dc.contributor.advisor | Genç, Burkay | |
dc.contributor.author | Öcal, Gözde Buse | |
dc.date.accessioned | 2022-06-17T11:19:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-27 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26323 | |
dc.description.abstract | Today, a website, an application or a game is developed to run on different devices and screen sizes. Considering this issue in terms of development time, it seems that this situation costs both interface designers and interface developers extra time. Although there are studies in the literature to prevent this situation, some of these solutions do not completely eliminate the current problem, but reduce it, and some are not yet at a level that can be applied during the run-time.
In this thesis, solutions have been sought to shorten the time spent on developing interfaces, both in terms of design and software, suitable for the increasing number of new devices and the screen aspect ratio, size and resolution, which are increasing day by day and an algorithm that can be considered as the basis for solving this problem has been proposed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bilişim Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Akıllı arayüz yerleştirmesi, | tr_TR |
dc.subject | Kullanıcı arayüzü | |
dc.subject | Arayüz estetiği | |
dc.subject | Özünürlüğe duyarlı arayüz | |
dc.title | Değişken Ekran Çözünürlükleri İçin Gelişmiş Bir Yerleştirme Yöneticisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Günümüzde bir web sitesi, bir uygulama veya bir oyun farklı cihazlarda ve ekran boyutlarında çalışabilecek şekilde geliştirilmektedir. Geliştirme süresi bakımından bu konu ele alındığında, bu durumun hem arayüz tasarımcılarına hem de arayüz yazılımcılarına ekstra zamana mal olduğu görülmektedir. Literatürde bu durumu önlemek için çalışmalar olmasına karşın bu çözümlerden bazıları halihazırdaki sorunu tam olarak ortadan kaldırmayıp, hafifletmekte, bazıları ise henüz çalışma esnasında uygulanabilecek seviyede olmamaktadır.
Bu tezde gün geçtikçe artan yeni cihaz sayısı ve buna bağlı olarak çeşitlenen ekran en-boy oranı, boyutu ve çözünürlüğüne uygun arayüzleri hem tasarım hem yazılım yönünden geliştirmek için harcanan süreyi kısaltmaya yönelik çözümler aranmış ve bu problemi çözmekte temel kabul edilebilecek bir algoritma önerilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar Grafiği | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-12-20T11:19:08Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |