Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEmmungil Karamanoğlu, Serap
dc.contributor.authorİzci, Onur
dc.date.accessioned2020-08-04T12:39:47Z
dc.date.issued2020-06-18
dc.date.submitted2020-05-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22484
dc.description.abstractIn the figurative art, which is a social and cultural communication tool, the concepts of expression, body, sexuality and eroticism have been introduced as a form of expression since the beginning of art history. Within the scope of this research, the physical movements and the expressions of the figures on the erotic line are tried to be examined formally, and the aestheticized forms of erotic expression are addressed by moving away from the sexual and animal motives of the human. The female body, which is an important issue in the history of art, has been subject to a controversial process for centuries, and it has been tried to reach perfection and uniqueness in the body. In this context, the approaches of various artists to women's body and expressions were examined; The emotional states of the unearthed works are discussed along with what is beautiful. In each work created, formal and aesthetic values are observed and the sad and uncanny sides of eroticism, especially on the face and body, are observed. The artists aim to find and paint the truth in their works. Eroticism is the purest reality of humanity. Mankind has some kind of weakness against loneliness and it reveals sexual impulses to overcome this. Mankind, who reveals the feelings he desires in bilateral relations, initiates this by giving the forbidden fruit to each other, and these sexual impulses continue to evolve throughout history. The naked and nudes that are constantly being pressed in this process have never been erased from the history of art. So much so that it has always survived as a kind of reaction to these pressures. Nudity has made the female figure, which it uses as a tool, a symbol in an aesthetic and social sense, and has been a tool to see and watch sexuality independent from reproduction. Naked and nude, which combines the traces of love, life and death, have been used in many currents from expressionism to romanticism and expressed the horror, sadness, and fears of the human. In art, eroticism, which opens a door to eternity, has made nakedness a symbol..tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFiguretr_TR
dc.subjectPortrait
dc.subjectExpression
dc.subjectEroticism
dc.subjectBody
dc.titleResimde İfadeye Yansıyan Gizli Erotizmtr_TR
dc.title.alternativeHıdden Erotısm Whıch Reflected to the Expressıon in the Paıntıng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetToplumsal ve kültürel anlamda bir iletişim aracı olan figüratif resim sanatında, sanat tarihinin başlarından bu yana ifade, beden, cinsellik ve erotizm kavramları bir anlatım biçimi olarak ortaya koyulmuştur. Bu araştırma kapsamında figürlerin erotik çizgideki bedensel hareketleri ile ifadeleri biçimsel olarak incelenmeye çalışılıp, insanın cinsel anlamda, hayvani güdülerinden uzaklaşıp, estetize edilmiş erotik ifade biçimlerine değinilmektedir. Sanat tarihinde önemli bir mesele olan kadın vücudu yüz yıllar boyu tartışmalı bir sürece maruz kalmış, bedende mükemmele ve eşsizliğe ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda çeşitli sanatçıların kadın bedenine ve ifadelerine yaklaşımları incelenmiş; güzel olanın ne olduğuyla birlikte, ortaya çıkarılan eserlerin verdiği duygu durumları ele alınmıştır. Yaratılan her bir eserde, biçimsel ve estetik değerler gözlenip, erotizmin, insanı kışkırtan, hüzünlü ve tekinsiz yanları özellikle yüzde ve bedende gözlemlenmiştir. Sanatçılar eserlerinde gerçeği bulmayı ve resmetmeyi amaçlar. Erotizm insanlığın en saf halindeki gerçekliğidir. İnsanoğlunun yalnızlığa karşı olan bir tür zaafı vardır ve bunu aşmak için cinsel dürtülerini su yüzüne çıkarmaktadır. İkili ilişkilerde arzuladığı hisleri ortaya koyan insanoğlu bunu birbirine yasak meyveyi vererek başlatır ve bu cinsel dürtüler tarih boyunca evrilip sürer. Bu süreçte sürekli olarak baskı gören çıplak ve nü'ler sanat tarihinden hiçbir zaman silinememiştir. Öyle ki, bu baskılara karşı da, her zaman bir tür tepki olarak ayakta kalmıştır. Çıplaklık, araç olarak kullandığı kadın figürünü, estetik ve toplumsal anlamda bir simge haline getirmiş, cinselliğin üremekten bağımsız olarak görülmesine ve seyredilmesine aracı olmuştur. Aşkın, yaşamın ve ölümün izini bir arada barındıran çıplak ve nü, ekspresyonizmden romantizme birçok akımda kullanılmıştır ve insanın içinde bulunduğu dehşeti, hüznü ve korkularını dile getirmiştir. Sanatta, sonsuzluğa uzanan bir kapı açan erotizm, çıplağı bir simge haline getirmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.lift2022-08-06T12:39:47Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster