dc.contributor.advisor | Şahin Kütük, Birsen | tr_TR |
dc.contributor.author | Koçak, Selen | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:14:22Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:14:22Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1381 | |
dc.description.abstract | Labor migration form Turkey to Germany, causes, process, integration, immigration policy and immigrants as an important sociological issues. Cinema is through out the community, culture, social change because of its ability to reflect a realistic perspective and a importnat means of mass communication is an art and a social phenomenon which can be an important historical documents for both society. Turkish cinema is the reflection of labor migration from Turkey to Germany in the study “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban”, “Polizei” and “Sarı Mercedes” is handled via the movies. The main objective of this study the causes, shape, process of migration on these films, integration, overview of the destination country and society, immigrants look and solidarity, work areas, is to examine how the people in Turkey and the return of thought recognized. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Migration | tr_TR |
dc.title | Türkiye’den Yurt Dışına İşçi Göçünün Türk Sinemasına Yansıması: Almanya Örneği Üzerinden Görsel Analiz | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1958 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Sosyoloji | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye’den Almanya’ya işçi göçü, nedenleri, süreci, entegrasyon, göçmen politikaları ve göçmenlerin kalıcı hale gelmesi bakımından önemli bir sosyolojik konular arasında yer almaktadır. Sinema ise içinden çıktığı toplumu, kültürü ve sosyal değişmeyi gerçekçi bir bakış açısıyla yansıtabilme gücü nedeniyle hem önemli bir kitle iletişim aracı hem de toplumlar için önemli bir tarihi belge oluşturabilecek bir sanat dalı ve aynı zamanda bir toplumsal olgudur. Çalışmada Türkiye’den Almanya’ya işçi göçünün Türk sinemasına yansıması “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban”, “Polizei” ve “Sarı Mercedes” filmleri üzerinden ele alınmaktadır. Çalışmanın temel amacı ise bu filmlerde üzerinde göçün nedenleri, şekli, süreci, entegrasyon, gidilen ülkeye ve toplumuna bakış, göçmenlere bakış ve dayanışma, çalışma alanları, geride kalanlar ve geri dönüş düşüncesinin nasıl yansıtıldığını incelemektir. | tr_TR |