Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned2019-10-24T07:56:24Z
dc.date.available2019-10-24T07:56:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11609
dc.description.abstractThe importance of information literacy for the students in all levels, from primary education to higher education, has long been recognized. However, the integration of information literacy into teacher education programs has been neglected. Teachers cannot equipe their students with information literacy skills unless they themselves possess these skills. Information literate teachers can select and use resoures most appropriate to their students. They can collaborate with school librarians in developing instruction programs and opportunities for refining students’ information literacy skills. Furthermore, they consider learning as a lifelong process and can adapt themselves easily and quickly to the developments and changes in education. Thus, modifying teacher education toinclude information literacy becomes necessary.
dc.language.isotur
dc.publisherPamuk Yayıncılık
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi Okuryazarlığı
dc.subjectYaşam Boyu Öğrenme
dc.subjectÖğretmen Eğitimi
dc.subjectInformation literacy
dc.subjectLifelong learning
dc.subjectTeacher education
dc.subjectTeacher training
dc.titleÖğretmen Eğitiminde Bilgi Okuryazarlığının Önemi.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPart
dc.description.ozetBilgi okuryazarlığının ilk öğretimden yüksek öğretime kadar her düzeyde öğrenci için önemi uzun süredir kabul edilmiş, ancak, öğretmen yetiştirme programlarına entegrasyonu ihmal edilmiştir. Öğretmenler kendileri bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olmadıkça öğrencilerine bu becerileri kazandıramazlar. Bilgi okuryazarı öğretmenler öğrencileri için en uygun kaynakları seçip kullanabilirler; öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerini geliştirmek için eğitim programları hazırlanmasında ve fırsatlar yaratılmasında okul kütüphanecileri ile işbirliği yapabilirler. Bunların ötesinde, öğrenmeyi yaşam boyu devam eden bir süreç olarak kabul eder ve eğitim alanındaki gelişmelere ve değişime kolaylıkla ve hızla uyum sağlayabilirler. Bu durumda, öğretmen eğitimini bilgi okuryazarlığını içerecek şekilde geliştirmek gerekli hale gelmektedir.
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster