Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUnutmaz, Berna
dc.contributor.authorÖzalp, Fatih
dc.date.accessioned2022-04-01T07:43:25Z
dc.date.issued2022-01-14
dc.date.submitted2022-01-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26030
dc.description.abstractIn recent years, the increase in population in our country, as in the whole world, has caused the need for underground structures. Deep excavation systems are used in the construction of underground structures such as metro station, tunnel etc. In recent days, collapses that occurred during the opening of deep excavations in our country are frequently encountered. Especially, collapses as a result of inadequate engineering services cause high financial loss, collapse of surrounding buildings, collapse of roads and sometimes loss of life. In order to prevent collapses, it is of great importance that these deep excavations are modeled as closely as possible to the in-situ situation before construction. With the numerical analyzes to be made, the safety of the excavation, possible collapse risks, etc. and the precautions to be taken (deep excavation systems) should be determined. At the same time, it is extremely important to keep the safety of the excavation under control by taking the necessary field measurements (horizontal displacement, stress, etc.) of deep excavation system during construction. In this way, possible loss of life and financial loss can be prevented by taking precautions in the event of an unexpected movement. In this thesis, it is aimed to analyze a case study by comparing the horizontal displacement values measured by inclinometers in the field with the horizontal displacement values determined as a result of numerical analyzes of the deep excavation system in Gebze Kent Meydanı Metro Station, which is on Gebze-Darıca metro line under construction in Kocaeli. PLAXIS 2D (V21) software, which uses the finite element method, was used in the analysis. There are many different material models for numerical analysis in the literature. Since the project site is rock in this study, numerical analyzes were made using the Mohr-Coulomb and Hoek-Brown material models and field measurements with analysis results were compared. As a result of the analyses, it was seen that the horizontal displacement values determined of the deep excavation system in metro station and the horizontal displacement values measured in the field by inclinometers are compatible with each other.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeep excavationstr_TR
dc.subjectMetro stationtr_TR
dc.subjectFinite element methodtr_TR
dc.subjectCase studytr_TR
dc.subjectInclinometertr_TR
dc.subjectHorizontal displacementtr_TR
dc.subjectMaterial modeltr_TR
dc.titleFınıte Element Analysıs Of Deep Excavatıon System In Metro Statıon: Case Studytr_en
dc.title.alternativeMetro İstasyonu Derin Kazı Sisteminin Sonlu Elemanlar Analizi: Vaka Çalışmasıtr_tr
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSon yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de nüfus yoğunluğundaki artış yer altı yapılarına olan ihtiyacı artırmıştır. Metro istasyonu, tünel vb. gibi yer altı yapılarının yapılmasında derin kazı sistemleri kullanılmaktadır. Son günlerde ülkemizde derin kazıların açılması sırasında meydana gelen göçmelere sıklıkla rastlanmaktadır. Özellikle yetersiz mühendislik hizmetleri sonucunda meydana gelen göçmeler yüksek maddi hasarla birlikte, çevredeki binaların yıkılmasına, yolların çökmesine, kimi zaman da can kayıplarına yol açmaktadır. Göçmelerin engellenebilmesi için derin kazıların, inşaat öncesinde gerçeğe en yakın şekilde modellenmesi büyük önem taşımaktadır. Yapılacak olan sayısal analizler ile kazının güvenliği, olası göçme riskleri vb. belirlenerek alınması gereken önlemler (derin kazı sistemleri) belirlenmelidir. Aynı zamanda inşaat sırasında da derin kazı sistemindeki gerekli saha ölçümlerin (yatay yer değiştirme, gerilme vb.) alınarak kazının güvenliğinin kontrol altında tutulması son derece önemlidir. Böylelikle beklenmedik bir hareket görüldüğünde önlem alınarak olası can kaybı ve maddi hasarların da önüne geçilebilir. Bu tez çalışmasında, Kocaeli’de inşaatı devam etmekte olan ve Gebze-Darıca metro hattında bulunan Gebze Kent Meydanı Metro İstasyonu derin kazı sisteminin sahada inklinometreler aracılığıyla ölçülen yatay deplasman değerleri ile nümerik analizler sonucunda belirlenen yatay deplasman değerleri karşılaştırılarak gerçek bir vakanın çözümlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan analizlerde sonlu elemanlar yöntemini kullanan PLAXIS 2D (V21) yazılımı kullanılmıştır. Literatürde nümerik analizler için birçok farklı malzeme modeli bulunmaktadır. Bu çalışmada proje sahası kaya olduğu için Mohr-Coulomb ve Hoek-Brown malzeme modelleri kullanılarak nümerik analizler yapılmış ve saha ölçümleri ile analiz sonuçları karşılaştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda metro istasyonu derin kazı sisteminde belirlenen yatay deplasman değerleri ile inklinometreler aracılığıyla sahada ölçülen yatay deplasman değerlerinin birbiri ile uyumlu olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-04-01T07:43:25Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster