Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirel, Emre
dc.contributor.authorKuruçay Gök, Ebrar
dc.date.accessioned2022-06-16T06:45:25Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26310
dc.description.abstractSpace includes a formation that moves/identifies with the sensations and movements of the body. The concept of body, on the other hand, takes on different definitions as living, objectifying and experiencing within the general framework of the studies carried out until today, and reveals many different data in body perception. It is seen that these data are quantified with the physical characteristics of the human body in order to meet the needs of time and space and are reflected in the spatial design as numerical criteria, but in the process they become the memorization of design knowledge. In this context, the study arises from the necessity of questioning the memorizations based on architectural elements and ergonomic principles in space design theories in space design practices. Its scope, on the other hand, is shaped through the study of different definitions of space with different methods and application-based design teachings of the school, which is its reference, and the readings of studies that focus on the body's perception of space and the different forms of bodily experience in the definition of space. Bauhaus, which is a strong reference for current education approaches, creates a new education model in its own period. The practical equivalents of the mindsets of the masters based on Bauhaus Thought come to the fore in the field of literature. By examining the different educational practices/curriculums that the school has within the scope of its design teaching, it is possible to reach the knowledge of how different definitions of space are formed through the body experience. It is reinforced by exemplary definitions of space that the body's understanding of the body, that is, the experience, is an approach that should be prioritized rather than its physicality in space. In this way, it aims to create a thought system focused on sensing, perceiving and experiencing the space. In addition, this study presents different approaches and discussions on incorporating the idea of body-interactive space design into current educational practices.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBedentr_TR
dc.subjectMekân
dc.subjectDeneyimleyen beden
dc.subjectBauhaus okulu
dc.subjectTasarım eğitimi
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleBeden ve Mekân Diyalektiği Bağlamında Bauhaus Düşüncesi: Tasarım Eğitimi Üzerinden Mekân Tanımlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMekân bedenin duyumu ve hareketleriyle devinen/tanımlanan bir oluşumu içermektedir. Beden kavramı ise günümüze kadar yapılan çalışmaların genel çerçevesinde yaşayan, nesnelleşen ve deneyimleyen olarak farklı tanımlamalara bürünmekte ve beden algısında birçok farklı veriyi ortaya koymaktadır. Bu verilerin, zaman ve mekâna bağlı ihtiyaçların karşılanması amacıyla insan bedeninin fiziksel özellikleriyle nicelleştirildiği ve sayısal ölçütler olarak mekân tasarımına yansıtıldığı fakat süreç içerisinde tasarım bilgisinin ezberleri haline geldiği görülmektedir. Bu bağlamda çalışma, mekân tasarım kuramlarında geçen mimari elemanlara ve ergonomik ilkelere bağlı ezberlerin mekân tasarımı pratiklerinde sorgulanması gerekliliğinden doğmaktadır. Kapsamı ise, referansı olan ekolün farklı yöntemlerle farklı mekân tanımlarının ve uygulamaya dayalı tasarım öğretilerinin incelenmesi ile bedenin mekânı duyumsayarak kavrayışının ve mekân tanımında bedensel deneyimin farklı biçimlerine odaklanan çalışmaların okumaları üzerinden şekillenmektedir. Güncel eğitim yaklaşımları için güçlü bir referans niteliğinde olan Bauhaus, kendi dönemi içinde yeni bir eğitim modeli oluşturmaktadır. Ustaların Bauhaus Düşüncesi altında temellenen düşünce yapılarının pratikteki karşılıkları yazın alanında öne çıkmaktadır. Okulun tasarım öğretisi kapsamında sahip olduğu farklı eğitim pratiklerinin/izlencelerinin incelenmesiyle beden deneyimi üzerinden farklı mekân tanımlarının nasıl oluştuğunun bilgisine ulaşılmaktadır. Bedenin mekân içindeki fizikselliğinden çok bedensel kavrayışının yani deneyiminin ön planda tutulması gereken bir yaklaşım olduğu örnek mekân tanımlarıyla pekiştirilmektedir. Bu sayede mekânı duyumsama, algılama ve deneyimleme odaklı bir düşünce sistemi yaratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu çalışma, beden etkileşimli mekân tasarımı düşüncesinin güncel eğitim pratikleri içine dahil edilmesi yönünde farklı yaklaşımlar ve tartışmalar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-16T06:45:25Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster