dc.contributor.advisor | Dinç, Leyla | tr_TR |
dc.contributor.author | Sarmasoğlu, Şenay | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:26:36Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:26:36Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1497 | |
dc.description.abstract | The aim of this quasi- experimental study was to investigate the effects of using standardized patients in nursing education on nursing students' psychomotor skills development process. Sample is composed by 87 (43 control group; 44 experimental group) first-grade nursing students enrolled at Hacettepe University Faculty of Nursing Fundamentals of Nursing Course during the 2012-2013 academic year, spring semester. The students in the control group practiced arterial blood pressure measurement and subcutaneous injections with a partial task trainer, while the students in the experimental group practiced these skills either on standardized patients or using a hybrid simulation at the clinical skills laboratory. Data were analyzed through numbers, percentages, mean, standard deviation, independent simple t test and Mann Whitney U test. According to findings, it was determined that experimental groups' arterial blood pressure measurement mean score (83± 3.1) was statistically higher (<0.001) than control groups mean score (76 ± 7.6). However subcutaneous injections mean score of groups were quite close [control group (62± 6.4), experimental group (62± 4.5)]. In addition, first practice with standardized patients caused students to feel uncomfortable; however, the students reported that this method invoked their interest and curiosity, helped to reduce their anxiety, boosted their self-confidence, facilitate communication with patient and positively affected their learning of professional responsibilities. Based on the results of this study use of standardized patients in nursing education is suggested. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Nursing | tr_TR |
dc.title | Hemşirelik Eğitiminde Standart Hasta Kullanımının Öğrencilerin Psikomotor Beceri Geliştirme Süreçlerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1529 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırma, hemşirelik eğitiminde standart hasta kullanımının öğrencilerin psikomotor beceri gelişimine etkisini incelemek amacıyla yarı deneysel desende yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nde Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi'nde Hemşirelik Esasları Dersi'ne kayıtlı 87 (44 deney grubu; 43 kontrol grubu) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada arteriyel kan basıncı ölçümü ve subkütan enjeksiyon uygulama becerileri eğitimlerini kontrol grubundaki öğrenciler maket/ manken ile deney grubundaki öğrenciler standart hasta/ hibrit simülasyon ile gerçekleştirmişlerdir. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzdelik, ortalama, standart sapma ile bağımsız gruplarda t testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre deney grubunda yer alan öğrencilerin Arteriyel Kan Basıncı Ölçümü Uygulaması Performans puan ortalamasının (83± 3.1) kontrol grubunda yer alan öğrencilerin puan ortalamasından (76 ± 7.6) anlamlı düzeyde (<0.001) yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin Subkütan Enjeksiyon Uygulama Performans puan ortalaması ise her iki grupta oldukça yakın [kontrol (62± 6.4), deney (62± 4.5)] bulunmuştur. Ayrıca standart hasta ile gerçekleştiren ilk çalışmanın öğrencilerin kendini rahat ve güvende hissetmelerini olumsuz etkilediği, bununla birlikte yöntemin ilgi ve merak uyandırdığı, mesleki sorumlulukları öğrenmeye olumlu katkı sağladığı, öğrencilerin kendilerine duydukları güveni güçlendirdiği, gerçek hasta ile gerçekleştirdikleri uygulamada heyecanlarını azalttığı ve hasta ile iletişimlerini kolaylaştırdığı saptanmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda hemşirelik eğitiminde standart hasta kullanılması önerilmektedir. | tr_TR |