Otel Yönetiminde Opera Bilgisayar Programı
Özet
Intranet: Okul ortamı için bilgisayar laboratuvarındaki PMS çalışan ve bir çalışma
grubu oluşturan bilgisayar topluluğu
SBMY: Programda kullanılan veri seti
istemci: Tarayıcı kullanarak yada terminal olarak PMS'e ulaşan her bir bilgisayar.
Sunucu: PMS kurulu ana bilgisayar.
Program: Opera Property Management Systems (Opera Otel Uygulaması).
Bu kitabın amacı, otelcilik eğitimi alan meslek yüksekokulu öğrencilerinin Opera PMS'i kullanabilmek için gereksinim duydukları kaynaklardan biri olabilmektir. Anlatılan konular Protel Ltd.Şti tarafından meslek yüksekokullarına verilen sürüm çerçevesinde ele alınmıştır.
Kitapta konu akışı için programın sunduğu sınıflandırma ve işlev akışı esas alınmıştır. Bu seçimde, öğrencinin programı tek başına kullanırken program arayüzünü kullanırken gerek duyduğu pratik desteği, kitapta da aynı kolaylıkta bulabilmesi isteği etkili olmuştur.
Programdaki çalışma grupları ve işlevler olabildiğince tek tek ele alınmıştır. Program bir işlemi birden çok yöntemle gerçekleştirebilme becerisine sahip olduğundan, öğreticilik yanı ağır basan yönteme öncelik verilmiş, konu tekrarlarından kaçınma kaygısıyla diğer yöntemlere atıfta bulunmakla yetinilmiştir.
Programın ticari sürümü ile kitapta anlatılan sürüm arasında farklılık olduğunu kitabın başlangıcında öğrencinin bilmesi önemlidir. Opera Property Magement System yazılımının Türkiye yetkilisi Protel firmasının "eğitime destek projesi" kapsamında eğitim kurumlarına sağladığı eğitim seti kısıtlılık içerdiğinden, kitabın kapsamı bu sürümün izin verdiği ölçüde olabilmiştir.
Otomasyon yazılımlarının kolay anlaşılması ve kullanmasında öğrencinin turizmde kullanılan terminolojiye hakim olması, kavramsal bilgileri öğrenmiş olması ve yabancı dil bilgisi etkili olacaktır. Bu kaygıyla İngilizce program terimleri öğrencinin anlayacağı ölçüde Türkçe'leştirilerek kullanılmıştır.
Konuların anlatımında öğrencinin uygulama yapabilmesi amaçlanmış, uygulama için adım adım yapması gerekenler programdan alınmış görüntülerle desteklenmiştir. Öğrencinin uygulamayı yaparken karmaşaya düşmemesi için tuş seçimleri tek tek gösterilmeye çalışılmıştır. Gerekli görüldüğü yerde küçük bilgi parçalarına yer verilmiştir.
Öğrencilerimiz sezgisel davranışlarına ve girişimciliklerine güvenmeli, program boyunca karşılarına çıkacak bilgi ve uyarı pençelerini okumalı, sonuca ulaşmanın her zaman değişik yolları olabileceğini hatırlarında tutmalıdırlar.