Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPehlivan, Serdar
dc.contributor.authorÇoban, Gözde
dc.date.accessioned2020-02-05T06:25:14Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2019-12-16
dc.identifier.citationAkan yazı üslubu örneği. Erişim: 19.10.2019. http://www.art-virtue.com/styles/tsao/index.htm Bambu resim örneği. Erişim: 29.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/136233957454869451/ Akdenizli, F. (2015). Kitabın Tarihsel Gelişimi ve Sanatçı Kitapları, Aydın Sanat, 1, 47-55. Alparslan, A. (1992). Ünlü Türk Hattatları. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Alparslan, A. (2004). Osmanlı Hat Sanatı Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Altundağ, P. (2012). Korecedeki Çince Kökenli Kelimelerin (Hanca) Yeri ve Korece Öğretimindeki Önemi. Dil Dergisi, 156, 48-60. Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü (B. Bayrak, Çev.). İstanbul: Literatür. (2010). Anadolu Üniversitesi. (5-16 Kasım 2018). Onuncu Uluslararası Anadolu Kaligrafi ve Tipografi Etkinliği. “Yunus Emre” Karma Sergi Kataloğu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Art Identity and Culture. Erişim: 30.10.2019. http://reinterpellations.web.unc.edu/about/neshats-rebellious-silence/neshats-rebellious-silence-essay/ Artrepublic. Erişim: 28.10.2019. https://www.artrepublic.com/biographies/370-luca-barcellona.html Art Zen. Erişim: 17.10.2019. http://www.art-zen.com/en/art-zen-calligraphy-tchan-sumie.php Ayverdi, İ. (2005). Misalli Büyük Türkçe Sözlük. İstanbul: Kubbealtı Lugatı. Azertürk, S. İ. (2011). Çin Yazısının Tarihçesi ve Çincede Sözcük Türetme Yolları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Dergisi, 51 (1), 89-106. Barcellona’nın “Absolut Vodka” markasının ambalaj tasarımında kullanmak üzere yaptığı bir kaligrafi çalışması örneği. Erişim: 29.10.2019. https://www.flickr.com/photos/luca-beanone-barcellona/page1 Barcellona’nın atölyesi ve kullandığı araç-gereçler. Erişim: 29.10.2019. https://99u.adobe.com/articles/55882/luca-barcellona-take-your-pleasure-seriously Barcellona’nın grafiti tasarımlarını kullandığı üç reklam kampanyası örneği. Erişim: 29.10.2019. https://www.flickr.com/photos/luca-beanone-barcellona/page1 Barcellona’nın grafiti ve modern kaligrafi anlayışını bir araya getirdiği bir çalışması. Erişim: 29.10.2019. https://www.flickr.com/photos/luca-beanone-barcellona/page1 Barcellona’nın okunurluk kaygısı olmadığını gösteren, şekil ve hareketin ön planda olduğu bir kaligrafi çalışması örneği. Erişim: 29.10.2019. https://www.flickr.com/photos/luca-beanone-barcellona/38170933275/ Barcellona’nın “Sanatın Yeterliliği” isimli performans videosunun ekran görüntüleri. Erişim: 29.10.2019. https://vimeo.com/114661710 Barcellona’nın “Zevklerini Ciddiye Al” isimli sınırlı sayıda üretilmiş kaligrafi kitabı. Erişim: 29.10.2019. https://lazydog.eu/product/luca-barcellona-take-your-pleasure-seriously-limited-edition/ Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi. Behance. Erişim: 04.11.2019. https://www.behance.net/johnstevens/info Bennett, J. (2007). Calligraphy For Dummies. Indiana: Wiley Publishing. Bennett, Jim. (2007). Calligraphy For Dummies. Indiana: Wiley Publishing. s. 52. Beyond Calligraphy. Erişim: 17.10.2019. https://beyond-calligraphy.com/2011/06/24/far-eastern-calligraphy-is-it-written-or-drawn/ Bir Japon şiirinin kaligrafi ve resim ile bütünlüğü. Erişim: 20.10.2019. https://www.pinterest.co.kr/pin/114560384250227237/?nic=1 Bojórquez, C. (2011, 06 Aralık). Luca Barcellona - Letters Are Language. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.carhartt-wip.com/en/journal/news/2011/12/luca-barcellona-letters-are-language Boudonnat, L. ve Kushizaki, H. (2003). Trace of The Brush: The Art of Japanese Calligraphy. France: Editions du Seuil. Boudonnat, Louise ve Kushizaki, Harumi. (2003). Trace of The Brush: The Art of Japanese Calligraphy. France: Editions du Seuil. s. 35. Brown, D. (2017). Brown Calligraphy. İrlanda: Quill Skill Publishing. Brown, Denis. (2017). Brown Calligraphy. İrlanda: Quill Skill Publishing. s. 92. Brown, K. (1991). The Ken Brown Calligraphy Handbook. Oklahoma: The Ken Brown Studio Of Calligraphic Art. Brown’un cam üzerine katman katman çalıştığı bir kaligrafi örneği. Erişim: 06.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Brown’un farklı teknikleri bir arada kullanarak yaptığı deneysel kaligrafisinden alınmış bir kesit örneği. Erişim: 06.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Brown’un poliritmik bir kaligrafi örneği. Erişim: 06.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Brown’un üç boyutlu, katmanlı kaligrafi çalışmasından alınmış bir kesit örneği. Erişim: 06.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Buran, A. ve Alkaya, E. (2011). Çağdaş Türk Yazı Dilleri I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Bustrofedon tarzında yazılan bir Mısır sütunu. Erişim: 26.07.2019. https://beyinsizler.net/antik-misirin-dunya-disi-yasamla-temas-ettiginin-6-kaniti/ Buziak, C. (2011). Calligraphy Magic: How to Create Lettering, Knotwork, Coloring and More. Ohio: North Light Books. Calligraphy Skills. Erişim: 31.06.2019. https://www.calligraphy-skills.com/what-is-calligraphy.html Copperplate yazı stili örneği. Erişim: 02.09.2019. https://postscript.press/extended-introduction-to-copperplate-calligraphy/ Çalışkan, Etem. (25.03-20.04.2017). Kaligrafist. İstanbul / Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi Sergi Salonu. Çalışmanın dört hazinesi. Erişim: 17.10.2019. https://www.asialogy.com/japon-kaligrafisi-shodo/ Çelik kalem ucu ve anatomisi. Erişim: 28.09.2019. https://engrave.in/blog/calligraphy-guide-for-beginners-india/ Çevik, S. (2006). Bir Hattat Olarak Hocam Emin Barın. S. Özpalabıyıklar (Yay. haz.). Bir Yazı Sevdalısı Emin Barın içinde (s. 30-35). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. Çığ, M. i. (2017). Muazzez İlmiye Çığ’dan Mektup Var: Atatürk ve Sümer-Türk İlişkisi. Başkent Üniversitesi Kültür Yayını Bütün Dünya Dergisi, 11, 88-92. Çiçek, T. (2011). Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi. Bursa: Ezgi Kitabevi. Çoban, Gözde. (10.08.2019). 45° lik kalem tutuşu ve serçe parmak kullanımı. Fotoğraf Çekimi. Çoban, Gözde. (20.08-03.11.2019). Logo eskiz çalışmaları. Çoban, Gözde. (11.10.2019). Kore Kültür Merkezi’nde Kaligrafi sınıfında dağıtılan mühür tasarım sayfaları. Çoban, Gözde. (11.10-18.10.2019). Mühür eskiz çalışmaları. Çoban, Gözde. (25.10-02.11.2019). Mühür renklendirme eskiz çalışmaları. Çoban, Gözde. (02.11.2019). Çalıştayı yapan 김영배 isimli mühür sanatçısı ve mühür taşı kazıma alıştırmaları. Çoban, Gözde. (02.11.2019). Mühür taşı zımparalanma aşaması. Fotoğraf çekimi. Çoban, Gözde. (02.11.2019). Mührün soldan sağa kazınma aşamaları sonrası baskıları. Çoban, Gözde. (02.11.2019). Sanatçı kitabı için hazırlanan renk paleti ve kullanılan kağıtlar. Çoban, Gözde. (03.11.2019). Logo tasarımı. Çoban, Gözde. (11.11.2019). Kağıdın elle, ıslatılarak kesilme aşaması. Çoban, Gözde. (11-14.11.2019). Ruh, beden ve zihin sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (12.11.2019). İçindekiler sayfası için başlık eskizleri ve malzemeleri. Çoban, Gözde. (12-15.11.2019). Şimdi bölümü sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (12-30.11.2019). Solda künye sayfası ile sağda içindekiler sayfa çalışması. Çoban, Gözde. (13.11.2019). Farkındalık bölümü AR çalışması. Çoban, Gözde. (13-15.11.2019). Farkındalık bölümü sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (16-18.11.2019). Nefes bölümü sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (21-24.11.2019). Mutluluk bölümü uygulama aşamaları ve çalışmaları. Çoban, Gözde. (21-24.11.2019). Mutluluk bölümü sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (22-23.11.2019). Meditasyon nedir? sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (24.11.2019). Atatürk sözünün yer aldığı sayfa çalışması. Çoban, Gözde. (25-26.11.2019). Hedef Belirlemek sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (27-29.11.2019). Önsöz ile Kitap fikri nasıl ortaya çıktı? sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (29.11-1.12.2019). Değişim bölümü sayfa çalışmaları. Çoban, Gözde. (01.12.2019). Kitabın eskizlerinden ve uygulama aşamasında kullanılan doku çalışmalarından oluşan ikinci kapak tasarımı ve logonun mührü. Çoban, Gözde. (01-03.12.2019). Solda ön kapak arkası ile sağda iç kapak sayfa çalışması. Çoban, Gözde. (07.12.2019). Mutluluk bölümü AR çalışması. Çoban, Gözde. (07.12.2019). Şimdi bölümü AR çalışması. Çoban, Gözde. (08.12.2019). Değişim bölümü AR çalışması. Çoban, Gözde. (08.12.2019). Nefes bölümü AR çalışmaları. Çoban, Gözde. (08.12.2019). Sanatçı kitabı deri kapak tasarımı. Çoban, Gözde. (13.12.2019). Yazar Hakkında sayfa çalışması. Çoban, Gözde. (15.12.2019). Sayfaların tek tek dikilme aşaması ve son hali. Dean, P. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 41. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 56. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 66. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 67. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 77. Dean, Peggy. (2018). The Ultimate Brush Lettering Guide. New York: Watson-Guptill Publications. s. 164. Demir, H. ve Artut, K. (2013). Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Deneen, J. (2019, 12 Şubat). A Conversation with Slovenian Calligrapher Loredana Zega. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://rendezvouscalligraphy.org/en/blog/a-conversation-with-slovenian-calligrapher-loredana-zega Deneysel olarak tasarlanmış kinetik kaligrafiye bir örnek. Erişim: 04.11.2019. https://www.instagram.com/p/BosviAYlY_T/ Denis Brown Quill Skill. (2017). Erişim: http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Derman, Uğur. (1990). Türk Hat Sanatının Şâheserleri. Ankara: DÖSİM, Kültür Bakanlığı Yayınları. Dijital lettering. Erişim: 14.10.2019. https://www.pinterest.co.uk/pin/641974121859179507/ Dima Abrakadabra’nın “Chias” markası için tasarladığı kaligrafik logonun kurumsal kimlik ve amlabaj tasarımında kullanımı. Erişim: 04.11.2019. http://cargocollective.com/Dmitriy_lu/LOGO-IDENTITY/Chias-health-seeds Dima Abrakadabra’nın kendi kola kalemini kullanarak yaptığı bir kaligrafi çalışması. Erişim: 04.11.2019. https://www.behance.net/gallery/50031619/Shaded-lettering-set-by-Abrakadabra Dîvânî yazı. Erişim: 26.07.2019. https://biliyomusunuz.com/divani-yazi-ornekleri-celi-divani-divani-hat-ve-divani-nedir/ Drogin, M. (1980). Medieval Calligraphy: Its History and Technique. New York: Dover Publications. Duygu ve ruhun açıkça hissedildiği Brown’a ait bir kaligrafi örneği. Erişim: 06.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_about.html Düz ve sağa eğimli divit. Erişim: 29.09.2019. https://www.alibaba.com/product-detail/Oblique-and-Straight-Pen-Holder_50028934812.html?spm=a2700.7724857.main07.66.7c846a7eATNsgl Ecke, T. Y. (1971). Chinese Calligraphy. Boston: David R. Godine Publisher. Edgü. F. (2006). Bir Yazı Sevdalısı. S. Özpalabıyıklar (Yay. haz.). Bir Yazı Sevdalısı Emin Barın içinde (s. 6-9). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. Edmonds, L. (2017). Modern Calligraphy: A Step-By-Step Guide to Mastering the Art of Creativity. London: Orion Publishing. Edmonds, Lucy. (2017). Modern Calligraphy: A Step-By-Step Guide to Mastering the Art of Creativity. London: Orion Publishing. s. 31. Edmonds, Lucy. (2017). Modern Calligraphy: A Step-By-Step Guide to Mastering the Art of Creativity. London: Orion Publishing. s. 33. Edmonds, Lucy. (2017). Modern Calligraphy: A Step-By-Step Guide to Mastering the Art of Creativity. London: Orion Publishing. s. 54. Engelbrecht, L. (2010). Modern Calligraphy and Hand Lettering: A Mark - Making Workbook for Crafters, Cardmakers, and Journal Artists. Massachusetts: Quarry Books. El yapımı pirinç kağıdı. Erişim: 17.10.2019. https://ru.aliexpress.com/item/32858504497.html?spm=a2g0o.detail.1000014.21.43ab7241A7Vfk4&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.112281.000000000000000&scm_id=1007.13338.112281.000000000000000&scm-url=1007.13338.112281.000000000000000&pvid=7da1565a-01f7-4da3-bab5-91ce8982ead6 Elena Alekseeva’ya ait akıcılığa, ritme örnek bir kaligrafi. Erişim: 21.10.2019. https://www.behance.net/gallery/72807087/Calligraphy-set-2018 El Seed’in Jara Camii kaligrafiti çalışması. Erişim: 24.10.2019. https://www.barjeelartfoundation.org/news/jara-mosque-project/ Emin Barın’ın kufî türünde yazdığı Kelime-i Tevhid’i. Erişim: 29.08.2019. https://www.pinterest.cl/pin/470766967291031795/ Emmanuel Wisdom’ın manuel ile dijital uygulamaları bir arada kullandığı bir yazı tasarımı. Erişim: 03.09.2019. https://www.instagram.com/emlwisdom/ Enerjiye yoğunlaşılarak yapılmış bir şodo. Erişim: 20.10.2019. https://www.instagram.com/p/yKxGsmB1UU/ Engelbrecht, Lisa. (2010). Modern Calligraphy and Hand Lettering: A Mark - Making Workbook for Crafters, Cardmakers, and Journal Artists. Massachusetts: Quarry Books. s. 90. Engelbrecht, Lisa. (2010). Modern Calligraphy and Hand Lettering: A Mark - Making Workbook for Crafters, Cardmakers, and Journal Artists. Massachusetts: Quarry Books. s. 101. Ercilasun, A. B. (2015). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi. Ankara: Akçağ Yayınları. Eric Gill kaligrafi örneği. Erişim: 31.05.2019. http://www.artnet.com/artists/eric-gill/three-examples-of-eric-gill-calligraphy-3-works-JyPgDTh_iM_uVxJdNlF4vQ2 Erdal, G. (2015). İletişim ve Tipografi. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. Etem Çalışkan’ın bu kaligrafi çalışmasında “o” harfinin kullanımını görebiliriz. Erişim: 30.10.2019. https://www.ismek.ist/blog/icerik.aspx?p=3509 Farklı yazı stilleri ile anziyal yazının modern uygulaması. Erişim: 05.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/547961479649212906/ Faulmann, C. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri (I. Arda, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. (2001). Faulmann, Carl. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. s. 48. Faulmann, Carl. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. s. 59. Faulmann, Carl. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. s. 75. Faulmann, Carl. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. s. 80. Faulmann, Carl. (2018). Yazı Kitabı: Tüm Yerkürenin, Tüm Zamanların Yazı Göstergeleri ve Alfabeleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. s. 97. Ferendeci, S. Y. (2014). Kore Edebiyatında “Şico”. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 54 (2), 395-404. Fırça askısı ve destek standı. Erişim: 17.10.2019. https://tr.aliexpress.com/item/32855003506.html?spm=a2g0o.detail.1000014.11.c4456742pCL2Bf&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.112281.000000000000000&scm_id=1007.13338.112281.000000000000000&scm-url=1007.13338.112281.000000000000000&pvid=788972db-cfd7-462b-98ac-f3611a411ba7 Fırça ile yazılmış roma harfleri. Erişim: 12.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/800585271231219297/ Fırça ve bölümleri. Erişim: 19.10.2019. https://www.jerrysartarama.com/chinese-zen-brushes Fırça tutuş tekniği. Erişim: 19.10.2019. https://www.kanjilounge.com Fink, J. ve Kastin, J. (1993). Lettering Arts. New York: PBC International. Florişlerin bulunduğu italik yazı stili kullanılarak yazılmış sertifikalar. Erişim: 06.10.2019. https://annetestblog.files.wordpress.com/2009/11/img_1312.jpg “Foundational hand” denilen Yukimi Annand’ın uyguladığı temel yazı stili kaligrafi örneği. Erişim: 27.08.2019. https://rendezvouscalligraphy.org/en/classes/the-foundational-hand-from-form-to-design Friedrich, Johannes. (2000). Kayıp Yazılar ve Diller. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. s. 33. Ganiz, S. (2004). Yazı ve Tasarımcıları. İstanbul: Kastaş Yayınevi. Ganiz, S. (2012). Çizginin Yolculuğu. İstanbul Kültür Üniversitesi. Garcia, H., Miralles, F. (2017). Ikigai: Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı (M. Uzun, Çev.). İstanbul: İndigo Kitap. Gates, D. (1969). Lettering for Reproduction. New York: Watson-Guptill Publications. Gates, David. (1969). Lettering for Reproduction. New York: Watson-Guptill Publications. s. 13. Gates, David. (1969). Lettering for Reproduction. New York: Watson-Guptill Publications. s. 14-15. Gauthier, J. (2010). Calligraphy 101. Minnesota: Creative Publishing International. Gauthier, Jeaneen. (2010). Calligraphy 101. Minnesota: Creative Publishing International. s. 26. Gökenç, Sena. (2016). Çin’in Antik Dönemdeki Ölüm ve Cenaze Merasimi Kültürü’nün Çince İmlere Yansıması. Curr Res Soc Sci e-dergisi. Erişim: 22.02.2019. https://dergipark.org.tr/download/article-file/229339 Gray, N. (1986). A History of Lettering, Creative Experiment and Letter Identity. London: Phaidon Press Limited. Gray, Nicolete. (1986). A History of Lettering, Creative Experiment and Letter Identity. London: Phaidon Press Limited. s.110. Grebenstein, M. (2006). Calligraphy : A Course In Hand Lettering. New York: Watson-Guptill Publications. Grebenstein, Maryanne. (2006). Calligraphy : A Course In Hand Lettering. New York: Watson-Guptill Publications. s. 16. Grebenstein, Maryanne. (2006). Calligraphy : A Course In Hand Lettering. New York: Watson-Guptill Publications. s. 33. Gülensoy, T. (2010). Türkçe El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları. Gülensoy, Tuncer. (2010). Türkçe El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları. s. 422. Harfler arası paralellik ve harflerde kullanılan kemer formu örneği. Erişim: 21.10.2019. http://www.quillskill.com/frameset/frameset_gallery.html Güvenç, B. (2002). Japon Kültürü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Harris, D. (1995). The Art of Calligraphy. London: Dorling Kindersley Limited. Hem negatif hem pozitif kazınmış taş mühür örnekleri. Erişim: 06.12.2019. https://www.pinterest.at/pin/363876844876951976/ Husband, Timothy B. (2008). The Art of Illumination: The Limbourg Brothers and the Belles Heures of Jean de France, Duc de Berry. New York: The Metropolitan Museum of Art. s. 24. Husband, Timothy B. (2008). The Art of Illumination: The Limbourg Brothers and the Belles Heures of Jean de France, Duc de Berry. New York: The Metropolitan Museum of Art. s. 25. International Exhibition of Calligraphy. Erişim: 27.10.2019. http://calligraphy-expo.com/en/participants/loredana_zega Irish, L. S. (2007). Great Book Of Celtic Patterns. Pennsylvania: Fox Chapel Publishing. İdil, E. (2015). Sihirli Kalem Latin Harflerle Hat Sanatı. İstanbul: Milenyum Yayınları. İki kardeşin öyküsü olarak bilinen hiyeratik yazı. Erişim: 26.07.2019. https://sessizdunya.wordpress.com/2015/02/01/hatirlamak-kesifse/yazili-bir-misir-papirusu-british-museumda-yaygin-olarak-iki-kardesin-hikayesi-olarak-adlandirilan-ve-muhtemelen-m-o-13-yuzyilin-son-ceyreginde-yasamis-yazar-inena-tarafindan/ İngiliz Müzesi’nde sergilenen Rozetta taşı. Erişim: 22.04.2019. https://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details/collection _image_gallery.aspx?assetId=16456004&objectId=117631&partId=1 İngiltere’de Zega’ya setifika kazandıran ve üzerinde kuru fırça ile uygulanmış kaligrafi olan ahşap lamba tasarımı. Erişim: 28.10.2019. https://www.kaligrafija.org/p/wood.html ipad Pro procreate uygulaması dijital kaligrafi fırçası ile yapılan kaligrafi örneği. Erişim: 07.10.2019. https://www.youtube.com/watch?v=gd3dJS850dw ipad Pro “Procreate” uygulaması ile XXI. yüzyıl yazı sanatı örneği. Erişim: 03.09.2019. https://www.youtube.com/watch?v=-JbZ3bbFP-U İtalik yazı stili. (John Stevens). Erişim: 27.08.2019. https://www.johnstevensdesign.com/calligraphic-art/ James, D. ve Gonzalez, V. (2003). Draw Your Own Celtic Designs. United Kingdom: A David & Charles Book. James, David ve Gonzalez, Vitor (2003). Draw Your Own Celtic Designs. United Kingdom: A David & Charles Book. s. 84. Japon modern yazı sanatı ve yansıttığı duygunun hissedildiği bir çalışma. Erişim: 19.10.2019. http://sho.goroh.net/2018-273/ Japonya Sanat Sergisi İdemitsu Koleksiyonu. (1986). Japonya: İdemitsu Sanat Müzesi. Jean, G. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği (N. Başer, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. (2002). Jean, Georges. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 13. Jean, Georges. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 14. Jean, Georges. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 15. Jean, Georges. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 18. Jean, Georges. (2018). Yazı İnsanlığın Belleği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 213. John Neal Bookseller. Erişim: 05.11.2019. https://www.johnnealbooks.com/prod_detail_list/s?keyword=john+stevens John Stevens. Erişim: 04.11.2019. https://www.johnstevensdesign.com/about/ John Stevens tarafından yazılmış italik yazı stili abecesi. Erişim: 05.10.2019. https://www.behance.net/gallery/7157013/Random-collection-of-calligraphy-by-John-Stevens Kaligraf Savaş Çevik’e ait tâlîk Elif harfinin anatomisini gösteren çalışması. Erişim: 30.10.2019.https://jolygram.com/profile/msavascevik/photo/1730706250650626463_1000839192 Kaligrafi sanatçıları Victoria ve Vitalina Lopukhina’nın gotik yazı stili ile kaligrafi performansı. Erişim: 17.05.2019. https://www.behance.net/gallery/77934363/Calligraphy-on-a-coat-by-Ohueno-VikaVita Kaligrafi sanatçısı Loredana Zega’nın kaligrafisi. Erişim: 07.10.2019. http://societedescalligraphes.org/en/evenement/brush-textures-with-loredana-zega/ Kaligrafide yakalanan ruh, tonlar ve dokular. Erişim: 20.09.2019. https://m.blog.naver.com/eune1052/220053934858?view=img_1 Kaligrafievi. Erişim: 27.09.2019. http://www.kaligrafievi.com/20-kaligrafi-sanati-tarihi-kagidi-ve-murekkebi-hakkinda-bilgi.html Kaligrafist. İstanbul: Küçükçekmece Belediyesi SKSM Sergi Salonu. (25 Mart – 20 Nisan 2017) Kang, Ae Hee. 2019. (görsel sahibinden alındı). Kang, Ae Hee. 2019, (97x65cm) Alan. (görsel eser sahibinden alındı). Kara tahta üzerine uygulanan tebeşir yazısı. Erişim: 13.10.2019. https://www.pinterest.co.uk/pin/571816483937156608/ Kanter, R. M. (05.2014). Değişken Bir Dünyada Ayakta Kalmak. (Erişim Tarihi: 09.12.2019) https://hbrturkiye.com/dergi/degisken-bir-dunyada-ayakta-kalmak Karışık teknik ile anziyal yazının günümüz modern uygulaması. Erişim: 05.10.2019. https://36.diygarden.club/pin/629659591630754327 Keser, N. (2005). Sanat Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi. Khaled Al Saai’nin soyut ve modern Arap kaligrafi çalışması. Erişim: 05.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/472455817138823682/?lp=true Kılıç Ekici, Ö. (2012). Dillerin Çeşitliliği. TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, 531, 46-51. Kim, S. J. ve Gökmen, M. E. (2002). Korece Dilbilgisi. Seoul: Korea Foundation. Kola kalem ve kaligrafi örnek uygulaması. Erişim: 29.09.2019. https://vsual.net/product/rusty-cola-pen-127166/ Kore Kültür Merkezi. Erişim: 23.07.2019. http://tr.korean-culture.org/tr/1025/contents/820 Koreli kaligrafların çalışırken oturma biçimi. Erişim: 20.09.2019. https://www.blacklink.co.kr/blogs/Attraction/things-to-do-in-jeonju-south-korea-part-2/ Kot ceket üzerine uygulanan lettering. Erişim: 14.10.2019. https://www.pinterest.co.uk/pin/507358714269568165/ Kral Sejong’un tasarlattığı Kore abecesi “Hangıl”. Erişim: 22.04.2019. https://steemkr.com/kr/@dnjstjq0/6 Kramer, S. N. (2001). Sümer Mitolojisi: İÖ Üçüncü Bin Yıldaki Tinsel ve Edebi Gelişim Üstüne Bir Çalışma (H. Koyukan, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. (1961). Kramer, Samuel Noah. (2001). Sümer Mitolojisi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, s. 45. Kuiseko, R. (1988). Brush Writing: Calligraphy Techniques for Beginners. Tokyo: Kodansha International. Kutlu, F. M. (03.11.2016). Sanatçı Kitapları “Artist’s Books”. (Erişim Tarihi: 07.12.2019) https://www.sanatduvari.com/sanatci-kitaplari-artists-books/ Küçükerman. Ö. (2006). Hat’tan Harfe: Zincirin Altın Halkalarını Yeniden Bağlayan Emin Barın. S. Özpalabıyıklar (Yay. haz.). Bir Yazı Sevdalısı Emin Barın içinde (s. 12-17). İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. Lach, D. (2014). Calligraphy: A Book Of Contemporary İnspiration. London: Thames & Hudson. Lach, Denise (2014). Calligraphy: A Book Of Contemporary İnspiration. London: Thames & Hudson. s. 60-61. Lach, Denise. (2014). Calligraphy: A Book Of Contemporary İnspiration. London: Thames & Hudson. s. 75. Lach, Denise (2014). Calligraphy: A Book Of Contemporary İnspiration. London: Thames & Hudson. s. 124-125. Lalla Essaydi’nin modern kaligrafi çalışması. Erişim: 24.10.2019. https://blogs.umass.edu/arthist391a-kurczynski-2/2018/05/08/drawing-calligraphy-letters/ Latin kaligrafisi divitleri ve uç çeşitleri. Erişim: 30.10.2019. https://www.kirtasiyepaketi.com/urun/kaligrafi-kalemi-uc-seti-student-artist-ogrenci-tipi-divit-kalem-uclari Latin kaligrafisi kalem ve fırçaları. Erişim: 29.09.2019. https://engrave.in/blog/calligraphy-guide-for-beginners-india/ Lazydog. Erişim: 28.10.2019. https://lazydog.eu/product/luca-barcellona-take-your-pleasure-seriously-limited-edition/ Lee, K. (2008). Calligraphy. Kyonggi-do, Paju-si: Ahn Graphics Publishers. Li, W. (2009). Chinese Writing and Calligraphy. Honolulu: University of Hawai'i Press. Hudson. Loos, T. (2019, 26 Eylül). Art That Is Political and Personal. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.nytimes.com/2019/09/12/arts/shirin-neshat-artist.html Louvre Müzesi’nde sergilenen Hammurabi kanunlarının yer aldığı dikili taş. Erişim: 18.04.2019. https://terapim.wordpress.com/2012/12/10/louvre-muzesi-hammurabi-kanunlari/ “Luca Barcellona Altın Serisi” nden ayakkabı üzerine kaligrafi çalışması örneği. Erişim: 29.10.2019. https://www.flickr.com/photos/luca-beanone-barcellona/15715294341/ Luca Barcellona. Erişim: 28.10.2019. http://www.lucabarcellona.com/index_bio.htm Luca Barcellona’nın italik yazı stili ile uyguladığı ritmin hissedildiği bir modern kaligrafi örneği. Erişim: 05.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/451345193883825344/ Lunniss, V. (1999). Celtic Calligraphy. United Kingdom: Search Press. Lunniss, Vivien. (1999). Celtic Calligraphy. United Kingdom: Search Press. s. 23. Lupton, E. (2004). Thinking With Type: A Critical Guide For Designers, Writers, Editors, & Students. New York: Princeton Architectural Press. Marsh, D. (1996). Calligraphy. Ohio: North Light Books. Marsh, Don. (1996). Calligraphy. Ohio: North Light Books. s. 24. Mckeehan, V. (2015). The Complete Book of Chalk Lettering: Create and Develop Your Own Style. New York: Workman Publishing. Mesha dikili taş (Moabit taşı). Erişim: 17.04.2019. https://blog.bibleplaces.com/2014/05/artifact-of-month-mesha-stela-moabite.html Mezopotamya bölgesi ve bölgede kurulan uygarlıklar. Erişim: 08.03.2019. http://www.vitaminegitim.com/ortaokul/detay/mezopotamya?i=TRS0601AN007 Mısır hiyeroglif örneği. Erişim: 26.07.2019. https://bilginlertekkesi.wordpress.com/2018/06/01/antik-misirin-dunya-disi-yasamla-temas-ettiginin-6-kaniti/ Mohandis B. (2008) . The Graphics of Calligraphy. A Personal Online Sketchbook by Bash Mohandis (Erişim Tarihi: 18.04.2014) http://bash-mohandis.blogspot.com/2008/08/graphics-of-calligraphy-24.html Morley, M. (2017, 24 Ağustos). Luca Barcellona: Take Your Pleasure Seriously. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://99u.adobe.com/articles/55882/luca-barcellona-take-your-pleasure-seriously Muranaka, H. (2000). Art of Japanese Writing & Calligraphy Kanji, Hiragana, Katakana. Indiana: 1st Books Library. Muranaka, Hideo. (2000). Art of Japanese Writing & Calligraphy Kanji, Hiragana, Katakana. Indiana: 1st Books Library. s. 3. Mühür yazı ve sol alt kısımda kursiv el yazısı üslubu örneği. Erişim: 19.10.2019. https://honolulumuseum.org/art/exhibitions/5009-living_tradition_calligraphy_chen_wei_teh/ Müziğin ritminin hissedildiği bu kaligrafi çalışmasının fotoğraf üzerinde kullanılarak, manipülasyon yapıldığı bir örnektir. Erişim: 04.11.2019. https://scene360.com/art/114044/dima-abrakadabra/ Nesbitt, A. (1957). The History and Technique of Lettering. New York: Dover Publications. Nielsshoemeulman. Erişim: 24.10.2019. http://www.nielsshoemeulman.com/calligraffiti/what-is-calligraffiti.html Osho. (2004). Farkındalık “Dengeli Yaşamanın Anahtarı”. İstanbul: Ovvo Yayıncılık. Papirüs üzerine yazılmış hiyeroglif yazı. Erişim: 26.07.2019. https://i1.wp.com/upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Papyrus_Ani_curs_hiero.jpg Parramon, J. M. (1991). Lettering & Logotypes. New York: Watson-Guptill Publications. Pronenko, L. (2007). Russian Calligraphy: One Teacher, 222 Students. Operina LLC. Parramon, Jose. (1991). Lettering & Logotypes. New York: Watson-Guptill Publications. s. 16. Pleksi cam üzerine uygulanmış kaligrafi ile lamba tasarımı. Erişim: 28.10.2019. https://www.kaligrafija.org/p/svetilke-lamps.html Qiangong, L. (2018). Çin Sanatı (Ö. Karadağ, Çev.). İstanbul: Kaynak Yayınları. Reyhânî yazı. Erişim: 26.07.2019. http://osmanlicalisani.blogspot.com/2013/05/osmanlca-reyhani-yaz-ornegi.html Rona, Z. ve Beykan, M. (1997). Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. Cilt 2. İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları. Sağa eğimli divit ile modern kaligrafi. Erişim: 29.09.2019. https://dabble.co/san-francisco/calligraphy/classes/modern-calligraphy-dip-pen-tricks-revealed-with-kestrel-montes-of-inkmethis Sahte kaligrafi aşamaları. Erişim: 14.10.2019. https://www.pinterest.co.uk/pin/689402655439949263/ Sarıkavak, N. K. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Sarıkavak, Namık Kemal. (2004). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. s. 17. Sarıkavak, N. K. (2008). Kaligrafi Sanatı Ders Notları: The Art of Calligraphy. Namık Kemal Sarıkavak’a ait 2007-08 Güz Yarıyılı ders notları (114 sayfa, teksir). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü, Ankara. Sarıkavak, N. K. (2009). Kaligrafi Ders Notları. Namık Kemal Sarıkavak’a ait 1998-2009 ders notları (80 sayfa, teksir). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü, Ankara. Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar. İstanbul: Grafik Kitaplığı. Sarıkavak, N. K. (2017). Yazı Öğretimi ve TTKB Dik Temel Abece. Researcher: Social Science Studies, 5(10), 242-292. Sato, S. (2013). Shodo: The Quiet Art of Japanese Zen Calligraphy. Tokyo: Tuttle Publishing. Sato, Shozo. (2013). Shodo: The Quiet Art of Japanese Zen Calligraphy. Tokyo: Tuttle Publishing. s. 5. Sato, Shozo. (2013). Shodo: The Quiet Art of Japanese Zen Calligraphy. Tokyo: Tuttle Publishing. s. 18. Sato, Shozo. (2013). Shodo: The Quiet Art of Japanese Zen Calligraphy. Tokyo: Tuttle Publishing. s. 67. Serttaş, T. (2010). Sanat Alanı Olarak Kitap Üzerine Banu Cennetoğlu ile Söyleşi. Sanat Dünyamız, 117, 30-35. Sharpe, J. (2014). The Art Of Whimsical Lettering. Colorado: Interweave A Division Of F+W Media. Sharpe, Joanne. (2014). The Art Of Whimsical Lettering. Colorado: Interweave A Division Of F+W Media. s. 76. 6). Shaw, R. (1994). Yazı Yazma Tekniği ve Yazı Örnekleri. İstanbul: İnkılap Kitabevi. Shepherd, M. (2011). Learn World Calligraphy: Discover African, Arabic, Chinese, Ethiopic, Greek, Hebrew, İndian, Japanese, Korean, Mongolian, Russian, Thai, Tibetan Calligraphy, and Beyond. New York: Watson-Guptill Publications. Shepherd, Margaret. (2011). Learn World Calligraphy: Discover African, Arabic, Chinese, Ethiopic, Greek, Hebrew, İndian, Japanese, Korean, Mongolian, Russian, Thai, Tibetan Calligraphy, and Beyond. New York: Watson-Guptill Publications. s. 150. Shepherd, Margaret. (2011). Learn World Calligraphy: Discover African, Arabic, Chinese, Ethiopic, Greek, Hebrew, İndian, Japanese, Korean, Mongolian, Russian, Thai, Tibetan Calligraphy, and Beyond. New York: Watson-Guptill Publications. s. 152. Shepherd, Margaret. (2011). Learn World Calligraphy: Discover African, Arabic, Chinese, Ethiopic, Greek, Hebrew, İndian, Japanese, Korean, Mongolian, Russian, Thai, Tibetan Calligraphy, and Beyond. New York: Watson-Guptill Publications. s. 520. Shepherd, Margaret. (2011). Learn World Calligraphy: Discover African, Arabic, Chinese, Ethiopic, Greek, Hebrew, İndian, Japanese, Korean, Mongolian, Russian, Thai, Tibetan Calligraphy, and Beyond. New York: Watson-Guptill Publications. s. 266. Shirin Neshat’ın Allah’ın Kadınları serisinden bir kaligrafi çalışması. Erişim: 30.10.2019. https://news.artnet.com/exhibitions/shirin-neshat-new-film-broad-1547389 Sivri uçlu fırça kaligrafisinde farklı stil ve efektler. Erişim: 13.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/488148047097365656/ Sohn, H.M. (1999). The Korean Language. United Kingdom: Cambridge University Press. Soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğu yazılmış bir Kore kaligrafisi. Erişim: 20.09.2019. http://www.antiquealive.com/Blogs/Korean_Calligraphy.html Soyut bir anlayışla yapılan modern Çin kaligrafi performansı. Erişim: 19.10.2019. https://yiiwenchen.wordpress.com/2012/02/27/longevity-benefits/amp/ Standart Anziyal yazı örneği. Erişim: 30.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/178947785174490122/ Stevens, J. (2019, 12 Mart). Calligrapher-Lettering Artist. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.facebook.com/JohnStevensCalligraphyDesign/ Stevens’ın kitabı (kapak tasarımı kendisine aittir) ve içindeki çalışmalardan örnekler. Erişim: 05.11.2019. https://www.johnstevensdesign.com/scribe-book/ Stevens’ın San Francisco Halk Kütüphanesi Harrison Özel Koleksiyonunda yer alan kaligrafi ve lettering eseri. Erişim: 05.11.2019. https://sfpl.org/index.php?pg=2000047801 Stevens’ın “Time Magazine” için hazırladığı alıntılardan örnekler. Erişim: 05.11.2019. https://www.johnstevensdesign.com/calligraphy-projects-2018/ Stevens’ın Wake Forest sergisi için galeride sergilenmek üzere tasarladığı bir duvar çalışması ve öncesindeki hazırlık aşamaları. Erişim: 05.11.2019. https://www.behance.net/gallery/11820587/Wall-Lettering-for-Letterforming-Exhibition Sülüs yazı. Erişim: 26.07.2019. https://www.neoldu.com/hat-sanatinda-yazi-cesitleri-5625h.htm Şentürk, Ş. (1997). “Mürekkep Zamanlar” 700 Yıllık Süreçte Kalem Medeniyeti Mehmet Akgül Koleksiyonu. İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. Taşa kazınmış bir hiyeroglif. Erişim: 26.07.2019. https://tr.pinterest.com/pin/AfH8dIZU7CPwIhArcUIK5TgpUwtLw_kwLLUkHoTeQAiNQMNoiKsX474/ Temel yazı minüskül abecesi. Erişim: 29.09.2019. https://tr.pinterest.com/pin/411375747205014417/?lp=true Temel yazı örneği. Erişim: 29.09.2019. https://theshapeofletters.com/2018/12/06/foundational-hand/ Tilt brush ile kaligrafi uygulaması ekran görüntüsü. Erişim: 03.09.2019. https://vimeo.com/channels/1303324/200612341 Tingyou, C. (2003). Chinese Caligraphy (R. Lingjuan, Çev.). China: China Intercontinental Press. Tingyou, Chen (2003). Chinese Caligraphy (R. Lingjuan, Çev.). China: China Intercontinental Press. s. 14. Tolga Girgin’in gotik yazı stili ile yazdığı sadakat, bağlılık anlamına gelen “Loyalty”. Erişim: 05.10.2019. https://www.behance.net/gallery/18252763/Some-Black-White-Lettering-with-Parallelpen-Part-1 Tuna, O. N. (1997). Sümer ve Türk Dillerinin Tarihi İlgisi İle Türk Dili’nin Yaşı Meselesi. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Tuncer, A. S. (Mayıs-Nisan 2010). Piktogramdan İdeograma Amblem ve Logo. Grafik Tasarım, 28-29. Turgut, E. (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Uçar, T. F. (2016). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap. Uçar, Tevfik Fikret. (2016). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap, s. 71. User, H. Ş. (2006). Başlangıcından Günümüze Türk Yazı Sistemleri. Ankara: Akçağ Yayınları. Uygungöz, Mehtap. (5-16.11.2018). Yunus Emre. Eskişehir / Anadolu Üniversitesi Çağdaş Sanatlar Müzesi. Uzak doğu kaligrafi fırçası ve farklı kıllar. Erişim: 17.10.2019. https://ru.aliexpress.com/item/32853771397.html?scm=1007.22893.142324.0&pvid=30c96a35-f637-4659-a2b6-cadd89c748cc&onelink_page_from=ITEM_DETAIL&onelink_item_to=32853771397&onelink_duration=0.994162&onelink_status=noneresult&onelink_item_from=32853771397&onelink_page_to=ITEM_DETAIL&dp=43435-6888.7686422&aff_platform=api&cpt=1571347160079&sk=B6PCMzGU&aff_trace_key=e98b784d79db4e88bd1c564b2d6b4d3d-1571347160079-03963-B6PCMzGU&terminal_id=73d4b8acd820434e9ea101a91dabe40b Uzak doğu kaligrafi fırçası ile horoz yılı için hazırlanıp, horoz formunda yazılmış “2017” sayısı. Erişim: 13.10.2019. https://tr.pinterest.com/pin/294563631863704542/?lp=true Uzak doğu kaligrafisi ve hissi. Erişim: 17.10.2019. https://m.blog.naver.com/eune1052/220473868456 Ünsal, M. S. (2016). Türkiye’de Kaligrafi ve Serdar Kipdemir. Mehmet Süha Ünsal’a ait 2015-16 Bahar Yarıyılı dersi final notları (35 sayfa, teksir). Bilkent Üniversitesi Tarih Bölümü, Ankara. Ünver, M. (2003). Kaligrafi: Güzel Yazı Sanatı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Üzerinde Nabatî yazısı olan Fihr b. Suleyh’in mezar taşı. Erişim: 22.04.2019 http://istiklalmarsidernegi.org.tr/Yazi.aspx?YID=1554&KID=6 Vangalis, A., Hasson, R. M. (2016). Speedball Textbook 24th Edition: A Comprehensive Guide to Pen & Brush Lettering. North Carolina: Speedball Art Products Company. Wacom Cintiq ile Adobe Photosop programında XXI. yüzyıl yazı sanatı örneği. Erişim: 03.09.2019. https://www.digitaltrends.com/photography/wacom-cintiq-16-first-impressions/ Waddington, A. (1996). The Creative Calligraphy Source Book. New York: Watson-Guptill Publications. Watchtower Online Kütüphane. Erişim: 03.04.2019. https://wol.jw.org/tr/wol/d/r22/lp-tk/1995688 Wattpad. (t.y.) Erişim: https://www.wattpad.com/259158183-korece-öğreniyoruz-1-bölüm-한글-hangil-tarihi Widewalls. Erişim: 23.10.2019. https://www.widewalls.ch/arabic-calligraphy-contemporary-art/ Willen, B., Strals, N. (2009). Lettering & Type: Creating Letters And Designing Typefaces. New York: Princeton Architectural Press. Winters, Eleanor. (2004). Calligraphy For Kids. New York: Sterling Publishing. s. 19. Wolf, M. (2017). Proust ve Mürekkepbalığı “Okuyan Beynin Bilimi ve Hikayesi” (F.B. Aydar, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. (2007). Yardeni, A. (2002). The Book of Hebrew Script: History, Palaeography, Script Styles, Calligraphy & Design. London: The British Library. Yardeni, Ada. (2002). The Book of Hebrew Script: History, Palaeography, Script Styles, Calligraphy & Design. London: The British Library. s.7-8. Yaylak, Y. B. (2012). Harf Oyunları. Bursa: Dört Renk Renk Ayrımı. Yee, C. (1973). Chinese Calligraphy: An Introduction To Its Aesthetic And Technique. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Yıldız, M. Ö. (2012). Kitabın Bir Sanat Formu Olarak Yeniden Keşfedilişi: Yirminci Yüzyıl Sanatçı Kitapları. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 169-184. Yıldız, N. (2014). Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu. Ankara: Türk Tarih Kurumu. Zega, L. (2018, 15 Mart). CV. [Blog yazısı]. Erişim adresi: https://www.kaligrafija.org/p/portfolio.html Zega’nın alev yazı stilini kullandığı “Yaz” isimli kaligrafi çalışması Erişim: 27.10.2019. https://www.kaligrafija.org/p/slike-art-works.html Zega’nın kaligrafisinde Denis Brown etkisinin görüldüğü bir çalışması. Erişim: 27.10.2019. https://www.kaligrafija.org/p/slike-art-works.html Zega’nın Rennes’teki baskı farbrikasında gerçekleştirdiği kaligrafi performansının sırasıyla solda sağa ve yukarıdan aşağıya doğru ekran görüntüleri. Erişim: 27.10.2019. https://www.youtube.com/watch?v=wzLLXQyxi-s Zega’nın toz ile gerçekleştirdiği kaligrafi performansının sırasıyla solda sağa ve yukarıdan aşağıya doğru ekran görüntüleri. Erişim: 27.10.2019. https://www.youtube.com/watch?v=qay6B_aa1es Zen dairesi. Erişim:15.09.2019. https://wallhere.com/tr/wallpaper/1271313tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22019
dc.description.abstractThe thesis titled "New Approaches In The Art Of Writing (Caligraphy) At The Twenty-First Century And A Practical Implementation" aims to examine, in the international context, the regional differences calligraphy demonstrates, where it stands now, how it evolved, and how it blends with and differentiate from the traditional. Also, it aims to address the writing, which is the transmitter of our culture, in the context of calligraphy technique expressed in aesthetic forms, with an original understanding by taking advantage of today's technology. Furthermore, it aims to encourage individuals who received fine arts education to write in calligraphy, by raising their awareness that as the art of writing develops, the quality of the work increases. It is of great importance to raise awareness of people about recognizing, knowing, claiming, and transmitting cultural values. Calligraphy, which has an important effect on the transmitting of cultures, adds originality to the cultures in handwriting by carrying aesthetic sensitivity. In this thesis, attention is drawn to the technique, originality, and the variety of applications used in today's writing. Therefore, it examines the artists and designers of the 21st century who develop new approaches to the art of writing. In today's age of technology, the digital application opportunities offered to artists and designers provide benefits such as producing fast results, but they also pave the way for a mechanical understanding that, when not used correctly, strays away from originality. In order to get rid of this mechanical effect, it is thought that blending the manual applications with the digital environment will create a unique language. The authenticity, Plastique value (Although the translation of the word Plastique is plastic, it has many different meanings in art. For example, it can depict the beauty of a work of art, the works of art that are created by shaping a [non-static] material, or the sculpture-like pose of a dancer.), taste, and quality of the manual application cannot be created by any digital effect alone. Therefore, the art of writing, which plays an essential role in the transmitting of cultures, needs to be handled with a unique understanding in the twenty-first century. In this sense, this thesis constitutes a resource in the literature to guide researchers, artists, designers, and students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKaligrafitr_TR
dc.subjectYazı sanatıtr_TR
dc.subjectXXI. yüzyıl kaligrafisitr_TR
dc.subjectModern kaligrafitr_TR
dc.subjectGüncel kaligrafitr_TR
dc.subjectLetteringtr_TR
dc.subjectEl yazısıtr_TR
dc.subjectMeditasyontr_TR
dc.subjectSanatçı kitabıtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleYirmi Birinci Yüzyılın Yazı Sanatında (Kaligrafide) Yeni Yaklaşımlar ve Uygulama Çalışmalarıtr_TR
dc.title.alternativeNew Approaches in the Art Of Writing (Calıgraphy) At The Twenty-First Century and a Practical Implementationtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet“Yirmi Birinci Yüzyılın Yazı Sanatında (Kaligrafide) Yeni Yaklaşımlar ve Uygulama Çalışmaları” isimli tezin amacı günümüzde kaligrafinin bölgelere göre gösterdiği değişiklikleri, geldiği noktayı, geçirdiği evrimi, gelenekselle harmanlanışı ve gelenekselden farklı yönlerini uluslararası boyutta incelemektir. Bununla beraber kültürümüzün aktarıcısı olan yazıyı, günümüz teknolojisinden de yararlanarak, estetik formlarla ifade edilen kaligrafi tekniği ve özgün bir anlayışla ele almaktır. Ayrıca güzel sanatlar eğitimi alan bireyleri, yazı sanatının geliştikçe çalışmaya kattığı niteliğin arttığı konusunda ve bu nedenle güzel yazı yazma anlamında bilinçlendirmektir. Kültürel değerlerimizi tanımak, bilmek, sahip çıkmak ve aktarmak konusunda insanları bilinçlendirmek büyük önem taşımaktadır. Kültürlerin aktarılmasında önemli etkiye sahip olan kaligrafi, estetik hassasiyet taşıyarak el yazısında kültürlere özgünlük katmaktadır. Bu tez çalışmasında da günümüz yazı sanatında kullanılan teknik, özgünlük ve uygulama çeşitliliği konusuna dikkat çekilmektedir. Dolayısıyla XXI. yüzyılın yazı sanatı konusunda yeni yaklaşımlar geliştiren sanatçı ve tasarımcıları incelenmektedir. Günümüz teknoloji çağında sanatçı ve tasarımcılara sunulan dijital uygulama olanakları hızlı sonuç üretme gibi faydalar sağlamakla birlikte doğru kullanılmadığı zaman özgünlükten uzaklaşan, mekanik bir anlayışa da zemin hazırlamaktadır. Bu mekanik etkiden kurtulmak için manuel uygulamaların sayısal ortamla birlikte harmanlanarak kullanılmasının özgün bir dili de beraberinde getireceği düşünülmektedir. Manuel, elde uygulamanın verdiği özgünlüğü, plastik değeri, tadı ve niteliği hiçbir dijital etki tek başına verememektedir. Bu nedenle kültürleri aktarmada önemli bir rol oynayan yazı sanatını yirmi birinci yüzyılda ele alırken, özgün bir anlayışla icra etmek gerekmektedir. Bu anlamda ele alınan bu tez literatürde araştırmacılara, sanatçılara, tasarımcılara ve öğrencilere yol gösterecek bir kaynak oluşturmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-08-09T06:25:14Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster