dc.contributor.advisor | Gültekin, Beyza | |
dc.contributor.author | Güvercin, Ayşe Yazgülü | |
dc.date.accessioned | 2020-02-17T11:11:35Z | |
dc.date.issued | 2020-02-14 | |
dc.date.submitted | 2020-02-06 | |
dc.identifier.citation | GÜVERCİN, Ayşe Yazgülü. Hizmet hataları sonrasındaki firmayı suçlama düzeyi, müşteri
tatminsizlik düzeyi ve müşteri tepkilerine ilişkin bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2020. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22129 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the mediation role of customer dissatisfaction level
in the relationship between blame attribution and customer responses after service failures
in the airline industry. In particular, this study aims to determine the relationship between
blame attribution and complaining, engaging negative word-of-mouth and doing nothing
responses by the mediation role of dissatisfaction. In this context, proposed hypothesis and
model was testted with the data collected from 193 participants who encountered a service
failure while air traveling service process. According to the results, dissatisfaction has a
mediator role between the blame attribution-complaining and blame attribution - negative
word-of-mouth. However, dissatisfaction has not a mediator role between blame attribution
and doing nothing. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hizmet hatası | tr_TR |
dc.subject | Müşteri tatminsizliği | |
dc.subject | Müşteri tepkileri | |
dc.subject | Şikâyet | |
dc.subject | Olumsuz kulaktan kulağai letişim | |
dc.subject | Hiçbir şey yapmama | |
dc.subject | Firmayı suçlama düzeyi | |
dc.title | Hizmet Hataları Sonrasındaki Firmayı Suçlama Düzeyi, Müşteri Tatminsizlik Düzeyi Ve Müşteri Tepkilerine İlişkin Bir Uygulama | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, havayolu sektöründeki hizmet hataları sonrası, müşterilerin firmayı
suçlama düzeyinin tepki türlerine etkisinde, müşteri tatminsizlik düzeyinin aracılık rolünü
araştırmaktır. Çalışmanın amacı doğrultusunda suçlama düzeyinin; şikâyet, olumsuz
kulaktan kulağa iletişim ve hiçbir şey yapmama gibi müşteri tepkilerine etkisi tatminsizlik
aracılığıyla incelenmektedir. Bu çerçevede oluşturulan hipotezler, havayolu seyahat
süreçlerinde herhangi bir hata ile karşılaşan 193 katılımcıdan toplanan veriler ile test
edilmektedir. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlara göre; müşterilerin "firmayı
suçlama düzeyi ve şikâyet" tepkisi ile "firmayı suçlama düzeyi ve olumsuz kulaktan kulağa
iletişim" tepkisi arasında tatminsizlik düzeyinin, aracılık rolü bulunmaktadır. Diğer
taraftan, suçlama düzeyi ve hiçbir şey yapmama arasındaki ilişkide tatminsizlik düzeyinin
aracı rolü bulunmamaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İşletme | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-02-17T11:11:36Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |