dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.contributor.author | Akkoyunlu, Buket | |
dc.date.accessioned | 2019-10-24T07:56:24Z | |
dc.date.available | 2019-10-24T07:56:24Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/11609 | |
dc.description.abstract | The importance of information literacy for the students in all levels, from primary education to higher
education, has long been recognized. However, the integration of information literacy into teacher education
programs has been neglected. Teachers cannot equipe their students with information literacy skills unless they
themselves possess these skills. Information literate teachers can select and use resoures most appropriate to their
students. They can collaborate with school librarians in developing instruction programs and opportunities for
refining students’ information literacy skills. Furthermore, they consider learning as a lifelong process and can adapt
themselves easily and quickly to the developments and changes in education. Thus, modifying teacher education toinclude information literacy becomes necessary. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Pamuk Yayıncılık | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Bilgi Okuryazarlığı | |
dc.subject | Yaşam Boyu Öğrenme | |
dc.subject | Öğretmen Eğitimi | |
dc.subject | Information literacy | |
dc.subject | Lifelong learning | |
dc.subject | Teacher education | |
dc.subject | Teacher training | |
dc.title | Öğretmen Eğitiminde Bilgi Okuryazarlığının Önemi. | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | |
dc.description.ozet | Bilgi okuryazarlığının ilk öğretimden yüksek öğretime kadar her düzeyde öğrenci için önemi uzun süredir kabul
edilmiş, ancak, öğretmen yetiştirme programlarına entegrasyonu ihmal edilmiştir. Öğretmenler kendileri bilgi
okuryazarlığı becerilerine sahip olmadıkça öğrencilerine bu becerileri kazandıramazlar. Bilgi okuryazarı öğretmenler
öğrencileri için en uygun kaynakları seçip kullanabilirler; öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerini geliştirmek için
eğitim programları hazırlanmasında ve fırsatlar yaratılmasında okul kütüphanecileri ile işbirliği yapabilirler.
Bunların ötesinde, öğrenmeyi yaşam boyu devam eden bir süreç olarak kabul eder ve eğitim alanındaki gelişmelere ve değişime kolaylıkla ve hızla uyum sağlayabilirler. Bu durumda, öğretmen eğitimini bilgi okuryazarlığını içerecek
şekilde geliştirmek gerekli hale gelmektedir. | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |