dc.contributor.advisor | Erkal, Sibel | |
dc.contributor.author | Irmak Kazazoglu, Tugba | |
dc.date.accessioned | 2020-02-03T07:10:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-01-21 | |
dc.identifier.citation | IRMAK KAZAZOGLU, T. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevre Farkındalık Düzeylerinin ve Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışlarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/21980 | |
dc.description.abstract | The research was planned and conducted to investigate the environmental awareness levels of university students and their behaviours towards environmental problems.
The scope of the research consists of undergraduate students studying at Beytepe Campus of Hacettepe University. The study is included 392 students on campus.
A questionnaire was prepared to collect data. The questionnaire has four sections. In the first part, there are questions aimed to determine the individual characteristics of university students. In the second part, there are some information about the students’ knowledge regarding environment. In the third part of the study, “Environmental Awareness Scale’’ about students' awareness on environmental issues and in the fourth part, Behaviors Towards Environmental Problems” scale were used. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çevre sorunları | tr_TR |
dc.subject | Çevre farkındalığı | tr_TR |
dc.subject | Çevre eğitimi | tr_TR |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Çevre Farkındalık Düzeylerinin ve Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışlarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırma, üniversite öğrencilerinin çevre farkındalık düzeyleri ile çevre sorunlarına yönelik davranışlarını incelemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür.
Araştırma kapsamına, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde öğrenim gören lisans öğrencilerinden 392 öğrenci alınmıştır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; üniversite öğrencilerinin bireysel özelliklerini belirlemeyi amaçlayan sorular yer almaktadır. İkinci bölümde; öğrencilerin çevre konusuna dair bilgileri yer almaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünde; öğrencilerin çevre konularına farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla “Çevre Farkındalık” ölçeği, dördüncü bölümde ise “Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış” ölçeği kullanılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Aile ve Tüketici Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-02-03T07:10:15Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |