Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaynar, Hakan
dc.contributor.authorKazankaya, Sevda
dc.date.accessioned2020-10-09T08:19:09Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-09-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22897
dc.description.abstractMilitary courses were added to the curriculum of civilian schools in 1926, as in the curriculum of military high schools, with the suggestion of Fevzi Pasha (Çakmak), the Chief of the Erkan-ı Harbiye-i General Presidency of the period. With the military courses, it was aimed to prepare the youth of the country for war and military service psychologically and physically before their military service. Turkey constitutes lectures on the most important ingredients of the republic within the secondary education curriculum in the first year and different names and content, though the year 2012 until the military in the civil education system in the militaristic elements of discussion and research in the education system. In the current studies on the Military Preparation Courses, the decisions regarding military education, instructions and textbooks have been discussed as much as the political power aims and puts into practice. It is not mentioned how the course is applied in schools, so the experiences of teachers and students at the other end of the relationship were not / could not be included. In this thesis, in addition to the sources mentioned above, the military lectures in the Koç University Vehbi Koç Research Center Archive, the Ankara State Conservatory (Music Teachers School) Collection, and the military lectures in 1930, the first important educational institution opened by the republic The focus will be on its implementation between 1935.,tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAskerlik dersleritr_TR
dc.subjectMusiki muallim mektebitr_TR
dc.subjectMilitarizmtr_TR
dc.subject.lcshEğitim tarihitr_TR
dc.titleAsker Liseliler: Musiki Muallim Mektebi Özelinde Askerlik Dersleri ve Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAskerlik dersleri dönemin Erkan-ı Harbiye-i Umumiye Riyaseti Reisi Fevzi Paşa’nın (Çakmak) önerisiyle askeri liselerin programında olduğu gibi sivil okulların programına 1926 yılında eklenmişti. Askerlik dersleri ile ülke gençliğinin askerlik görevi öncesi savaşa ve askerliğe psikolojik ve fiziksel açıdan hazırlanması amaçlanıyordu. Türkiye eğitim sistemindeki militarist öğeler tartışma ve araştırmalarında en önemli malzemeyi cumhuriyetin ilk yıllarında ortaöğretim programına giren ve farklı isimler ve içeriklerle de olsa 2012 yılına kadar sivil eğitim sisteminde yer alan askerlik ile ilgili dersler oluşturmaktadır. Askerliğe Hazırlık Dersleri ile ilgili mevcut çalışmalarda askerlik eğitimine ilişkin kararlar, talimatnameler ve ders kitapları üzerinden siyasal iktidarın hedefledikleri ve pratiğe koyduğu kadarı ele alınmıştır. Dersin okullarda nasıl uygulanıldığına değinilmemiş dolayısıyla ilişkinin diğer ucunda bulunan öğretmen ve öğrencilerin deneyimlerine yer verilmemiş/verilememiştir. Bu tezde farklı olarak yukarıda değinilen kaynakların yanında Koç Üniversitesi Vehbi Koç Araştırma Merkezi Arşivi, Ankara Devlet Konservatuarı (Musiki Muallim Mektebi) Koleksiyonu’ndaki askerlik dersleri ilgili kayıtlardan yararlanarak askerlik derslerinin, cumhuriyet rejiminin açtığı ilk önemli eğitim kurumu olan Musiki Muallim Mektebi’nde 1930-1935 yılları arasındaki uygulamasına odaklanılacaktırtr_TR
dc.contributor.departmentTarihtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-10-09T08:19:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster