Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkrem, Erkin
dc.contributor.authorDemir, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-06-23T11:42:57Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-20
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22364
dc.description.abstractDEMİR, Tuğçe, “Inner Asian and Chinese Cultural Relations during Tang Dynasty: Music and Dance (618-906)’’, Master’s Thesis, Ankara, 2020. In the thesis, first of all, people who lived in Tang dynasty and went to China for various purposes from foreign countries will be examined. With the intention of benefiting from the wealth of China at that time, various communities came to especially the capitals (Chang’an and Luoyang) and resided in these cities or conveyed China's rich culture and civilization to their own countries by staying for a short time or a long time. In addition, this cultural exchange was not single-sided, and the cultural diversity of foreign people in Tang China enriched life. In the first part, these communities were researched. Second of all, Inner Asian dancers and musical instruments and musicians who came to China at the time of the Tang family were examined comparatively. People from foreign countries coming to China along the ancient Silk Road contributed to the Tang family's cultural improvement in the field of music and dance as well as in other fields. The foreign expansion policy in the Tang family started with the occupation of Inner Asia between 630-661 and the domination continued until the Battle of Talas in 751. After this date, relations with Inner Asia gradually improved. During this period, the purchasing power of the Tang family was very high. The merchants brought the dancers and various musical instruments of their country to the Chinese territory along with the caravans. Chinese rulers and people of the time were closely interested in the dance and music of different cultures. As a result of this, local music in China and folk music of foreign countries integrated and a different and unique understanding of music emerged. The importance given to art during the Tang family was understood from the interest shown by the ruler Xuanzong (玄宗,712-756) to the dance and music groups of Inner Asia, which was presented as tribute or captive. In this thesis, the effects of people from Inner Asia, dance and music on Chinese society have been examined thoroughly and the main sources in English and Chinese have been handled and the differences between the sources are tried to be presented.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTang sülalesitr_TR
dc.subjectİç Asya
dc.subjectMüzik ve dans
dc.subject.lcshAsya tarihitr_TR
dc.titleTang Sülalesi Devrinde İç Asya ile Çin’in Kültürel İlişkileri: Müzik ve Dans (618-906)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖZET DEMİR, Tuğçe. “Tang Sülalesi Devrinde İç Asya ile Çin’in Kültürel İlişkileri: Müzik ve Dans (618-906)”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2020. Tezde ilk olarak Tang sülalesinde yaşayan ve yabancı ülkelerden farklı amaçlarla Çin’e gitmiş insanlar araştırılacaktır. O dönemde Çin’in zenginliğinden kâr etmek amacıyla çeşitli topluluklar özellikle başkentlere (Chang’an ve Luoyang) gelerek bu şehirlerde ikame ediyor ya da kısa süreli kalarak Çin’in zenginliklerini kendi ülkelerine götürüyorlardı. Bu kültür alışverişi tek taraflı olmayıp Tang Çin’indeki yabancı insanların da kültür çeşitliliği yaşamı zenginleştiriyordu. İlk bölümde bu toplulukların araştırması yapılmıştır. İkinci olarak Tang sülalesi döneminde Çin’e gelmiş İç Asya dansçıları ve müzik aletleri ile müzisyenleri bu döneme ışık tutan kitaplarla karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Kadim İpek Yolu boyunca Çin’e gelen yabancı ülkelerin insanları Tang sülalesinin farklı alanlarında olduğu gibi müzik ve dans alanlarında da kültürel açıdan ilerlemesine katkıda bulunmuştur. Tang sülalesinde dışa açılım politikası 630-661 yılları arası İç Asya’yı işgal etmesiyle başlamış ve buradaki hakimiyet 751 yılındaki Talas Savaşı’na kadar devam etmiştir. Tüccarlar kafilelerle pazar mallarının yanında, ülkelerinin dansçılarını ve çeşitli müzik aletlerini de beraberinde Çin topraklarına getiriyorlardı. Dönemin Çin hükümdarları ve halkı farklı kültürlerin dans ve müziğine yakından ilgi duyuyordu. Bunun sonucunda Çin’deki yerel müzikler ve yabancı ülkelerin halk müzikleri birleşerek farklı ve benzersiz müzik anlayışı ortaya çıkmıştı. Tang sülalesi döneminde sanata ne kadar önem verildiği, hükümdar Xuanzong’a (玄宗,712-756) haraç ya da esir olarak takdim edilen İç Asya’nın dans ve müzik gruplarına gösterdiği ilgiden anlaşılmaktaydı. Tezimde İç Asya’dan gelen insanların, dansların ve müziklerin Çin toplumundaki etkileri detaylı olarak incelenmiş olup, İngilizce ve Çince ana kaynaklar ele alınmış ve kaynaklar arasındaki farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTarihtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-06-23T11:42:57Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess