Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayraktar, Nurhantr_TR
dc.contributor.authorR.A. Abukhader, Imadtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:26:34Z
dc.date.available2015-10-14T13:26:34Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1468
dc.description.abstractThis study was carried out as quasi experimental one group pretest posttest study to measure the impact of medication safety educational program on perception of medication errors, knowledge, and intravenous medication practices among Palestinian critical care nurses. The study population was selected among the nurses who are working at the Palestine Medical Complex /Ramallah/ Palestine. Sample of the study consisted of 52 nurses who were working at the general Intensive Care Unit, Surgical Intensive care unit and the Coronary Care Unit. The study was conducted between April 27 and August 10, 2014. The Gladstone survey, knowledge determination form and Practical Observation Form were both utilized as data collection tools to measure nurses' knowledge, and perception of safety medication administration. Nurses were educated parallel to the booklet on safe medication administration developed by researcher. Nurses were evaluated by data collection forms prior and after the educational session. Data was analyzed using SPSS Inc., version 18 software package. Descriptive statistics, McNemar’s test, and chi squared tests were used to evaluate the data. Research findings revealed that there were significant improvements in knowledge and practices of nurses on the intravenous medication administration; while perceptions of nurses on medication errors were not changed as result of the education program. Based on the results of the study, implementation and dissemination of comprehensive, systematic, and continuous educational programs in order to enhance the knowledge, practices and perceptions of nurse’s on intravenous medication administration practices was recommended.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectMedication errors, nursing, ıntravenous medication safety, patient safety. İlaç hataları, hemşirelik, intravenöz ilaç güvenliği, hasta güvenliği.tr_TR
dc.titleThe Impact of Medication Safety Education on Perception of Medication Errors, Knowledge, and Intravenous Medication Practice Among Palestinian Critical Care Nursestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2015/1662tr_TR
dc.contributor.departmentoldCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışma ilaç güvenliği eğitiminin Filistin’de yoğun bakım hemşirelerinin intravenöz ilaç uygulamasına ilişkin bilgilerine, uygulamalarına ve ilaç hataları algılarına etkisini belirlemek amacıyla yarı deneysel, tek grup ön test-son test çalışması olarak yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi Filistin/ Ramallah şehrindeki Filistin Tıp Merkezinde çalışan hemşirelerin arasından seçilmiştir. Tıbbi, Cerrahi Yoğun Bakım Üniteleri ve Koroner Bakım Ünitesinde çalışan 52 hemşire araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışma 27 Nisan ve 10 Ağustos 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Hemşirelerinin intravenöz ilaç uygulamasına ilişkin bilgilerine, uygulamalarına ve ilaç hataları algılarına etkisini belirlemek anmacıyla Gladstone Survey, Bilgi Belirleme Formu ve Gözlem Formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Güvenli intravenöz ilaç ugulamasına ilişkin araştırmacı tarafından geliştirilen kitapçık doğrultusunda hemşirelere eğitim verilmiştir. Hemşireler hem eğitim öncesinde ve sonrasında veri toplama araçları kullanılarak değerlendirilmiştir. Veriler SPSS 18 yazılım paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde betimleyici istatistikler, McNemar testi ve ki kare testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, eğitim programı sonucunda hemşirelerin intravenöz ilaç bilgi ve uygulamalarında önemli gelişme olurken, intravenöz ilaç hatalarına ilişkin algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme olmadığı saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, hemşirelerin intravenöz ilaç uygulamasına ilişkin bilgi ve uygulamalarının geliştirilmesi amacıyla kapsamlı, sistematik ve sürekli eğitim programlarının uygulanması ve yaygınlaştırılması önerilmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster