dc.contributor.advisor | Yazıcı, Nermin | |
dc.contributor.author | Hamurcu, Zeynep Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:53:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-30 | |
dc.identifier.citation | Hamurcu, Z. Ş. (2021). Fransa'daki Türk Çocukların Türkçe Atasözlerini Algılama Düzeyleri ve Atasözlerinin Öğretimine Yönelik Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25305 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine to what degree Turkish bilingual children in France (6th, 7th, 8th and 9th grades) perceive Turkish proverbs and to detect their potential difficulties to understand them. In this study, collected data is evaluated according to different parameters such as academic success, Turkish book reading frequency and language use in family. Besides, a Proverb Teaching Survey has been applied to teachers of Turkish Language and Culture in France providing an analysis of proverb teaching in Turkish Language and Culture classes both in a general point of view and for the school year of 2020-2021.
Survey model is used in this study to analyze scales and questionnaires applied to teachers. The descriptive method is used to discuss the results.
Through the results, suggestions are made on the use of proverbs in cultural transmission and development of Turkish language skills of Turkish bilingual middle school children living in France. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Atasözleri | tr_TR |
dc.subject | Kültürel aktarım | tr_TR |
dc.subject | Yurt dışında yaşayan Türk çocukları | tr_TR |
dc.subject | Türkçe ve Türk Kültürü dersi | tr_TR |
dc.subject | Algılama düzeyi | tr_TR |
dc.subject | İki dillilik | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Fransa'daki Türk Çocukların Türkçe Atasözlerini Algılama Düzeyleri ve Atasözlerinin Öğretimine Yönelik Araştırma | tr_TR |
dc.title.alternative | A Study On Teachıng Of Proverbs And Theır Perceptıon Level By Turkısh Chıldren Lıvıng In France | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı Fransa’da 6, 7, 8 ve 9. sınıflarda (11-15 yaş) öğrenim gören iki dilli Türk kökenli çocukların Türkçe atasözlerini algılama düzeylerini incelemek, atasözlerini algılamada öğrencilerin hangi noktalarda sorun yaşadıklarını tespit etmek ve toplanan verileri öğrencinin Türkçe dersindeki akademik başarısı, Türkçe kitap okuma sıklığı ve aile içindeki dil kullanımı gibi farklı değişkenlere göre değerlendirmektir. Ayrıca, Fransa’daki Türkçe ve Türk Kültürü öğretmenlerine atasözleri öğretimi anketi uygulanarak Türkçe ve Türk Kültürü dersleri atasözleri öğretimi açısından incelenip hem genel hem de 2020-2021 eğitim-öğretim yılı için bir durum değerlendirmesi yapılmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında uygulanan Atasözlerini Algılama Düzeyi Ölçeği (Önel, 2008) ve Atasözleri Öğretimi Anketi (Önel, 2008) çözümlenmesi için tarama modeli kullanılmıştır. Bulgular betimleme yöntemi ile ortaya konmuştur.
Araştırmadan elde edilen bulgulardan hareketle, Fransa’da yaşayan ortaokul düzeyindeki iki dilli Türk kökenli çocuklar için kültürel değerlerin aktarımında ve Türkçe dil becerilerinin gelişiminde atasözleri kullanımına yönelik önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:53:44Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |