Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüray, Cenk
dc.contributor.authorDemirhan, Murat
dc.date.accessioned2020-04-13T09:54:45Z
dc.date.issued2020-04-02
dc.date.submitted2020-02-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22300
dc.description.abstractThe long-term contradiction between performance and theory in Turkish music has caused various problems in the area of education. The main reason behind these problems seem to be many contradictory ideas about topics such as ‘the main scale, intervals and intonations (frets)’. We think that the selection of the right ‘basic scale’ should be a remedial factor for solving the problems preventing the unification of performance and theory in Turkish music. Within this study, it is proposed to grant the ‘natural C major (A=440hz)’ scale-that is adop-table to the historical Turkish Music scale of 17 frets as the scale of Rast makam. Such an acceptance in the areas of performance and education will help to increase the international recognition of Turkish music, strengthen the ‘performance-theory’ unification and support the coordination between the musical notation and the performance.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectTürk Müziği
dc.subjectAna dizi
dc.subjectDoğal dizi
dc.subjectİcra-teori birliği
dc.subjectMüzik teorisi tarihi
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleTürk Müziğinde İcra -Teori Birliğini Sağlama Konusunda Ana Dizi Etkenitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetTürk Müziği eğitiminde yıllardır süregelen icra ve nazariyat arasındaki çelişki, müzik eği- timi açısından çeşitli problemlere yol açmıştır. Söz konusu uyuşmazlıkların temelini ‘ana dizi, aralıklar ve perde sistemi’ ile ilgili-zaman zaman birbirleriyle çelişen-çeşitli fikirler oluşturmaktadır. Türk Müziğinde icra-teori birliğini sağlama noktasında ‘ana dizinin’ seçi- minin önemli bir etken olduğu düşünülmektedir. Bu anlamda tez kapsamında, Türk Mu- sikîsinde yüzyıllardır kullanılagelen 17 perdeli sistemi etkin bir biçimde yansıtan ve referans sesi olarak La=440hz’i esas alan ‘doğal do dizisinin’ Rast dizisi olarak kabul edilmesi öne- rilmektedir. Böylesi bir kabulün icra alanına ve eğitim müziğine kazandırılmasının hem Türk Müziği’nin evrensel platformda tanınır olması hem icra ile teori arasındaki birlikteliğin daha güçlü bir biçimde sağlanabilmesi hem de ‘nota yazım sistemi’ ile icra arasında bağlantının güçlendirilebilmesi adına önem arz ettiği düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMüzik Teorileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-04-13T09:54:45Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypemusical scoretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess