Bölüm "Pazarlama" İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
-
Çevrimiçi İkinci El Paylaşım Ekonomisine Katılma Niyetinin Kişilik Özellikleri ve Tutum Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine the effect of the Big Five Personality Traits on attitudes towards second-hand online shopping and intention to participate in terms of consumers residing in Turkey. In this context, ... -
Çevrimiçi İkinci El Paylaşım Ekonomisine Katılma Niyetinin Kişilik Özellikleri ve Tutum Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-07)The aim of this study is to examine the effect of the Big Five Personality Traits on attitudes toward second-hand online shopping and intention to participate in terms of consumers residing in Turkey. In this context, data ... -
Bir E-Hizmet Yardımcısı Olarak Sohbet Robotlarının Müşteri Tatminine Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)The purpose of the study is to investigate the effects of the marketing efforts of chatbots in Turkey on customer satisfaction. The marketing efforts of chatbots are defined as interaction, entertainment, trendiness, ... -
Endüstriyel Satın Almada Dijital Teknolojilerin Kabulü: TAM ve TOE Modelleri Kapsamında Havacılık Sektöründe Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-10-14)The digital technologies used in procurement and supply chain processes provide various benefits such as increasing the efficiency of processes, minimizing risks, and savings, and conducting transparent, reliable, and ... -
Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Algıların Marka Denkliğine Etkisinde Marka Güveninin Düzenleyicilik Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the moderating role of brand trust in the impact of perceptions of social media marketing activities on brand equity. The study utilized a descriptive research method with a ... -
Teknoloji Kabulü ve Teknolojik Yatkınlığın Tüketicilerin Dijital Yayın Platformlarını Kullanım Niyeti ve Sıklığı Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Information and communication technologies (ICT) have been experiencing rapid changes in recent years. The effects of these new technologies on businesses increase with the integration of technology in the way companies ... -
Tipik Ambalaj Tasarımı ve Tasarım Farkındalık Düzeyinin Satın Alma Niyeti ve Kalite Algısı Üzerine Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)This research aims to investigate the effect of non-typical color and shape stimuli on consumer purchasing intention and quality perception for convenience goods. Another aim of this research is to investigate the relationship ... -
Vegan Ürünlere Yönelik Tutumun Tüketici Duyarlılığı İle Müşteri Tepkileri Arasındaki Aracılık Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)In this thesis, it is aimed to provide insights for the impact of factors such as animal welfare, environmental awareness, health awareness and social influence on consumers' attitude towards the consumption of vegan ... -
Yeşil Ambalajlı Ürünlerin Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörler: Materyalizm ve Fiyat Hassasiyetinin Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine the effects of altruism, environmental knowledge and attitude variables on purchase intention of green packaged products in the light of Planned Behavior Theory and Value-Belief-Norm ... -
Zaman Kısıtının Mobil Perakendecilik Uygulamalarında Satın Alma Öncesi Bilgi Arama Davranışına Etkisi: Göz Takibi Yöntemiyle Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)With the increase in the use of mobile devices, it is known that both the number of mobile shopping applications and their usage have become widespread. Along with this trend, more and more retailers are adopting sales and ...