Show simple item record

dc.contributor.advisorBozer, Deniztr_TR
dc.contributor.authorÖzçeşmeci, Eliftr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:03:50Z
dc.date.available2015-10-14T13:03:50Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1272
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyse the representation of peasantry in Ireland during the nineteenth and twentieth centuries with regard to local colour. In this context, Synge’s reviving Irish folklore to assert Irishness is discussed in three of his plays. In addition to this, certain cultural, political and social aspects of Ireland are illustrated as they provide the context for the three plays representative of rural Ireland.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectJohn Millington Syngetr_TR
dc.titleThe Representation of Rural Irish Characters in J.M. Synge’s Riders to the Sea, the Tinker’s Wedding, and the Playboy of the Western Worldtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/245tr_TR
dc.contributor.departmentoldİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.description.ozetBu tezin amacı yöresel özelliklerin kullanımı bağlamında on dokuzuncuve yirminciyüzyıllarda İrlanda’daki kırsal kesimin temsilini incelemektir. Bu doğrultuda, İrlandalılığı ortaya çıkarmak için Synge’in üç oyununda İrlanda halk kültürünü ve yerel renklerini canlandırması tartışılmıştır. Bunun yanı sıra, İrlanda’nın belirli kültürel özellikleri, siyasi ve sosyal olaylarıkırsal kesim halkının temsil edildiği bu üç oyun açısından gerekli arka planı sağladığı içinörneklerle açıklanmıştır.tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record