Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgün Baran, Aylin
dc.contributor.authorAydın, Canan
dc.date.accessioned2021-07-13T08:00:54Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-18
dc.identifier.citationAydın, C. (2021). Sosyal medya ve tüketim kültürü perspektifiyle Instagram ve YouTube üzerine netnografik bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25040
dc.description.abstractInternet technology emerges as a field that is developing and increasing its impact day by day. With the development of internet technology, new applications emerge and developments are experienced in social media. One of these developments is the presentation of consumption items on social media platforms and increasing their visibility. Today, social media users display their daily lives on these platforms. Users both increase the number of followers with online shares and present their consumption object on social media platforms through photos and videos by collaborating with various brands and companies. These users, who actively share on both Instagram and YouTube, are called content producers and the research is designed. The shares of content producers and the comments of followers who follow these content producers are also closely related to the consumption dimension. Therefore, the aim of the study is to determine what the effects of both the consumers who produce content and those who consume these content on the consumption market through the shares of social media users. It is to reveal by interpreting what images and texts mean in terms of consumption. This research is a qualitative study as a visual and textual analysis will be used in the context of netnography. It has been tried to be discussed through the interpretation of how multimedia tools such as photographs, videos and pictures that users share represent hyperreality, how they present what is conspicuous consumption, and whether they constitute uniformity in terms of consumer products. Based on the literature review and theoretical framework of the research, the presentation of consumption items on social media platforms is focused. As a result, within the scope of the research, it has been determined that social media is the carrier of consumption culture and that culture is reproduced by sharing consumption objects.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTüketimtr_TR
dc.subjectTüketim kültürütr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjectInstagramtr_TR
dc.subjectYouTubetr_TR
dc.subjectHipergerçekliktr_TR
dc.subject.lcshSosyolojitr_TR
dc.titleSosyal Medya ve Tüketim Kültürü Perspektifiyle Instagram ve YouTube Üzerine Netnografik Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİnternet teknolojisi gün geçtikçe gelişen ve etkisini artıran bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet teknolojisinin gelişmesiyle sosyal medyada da yeni uygulamalar ortaya çıkmakta ve gelişmeler yaşanmaktadır. Bu gelişmelerden birisi de tüketim öğelerinin sosyal medya platformlarında sunulması ve görünürlüğünün artırılmasıdır. Günümüzde sosyal medya kullanıcıları gündelik hayatlarını bu platformlarda sergilemektedir. Kullanıcılar çevrim içi ortamlardaki paylaşımlarla hem takipçi sayısını artırmakta hem de çeşitli markalar ve firmalarla işbirliği yaparak tüketim nesnelerini fotoğraflar ve videolar aracılığıyla sosyal medya platformlarında sunmaktadır. Hem Instagram hem YouTube’da aktif olarak paylaşımlarda bulunan bu kullanıcılar içerik üreticiler olarak adlandırılarak araştırma tasarlanmıştır. İçerik üretenlerin paylaşımları ve bu içerik üreticilerini takip eden takipçilerin yorumları da tüketim boyutuyla yakından ilişkilidir. Dolayısıyla çalışmada amaç, sosyal medya kullanıcılarının paylaşımları üzerinden hem içerik üreten tüketicilerin hem de bu içerikleri tüketenlerin tüketim pazarına yapmış oldukları etkilerin neler olduğunu tespit etmektir. Tüketim açısından görsellerin ve metinlerin neyi imlediğini yorumlayarak ortaya koymaktır. Bu araştırma, netnografi bağlamında görsel ve metinsel bir analiz kullanılacağı için nitel bir çalışmadır. Kullanıcıların paylaşmış oldukları fotoğraf, video, resim gibi multimedya araçlarının hipergerçekliği nasıl temsil ettiği, gösterişçi tüketime ilişkin neleri nasıl sunduğu ve tüketim ürünleri açısından tektipleşmeyi oluşturup oluşturmadığı yorumu üzerinden ele alınmaya çalışılmıştır. Araştırmanın literatür taraması ve kuramsal çerçevesinden hareketle tüketim unsurlarının sosyal medya platformlarındaki sunuluş biçimine odaklanılmıştır. Sonuç olarak araştırma kapsamında sosyal medyanın tüketim kültürünün taşıyıcılığını yaptığı ve tüketim nesnelerinin paylaşılmasıyla kültürün yeniden üretildiği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-07-13T08:00:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record