Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞen, Müge Burcu
dc.contributor.authorYalçın, Damla
dc.date.accessioned2020-08-06T06:26:12Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22534
dc.description.abstractBrand image, product display and window design in the interior are one of the areas that need to work with multi-discipline logic, which is still not important in our country. Of these multiple disciplines, graphic design and interior design are the most important ones because everything must be planned together in order to attract in different stores that involve the creation of a brand, to influence the customer in the store and to ensure that the use ends with sales. Academic work is required on the purpose of preparing this study, brand image and customer requirements, it is necessary to work together in the process. In particular, research exists in the form of conceptual examination as well as technical knowledge. The importance of graphic design, which is the point that has been skipped in these studies in the interior architecture area, has been mentioned in this respect. In the first part of this study, the definition of the brand, its personality and image creation are mentioned, and different design disciplines that define visual identity are mentioned. In the second part, the interior design discipline, which is one of the elements that define visual identity, is especially for cooperation with graphic design discipline. The importance of product display and window design, which is the first point of contact with the brand, has been examined, it will examine different evaluations in the world and will help you understand why different disciplines work together. In the last section, a showcase has been designed with a determined concept in accordance with the brand image for a known brand within the scope of the information obtained.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectInterdisciplinary designtr_TR
dc.subjectBrand imagetr_TR
dc.subjectProduct displaytr_TR
dc.subjectWindow designtr_TR
dc.subjectRetail designtr_TR
dc.subjectVisual merchandisingtr_TR
dc.subjectDisiplinlerarası tasarımtr_TR
dc.subjectMarka imajıtr_TR
dc.subjectÜrün sergilemetr_TR
dc.subjectVitrin tasarımıtr_TR
dc.subjectMağaza tasarımıtr_TR
dc.subjectGörsel sunumtr_TR
dc.subject.lcshÇizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.titleİç Mekanda Marka İmajı ve Ürün Sergileme Üzerine Disiplinlerarası Bir Yaklaşımtr_TR
dc.title.alternativeAn Interdıscıplınary Approach About Brand Image and Product Dısplay in the Interıor
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİç mekanda marka imajı, ürün sergileme ve vitrin tasarımları, özellikle ülkemizde hala gereken önemi görmeyen, çoklu disiplin mantığıyla çalışılması gereken alanlardan birisidir. Bu çoklu disiplinlerden grafik tasarım ve iç mimarlık en önemli olanlarıdır çünkü bir markanın yaratılış sürecinden, tüketiciyi mağaza içine çekmek, mağaza içerisinde müşteriyi etkilemek ve sürecin satış ile bitmesini sağlamak için herşeyin birbirine bütünleşik planlanması gereklidir. Bu çalışmanın hazırlanma amacı, marka imajı ve müşteri iletişimi konulu birçok akademik çalışma olmasına rağmen, süreçte birlikte çalışması gereken disiplinlerle ilgili ortak bir çalışmanın yok denecek kadar az olmasıdır. Özellikle vitrin tasarımı ile ilgili az sayıda sadece teknik bilgi içerikli araştırmalar mevcut olduğu için bu araştırma, teknik bilgi yanında konsept incelemesi şeklinde yapılmıştır. Genelde iç mimarlık alanında yapılan bu çalışmalarda atlanan nokta olan grafik tasarımın önemine bu çalışmada değinilmiştir. Bu çalışmanın birinci bölümünde markanın tanımından, kişiliği ve imaj yaratımından bahsedilmiş, görsel kimliği tanımlayan farklı tasarım disiplinlerine değinilmiştir. İkinci bölümde ise görsel kimliği tanımlayan öğelerden biri olan iç mimarlık disiplininin özellikle grafik tasarım disipliniyle olan işbirliği sayesinde marka imajına nasıl yön verdiği anlatılmış, mağaza tasarım sürecine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise tüketicilerin marka ile ilk temas noktası olan ürün sergileme ve vitrin tasarımının önemine değinilmiş, dünyadaki farklı örnekler incelenmiş ve farklı disiplinlerin neden bir arada çalışması gerektiği anlatılmıştır. Son bölümde ise elde edilen bilgiler kapsamında bilinen bir marka için marka imajına uygun, belirlenen bir konseptle vitrin tasarlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-06T06:26:12Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimage, 3-Dtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess