dc.contributor.advisor | Aykara, Aslıhan | |
dc.contributor.author | Yıldız, Merve | |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T08:26:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-23 | |
dc.identifier.citation | YILDIZ, Merve. Engelli Çocuğa Sahip Kadınların Yoksulluk Deneyimleri ve
Yapabilirlikleri Üzerine Nitel Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26493 | |
dc.description.abstract | In this study, the capabilities approach was used to examine the experiences and
capabilities of women with low socioeconomic status and disabled children. Capabilities
approach is an approach that focuses on the questions of what each individual can be and
what they can do. In this yearlong study, in-depth interview technique was used since the
poverty experiences of women with disabled children, who received help from Social
Assistance and Solidarity Foundations, in terms of family, environmental and exclusion
dimensions will be examined in depth by conducting long-term interviews with them.
These in-depth interviews were made through voice and video calls, as the subject group
felt more comfortable within their preferences. This research, which is a qualitative
research, is a narrative research and narrative analysis was used in the analysis phase. In depth interviews with women were analyzed with the help of MAXQDA 12 Analytics
Pro software. Within the scope of the research, it was aimed to reveal the implicit meaning
of the story by examining the stories of women about their experiences shaped by having
a disabled child. In the findings of the study, two different main themes emerged as
structural capabilities and psychosocial capabilities. According to the results of the
research, the skills development processes of women with disabled children are in relation
with many life experiences. According to the result obtained from the narratives, the basic
ability levels of the subject group of the research are much weaker than they should be
according to the literature. At this point, the governments should accept that capability
development is a multidimensional concept and should take responsibility. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Engelli Çocuğa Sahip Kadın | tr_TR |
dc.subject | Yapabilirlikler Yaklaşımı | tr_TR |
dc.subject | Kadın Yoksulluğu | tr_TR |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.title | Engelli Çocuğa Sahip Kadınların Yoksulluk Deneyimleri ve Yapabilirlikleri Üzerine Nitel Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada sosyoekonomik düzeyi düşük olan ve engelli çocuğu olan kadınların
yaşantılarını ve yapabilirliklerini incelemek için yapabilirlikler yaklaşımı kullanılmıştır.
Yapabilirlikler yaklaşımı her bir bireyin ne olabileceği ve neler yapabileceği sorularını
merkeze alan bir yaklaşımdır. Bir yıl süren bu çalışmada, Sosyal Yardımlaşma ve
Dayanışma Vakıflarından yardım alan engelli çocuğa sahip kadınların aile içi, çevresel
ve dışlanma boyutuyla yoksulluk deneyimleri, onlarla uzun süreli görüşmeler yapılarak
derinlemesine inceleneceğinden, derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Yapılan
bu derinlemesine görüşmeler özne grubunun tercihleri dahilinde daha konforlu
hissetmeleri nedeniyle sesli ve görüntülü arama aracılığıyla yapılmıştır. Nitel bir
araştırma olan bu araştırma bir anlatı araştırmasıdır ve analiz aşamasında anlatı analizi
kullanılmıştır. Kadınlarla yapılan derinlemesine görüşmeler MAXQDA 12 Analytics Pro
yazılımı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında kadınların, engelli bir
çocuğa sahip olmanın şekillendirdiği deneyimlerine ilişkin öyküleri incelenerek hikayede
örtük olan anlamın ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmanın bulgularında yapısal
yapabilirlikler ve psikososyal yapabilirlikler olmak üzere iki farklı ana tema oluşmuştur.
Araştırmanın sonuçlarına göre engelli çocuğa sahip kadınların yapabilirlik geliştirme
süreçleri birçok yaşamsal deneyimle ilişki içerisindedir. Alınan anlatılardan çıkan sonuca
göre araştırmanın özne grubunun temel yapabilirlik düzeyleri literatüre göre olması
gerekenden oldukça zayıftır. Bu noktada devlet, yapabilirlik geliştirmenin çok boyutlu
bir kavram olduğunu kabul etmeli ve sorumluluk almalıdır | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-07T08:26:14Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |