Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtasü Topcuoğlu, Reyhan
dc.contributor.authorKarabaş, Berivan
dc.date.accessioned2022-06-07T13:25:30Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.citationKARABAŞ, Berivan. Suriyeli Göçmen Çocukların Ev Bağlamında Mekânla Olan İlişkileri Ve Türkiye’ye Uyum Süreçlerinde Çocukluk Deneyimleri, H. Ü. Sosyal Hizmet Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26259
dc.description.abstractOn the basis of this study aims to evaluate the child actors in the consturction of on imigrant society as socio-culturel, socio-spatial, socio-political mobility of immigration basically this study is directed with migration movement that accured from Syrria to Turkey and how immigrabt children built a life in new places after then howes we down and how they adaptes a new spatial and social pattersin in a new spatial compostion process and how they interpretled this exprence. İn this sense home constitutes places of research because it is an importtant reference point and a place of childhood. On that point home and refered home child-place, child-place environment, shelter-house and the facts express relationship between child and place were examined according to child favor by making operational concepts. İn this study, dept interviews were carried outwith 15 Syrian children by using qualitative research methods. Analysis of immigration exprerience of immigrant children were mate bu using thematic coding and Nvivo 11 programme which is fate analysis method. With this research everybody understood that effect of immigration on spation change and transformation add spatiality to childhood so some placess such as homes, streets, schools andcites we interactive cultural social patters beyond and physical formation. It has been understood that the point of diffrences and similarities between spatial context and reached centexts with immgiration affected intagration process and it causes partition in childhood context espacially socialy and emotionally and also this statiob undermines social and emotional bands which they developed beforetr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGöçmen çocuktr_TR
dc.subjectEvtr_TR
dc.subjectMekântr_TR
dc.subjectSosyal çevretr_TR
dc.subjectYere bağlılıktr_TR
dc.subjectSosyal uyumtr_TR
dc.subjectÇocuğun iyilik halitr_TR
dc.subjectSosyal hizmettr_TR
dc.subjectİmmigrant childtr_TR
dc.subjectHometr_TR
dc.subjectSpatualtr_TR
dc.subjectSocial environmenttr_TR
dc.subject.lcshSosyal tarih. Sosyal sorunlar. Sosyal reform.tr_TR
dc.titleSuriyeli Göçmen Çocukların Ev Bağlamında Mekânla Olan İlişkileri ve Türkiye’ye Uyum Süreçlertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSosyo-kültürel, sosyo-mekansal ve sosyo-politik bir hareketlilik olarak göç olgusunu ve bir göçmen toplumunun inşasında çocuk aktör temelinde değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma temelde ise Suriye’den Türkiye'de yaşanan göç hareketi ile birlikte göçmen çocukların yeni mekânlarında nasıl bir yaşam inşa ettiğini, evlerinin alt üst olmasından sonra yeni mekânsal kompozisyonu oluşturma sürecinde yeni mekânsal ve sosyal örüntüye uyum sağlama deneyimlerini ve bu deneyimi nasıl yorumladıklarını betimlemeye yöneliktir. Bu anlamda insanların yaşamında önemli bir referans noktası olarak ve çocukluk döneminin geçirildiği yer olarak ev, araştırmanın mekânını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda ev ve evi refere edebilecek; çocuk-mekân, çocuk-sosyal çevre, barınma-ev mekânı gibi kavramlar operasyonel hale getirilerek, mekân ve çocuk arasındaki dönüştürücü ilişkiyi ifade eden olgular çocuğun iyilik hali gereği irdelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılarak 15 Suriyeli çocuk ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Göçmen çocukların göç deneyimlerinin analizi tematik kodlama yapılarak ve veri analiz yöntemlerimden NVIVO 11 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmayla birlikte göç pratiğinin mekânsal değişim ve dönüşüme etkisinin çocukluk olgusuna da mekansallık kattığını bu yüzden de ev, mahalle, okul, şehir gibi mekanların fiziki birer oluşumun ötesinde çeşitli kültürel ve toplumsal örüntülerle etkileşimli öğeler olduğunu ve göçle gelinen ortamın mekânsal bağlamı ile varılana noktada ki bölgenin mekânsal bağlamı arasındaki benzerliklerin, farklılıkların uyum sürecini etkilediği ve çocukların böyle bir bağlam içerisindeki çocukluk organizasyonunda özellikle sosyal ve duygusal boyutlarda bölüntülere sebep olduğu, daha önce geliştirdikleri sosyal ve duygusal bağların da zedelendiği anlaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-07T13:25:30Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster