Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖktem, Ferhundetr_TR
dc.contributor.authorKirazlı, Meltem Çiğdemtr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:07:27Z
dc.date.available2015-10-14T13:07:27Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1309
dc.description.abstractIn this study cochlear implanted children aged 9 to 11 years old were examined in general intelligence performances, emotional intelligence performances, emotion recognition and expression from facial expressions skills, theory of mind and adaptation skills. The sample includes 66 cochlear implanted children, their parents and their school teachers. Children s intelligence was assessed with Wechsler Intelligence Scale for Children-IV (WISC-IV). Emotional intelligence performance of children was evaluated with Bar-On Emotional Quotient Inventory: Youth Version (EQ-i:YV) which was filled out by parents and psychological adaptation evaluation was collected from parents with Hacettepe Psychological Adaptation Scale. Participant s social adaptation skills were assessed with Meadow Kendall Social-Emotional Assessment Inventory for Deaf Students which were filled by teachers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectOchlear implanttr_TR
dc.title9–11 Yaş Grubu Koklear İmplantlı Çocukların Genel Zeka, Duygusal Zeka, Zihin Kuramı, Duygu Tanıma, Yüz İfadesi Tanıma ve Uyum Becerilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2014/1065tr_TR
dc.contributor.departmentoldPsikolojitr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada koklear implant kullanan 9-11 yaşlar arasındaki çocuklar genel zeka, duygusal zeka, duygu tanıma, yüz ifadelerinden duygu tanıma ve adlandırma, zihin kuramı ile uyum becerileri açısından incelenmiştir. 66 koklear implant yapılmış çocuk, aileleri ve öğretmenleri örneklemi oluşturmuştur. Çocukların zeka değerlendirmesi Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) ile yapılmıştır. Duygusal zeka ölçümleri Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği: Çocuk ve Ergen Formu nu anne-babaların doldurmasıyla, ruhsal uyum değerlendirmesi de aynı şekilde ebeveynlerin Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği ni doldurmasıyla elde edilmiştir. Katılımcıların sosyal duygusal uyumları ise Meadow-Kendall Sağır ve İşitme Engelli Öğrenciler için Sosyal-Duygusal Değerlendirme Envanteri nin (SDDE) öğretmenler tarafından doldurulması yoluyla değerlendirilmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster