Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorATASAVUN UYSAL, Songül
dc.contributor.authorGüven, Zeynep
dc.date.accessioned2020-01-16T07:12:34Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-12-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21717
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate fine motor skills, somatosensory perception and visual-motor organization that associated with handwriting, handwriting kinematics and pen grip position of children with low vision and compare with their typically developed peers. 18 children with low vision and 18 typically developed children between the ages 7 and12 were included in this study. “Visual-Motor Organization” test of Dynamic Occupational Therapy Cognitive Assessment for Children for cognitive factors, “Somatosensory Perception” test of Ayres Southern California Sensory Integration Tests for sensorial factors, “Fine Motor Precision” and “Fine Motor Integration” tests of Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency 2nd Edition Short Form, 9 Hole Peg Test and Jamar Hydraulic Hand Dynamometer and Pinchmeter for motor proficiency were used. Handwriting kinematics were recorded with a digitizing tablet and analyzed with MovAlyzeR software. Pen grip positions developed by Schneck were used to pen grip position of children. As a result of the study, significant differences were found in favor of typically developed children for certain parameters of cognitive, sensory factors and motor proficiency (p<0.05). Significant differences were found in favor of typically developed children for the start time to writing, segmental duration, horizontal and vertical size and average normalized jerk (p<0.05). There were no significant differences for pen grip positions between the groups (x²=0.725, p>0.05). The information obtained from this study showed that cognitive, sensory and motor skills and handwriting kinematics of children with low vision are different from their typically developing peers due to inadequate visual stimuli. We think that the findings obtained from our study will guide the physiotherapists who will work in this field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAz görentr_TR
dc.subjectKognitiftr_TR
dc.subjectDuyusal bütünlüktr_TR
dc.subjectMotor yeterliliktr_TR
dc.subjectEl yazısı kinematiğitr_TR
dc.subjectKalem tutma pozisyonutr_TR
dc.titleAz Gören Çocuklarda El Yazısı Kinematiğine ve Kalem Tutma Pozisyonuna Etki Eden Faktörlerin İncelenerek Tipik Gelişim Gösteren Yaşıtları ile Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, az gören çocuklarda el yazısıyla ilişkili ince motor beceri, somatoduyusal algı, görsel motor organizasyon, el yazısı kinematiği ve kalem tutma pozisyonlarını inceleyerek tipik gelişim gösteren yaşıtları ile karşılaştırmaktır. Çalışmaya 7-12 yaş aralığında 18 az gören ve 18 tipik gelişim gösteren çocuk alınmıştır. Kognitif faktörlerin değerlendirilmesinde Dinamik Ergoterapi Kognitif Değerlendirmesi-Çocuk test bataryasının “Görsel Motor Yapılandırma” testi, duyusal faktör için Ayres Güney Kaliforniya Duyu Bütünlüğü Testleri’nin “Somatoduyusal Algı” testi, motor yeterliliğin değerlendirilmesi için Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi 2. Versiyonu Kısa Formu’nun “İnce Motor Keskinlik” ve “İnce Motor İntegrasyon” testleri, 9 Delikli Peg Testi ve Jamar Hidrolik El Dinamometresi ve Pinchmetre kullanıldı. El yazısı kinematik analizi grafik tablet ile kaydedilerek MovAlyzeR yazılımıyla analiz edildi. Kalem tutma pozisyonunun değerlendirilmesinde Schneck tarafından geliştirilen kavrama pozisyonları kullanıldı. Çalışmanın sonucunda kognitif, duyusal faktörler ve motor yeterliliğin belirli parametreleri için tipik gelişim gösteren çocukların lehine anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Yazının kinematik analizi sonuçları için; yazı yazmaya başlangıç zamanları, her bir segmenti tamamlama süreleri, harflerin horizontal ve segment boyutları, normalize edilmiş ivmesel değişim ortalamalarının tipik gelişim gösteren çocukların lehine anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Kalem tutma pozisyonları için iki grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır (x²=0,725, p>0,05). Çalışma sonucunda elde ettiğimiz bilgiler, yetersiz görsel uyaran nedeniyle az gören çocukların kognitif, duyu ve motor becerileri ve el yazısı kinematiklerinin tipik gelişim gösteren yaşıtlarından farklı olduğunu göstermektedir. Çalışmamızda elde ettiğimiz bulguların, bu alanda çalışacak fizyoterapistlere yol gösterici olacağını düşünüyoruz.tr_TR
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-07-20T07:12:34Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster