dc.contributor.advisor | Cafer, Hatıra Ahmedli | |
dc.contributor.author | Ünal, Baran Doğaç | |
dc.date.accessioned | 2020-04-13T09:55:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-03-13 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22301 | |
dc.description.abstract | In our country, Solfege lesson without a thought is one of the first and most important lessons, which music students take when starting on their professional carrier of music. In Solfege lessons music students learn how to make music in the first time.
When we have a look on syllabus of Solfege lesson in our country, we realize that lesson does not contain so much material of our cultural music. Therefore the music students, those who are graduated from this course generally have no educational clue how to perform a piece, which is written in his/her cultural heritage. Contribute to the solution of this problem is one of the aims of this study.
The other aim of this study is to give a chance to know Turkish Composers before graduation while introducing the Turkish Composers to the young minds of future musicians.
The main subject of this study is to combine of the two ideas which are written before and set a good example for those who will conduct a research on this field of study. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Solfej | |
dc.subject | Dikte | |
dc.subject | Metot | |
dc.subject | Aksak | |
dc.subject | Modalite | |
dc.subject.lcsh | Ders kitapları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Müzik | tr_TR |
dc.title | Aksak Tartımlar ve Modalite Üzerine Teksesli Dikte Metodu Önerisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Ülkemizde müzik alanında eğitim veren kurumlardaki solfej dersi, müzik eğitimine yeni başlayan öğrencilerin müzik yapmayı öğrendiği ilk derstir. Solfej derslerinin içerikleri kurgulanırken geleneksel müzik kültürümüz unsurlarına yeterince ağırlık verilmemesi, bu alanda eğitim gören öğrencilerin meslek yaşamlarında Çağdaş Türk müziği literatürüne eser kazandırmış olan bestecilerin eserlerini seslendirirken, kendi müzik kültürlerine ait öğelerin bilgilerinden yoksun kalmış olduklarından zorluklar yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu çalışmanın hedeflerinden biri bu sorunun eğitim alanındaki çözümüne katkı sağlamaktır.
Bu çalışmanın diğer bir hedefi ise öğrencilere çağdaş Türk bestecilerini tanıtmak ve Türk müziğini içselleştirmelerine olanak sağlayarak bu sürece katkıda bulunmaktır.
Bu dikte metodunun oluşturulmasındaki ana hedef, öncesinde bahsedilen iki hedefin birleşmesinden oluşmuştur. Bununla birlikte, bu alandaki dikte metotu eksikliğini gidermek adına çalışmalar yapacak eğitimcilere ve araştırmacılara bir örnek oluşturması arzulanmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kompozisyon ve Orkestra Şefliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-04-13T09:55:26Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |