Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirhan, Gıyasettin
dc.contributor.authorKorur, Ezel Nur
dc.date.accessioned2021-10-18T08:10:52Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-09-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25598
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of Tactical Game and Direct Instruction Models on increasing the critical thinking dispositions and skills of pre service physical education teacher‘. The research group consisted of 87 (Experiment I n=30, Experiment II n= 33, Control n= 24) physical education teacher candidates studying at two different universities in the Black Sea Region in the fall semester of the 2019-2020 academic year. In the study, mixed methods pattern with embedded quasi-experimental pretest-posttest control group was used. Quantitative data collection tools are the Turkish versions of the California Critical Thinking Dispositions Scale (CCTDI) and the California Critical Thinking Skills Test (CCTST). Qualitative data were obtained through student reflective diaries and semi-structured interviews. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics MANCOVA and ANCOVA and t- test techniques in dependent groups were used. Descriptive analysis method was used in the analysis of qualitative data. In the MANCOVA results, significant differences were found in favor of the Experimental I group in both critical thinking dispositions and critical thinking skills post-test total scores. In the ANCOVA results, critical thinking dispositions were in favor of the TOM group in inquisitiveness, analyticity and total scores, and in favor of the DOM group in the Maturity sub-dimension. Significant results were found in favor of the TOM group in critical thinking skills analysis, inductive reasoning and total scores. According to the descriptive analysis results; 17 critical thinking components were found under the main themes of "thinking orientation, thinking skills, solution suggestions and learning outcomes" and as a result of individual interviews, evidence was obtained that physical education teacher candidates' teaching with TOM contributes to critical thinking. As a result; Based on the evidence obtained for critical thinking and the changes observed, it can be said that 16-hour TOM lessons have shown successful results in developing the critical thinking dispositions and skills of physical education teacher candidates.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEleştirel Düşünmetr_TR
dc.subjectTaktiksel Oyun Modelitr_TR
dc.subjectDoğrudan Öğretim Modelitr_TR
dc.subjectÖğretmen Adaylarıtr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleTaktiksel Oyun ve Doğrudan Öğretim Modellerinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve becerilerini arttırmada Taktiksel Oyun ve Doğrudan Öğretim Modelleri‘nin etkisini belirleyebilmektir. Araştırma grubunu Karadeniz Bölgesinde iki ayrı üniversitede 2019-2020 eğitim- öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 87 (Deney I n=30, Deney II n= 33, Kontrol n= 24) beden eğitimi öğretmeni adayı oluşturmuştur. AraŞtırmada, ön-test son-test kontrol gruplu yarı- deneysel gömülü karma desen kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri ölçeği (KEDEÖ ) ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Becerileri Testi (KEDBT)‘nin Türkçe formlarıdır. Nitel veriler öğrenci yansıtıcı günlükleri ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiŞtir. Nicel veriler için tanımlayıcı istatistik MANCOVA ve ANCOVA ile t-testi tekniklerinden yararlanılmıŞtır. Nitel veriler için betimsel analiz yöntemi uygulanmıŞtır. MANCOVA sonuçlarında eleştirel düşünme eğilim ve becerileri son-test toplam puanlarında Deney I grubunun lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. ANCOVA sonuçlarında eleştirel düşünme eğilimleri meraklılık, analitiklik ve toplam puanlarda TOM grubunun lehine, Olgunluk alt boyutunda ise DÖM grubunun lehine sonuçlanmıştır. Eleştirel düşünme becerileri analiz, tümevarımsal akıl yürütme ve toplam puanlarda TOM grubunun lehine anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Yapılan t- testi sonuçlarına göre TOM grubunun ön-test ve son-test KEDEÖ değerleri arasındaki farklar incelendiğinde; KEDEÖ‘nin alt boyutlarından olan sistematiklikte istatistiksel olarak fark tespit edilmiŞtir (p<0,05). Betimsel analiz sonuçlarına göre; “düşünme yönelimi, düşünme becerisi, çözüm önerileri ve öğrenme çıktıları” ana temaları altında 17 adet eleştirel düşünme bileşeni bulunmuş ve yapılan bireysel görüşmeler sonucunda beden eğitimi öğretmeni adaylarının TOM ile ders iilemenin eleştirel düşünmeye katkıda bulunduğuna dair kanıtlar elde edilmiştir. Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve becerilerinin geliştirilmesinde 16 saatlik TOM ile ders işlenmesinin başarılı sonuçlar ortaya koyduğu söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri ve Teknolojisitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-10-18T08:10:52Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster