dc.contributor.advisor | Prof. Güherhdal, Çakırsoy | |
dc.contributor.author | Çivril, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2022-09-05T12:48:31Z | |
dc.date.issued | 2022-08-18 | |
dc.date.submitted | 2022-06-17 | |
dc.identifier.citation | Bu çalışma, Hatıra Ahmedli Cafer’in Sonat – 613 adlı eserinin müzikal analizi ve piyano
tekniği bakımından yorumlanması üzerine analitik bir incelemedir.
Çalışmanın giriş ve 1. Bölümünde, bestecinin Sonat – 613 adlı eserine konu olan ve tarihe
Hocalı Katliamı olarak geçen olay, betimsel yöntemlerle ele alınmıştır. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26740 | |
dc.description.abstract | This study is an analytical review of the musical analysis and interpretation of Hatıra Ahmedli
Cafer’s Sonat - 613 in terms of piano technique.
In the ıntroduction and first part of the study, the incident which is the subject of the
composer’s work Sonate-613 and goes down in history as the Khojaly Massacre is
considered by the descriptive method.
In the second part; information about the composer and detailed information about the
aforementioned incident are given, the composer’s musical career and works are the touched
upon.
Part three; the teoretical in information of the analysis was evaluted after a bilateral meeting
with the composer and the findings, showing how a contemporary composer exhibits the
techniques, performs the techniques used on the composing process through the piano hase hase
been obtained.
Finally; according to the findings, the composer of the piano works hase acquired the subject
of the Khojaly Massacre and the number of strokes such as the use of various technical
components need chromatism theme with items based on the common symbolism in the
works conclusions hase been reached about how exposed itself. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hatıra Ahmedli Cafer | tr_TR |
dc.subject | Sonat-613 | |
dc.subject | Hocalı Katliamı | |
dc.subject | Piyano | |
dc.subject | Sembolizm | |
dc.title | Hatıra Ahmedli Cafer'in Sonat-613 Adlı Eserinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Analysis of Hatıra Ahmedli Cafer’s Sonate - 613 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Hatıra Ahmedli Cafer’in Sonat – 613 adlı eserinin müzikal analizi ve piyano
tekniği bakımından yorumlanması üzerine analitik bir incelemedir.
Çalışmanın giriş ve 1. Bölümünde, bestecinin Sonat – 613 adlı eserine konu olan ve tarihe
Hocalı Katliamı olarak geçen olay, betimsel yöntemlerle ele alınmıştır.
İkinci bölümde; besteciye ait bilgiler ve sözü geçen olay hakkında detaylı bilgiler verilmiş,
bestecinin müzik kariyeri ve eserlerine değinilmiştir.
Üçüncü bölümde ise; analize ait teorik bilgiler, besteci ile yapılan ve kayıt altına alınan ikili
görüşme ve sonrasında değerlendirilmiş çağdaş bir bestecinin besteleme süresinde kullandığı
teknikleri piyano aracılığı ile nasıl yansıttığını gösteren bulgular elde edilmiştir.
Son olarak; bu bulgular doğrultusunda bestecinin konu edindiği Hocalı Katliamının bir
piyano eseri içerisinde, gerek vuruş sayısı gerek kromatizm, gerekse tema kullanımı gibi
çeşitli bileşenlerde, eserlerinde sıklıkla görülen sembolizme dayalı öğelerle kendini nasıl
açığa çıkardığına dair sonuçlara ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Piyano | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-09-05T12:48:31Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |