dc.contributor.advisor | Bencik Kangal, Saniye | |
dc.contributor.author | Serin, Gül | |
dc.date.accessioned | 2022-08-05T07:14:01Z | |
dc.date.issued | 2022-08-04 | |
dc.date.submitted | 2022-07-29 | |
dc.identifier.citation | Serin G. Babaların Etkileşimli Kitap Okuma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2022 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26678 | |
dc.description.abstract | This study was carried out in order to better understand the interactive book reading processes of fathers with children attending preschool education and to examine them in terms of various variables. The case study pattern of the qualitative research model was used in the research. The study group of the research consists of 20 fathers who have children attending preschool education. The data in the research were collected with the "Demographic Information Form", the videos in which the fathers recorded their book reading processes, and the "Interactive Book Reading Checklist" prepared by the researcher by taking the opinions of the field experts. The obtained data were analyzed in the MAXQDA program. As a result of these analyzes, the main themes of "Mathematics Skill", "Interaction" and "Early Literacy Skills" were formed. In order to deal with the themes in more detail, they were also divided into categories and subcategories and interpreted. As a result of the research, it was seen that fathers who have a graduate education level, have a high income, have a daughter and read to their children more often interact more with their children during the interactive reading process. However, it was noted that these variables alone are not sufficient predictors. At the same time, it has been observed that fathers whose spouses do not work interact less with their children during the interactive book reading process. It has been pointed out that fathers who are at undergraduate level and who report that they read to their children several times a week have very little interaction with their children during the interactive book reading process. It was noticed that before the interactive book reading, the fathers did not introduce the children to the author, the illustrator and the publisher. It was observed that they did not support the child's early literacy skills in the interactive book reading process. It was noted that after the interactive book reading, the fathers did not ask questions that would enable the children to give creative answers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Etkileşimli kitap okuma | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Babaların Etkileşimli Kitap Okuma Süreçlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, okulöncesi eğitimine devam eden çocuğu olan babaların etkileşimli kitap okuma süreçlerini daha iyi anlamak ve çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmada nitel araştırma modelinin durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okulöncesi eğitimine devam eden çocuğu olan 20 baba oluşturmaktadır. Araştırmadaki veriler “Demografik Bilgi Formu”, babaların kitap okuma süreçlerini kayıt altına aldıkları videolar, araştırmacı tarafından alan uzmanlarının görüşü alınarak hazırlanan “Etkileşimli Kitap Okuma Kontrol Listesi” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler MAXQDA programında analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda “Matematik Becerisi”, “Etkileşim” ve “Erken Okuryazarlık Becerileri” ana temaları oluşturulmuştur. Temaları daha detaylı ele almak amacıyla kategoriler alt kategorilere ayrılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda lisansüstü öğrenim düzeyine sahip olan, yüksek geliri olan, kız çocuğu olan ve çocuğuna daha sık kitap okuyan babaların etkileşimli kitap okuma sürecinde çocuklarıyla daha çok etkileşim kurdukları görülmüştür. Ancak bu değişkenlerin tek başına yeterli bir yordayıcı olmadığına dikkat çekilmiştir. Aynı zamanda eşleri çalışmayan babaların etkileşimli kitap okuma sürecinde çocuklarıyla daha az etkileşim kurdukları görülmüştür. Lisans öğrenim düzeyinde olan ve çocuklarına haftada birkaç kez kitap okuduklarını bildiren babaların etkileşimli kitap okuma sürecinde çocuklarıyla oldukça az etkileşim kurmalarına dikkat çekilmiştir. Etkileşimli kitap okuma öncesinde babaların çocuğa yazar, çizer ve yayınevi hakkında tanıtımlar yapmadıkları fark edilmiştir. Etkileşimli kitap okuma sürecinde çocuğun erken okuryazarlık becerilerini desteklemedikleri görülmüştür. Etkileşimli kitap okuma sonrasında babaların çocukların yaratıcı cevaplar vermesini sağlayacak sorular sormadıklarına dikkat çekilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-08-05T07:14:01Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |