dc.contributor.author | Özenç Uçak, Nazan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T11:20:55Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T11:20:55Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/Uçak.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10827 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | İntihal | |
dc.subject | Kopya | |
dc.subject | İntihal algısı | |
dc.subject | Bilimsel etik | |
dc.title | Bilgi: Çok yüzlü bir kavram (Information: A multi-faceted concept) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Bu yazıda bilimsel etik ihlalleri içinde yer alan intihal konusuna yer verilmekte;
intihal ve kopya arasındaki bağlantıya dikkat çekilmektedir. İntihalin tanımı ve
öğrenciler tarafından nasıl algılandığı açıklanmakta; intihale neden olan unsurlar
tartışılmaktadır. Bilimsel etik ve intihal konusunda görülen bilgi eksikliği, Internet’in
sağladığı olanaklar ve kültürel unsurlar üzerinde durulmakta, bunların intihalin
artışındaki rolleri irdelenmektedir. Öğrencilerin en fazla kaynak gösterme ve alıntı
yapmada zorlandıkları ve bu konuda eğitime ihtiyaç duydukları belirtilmektedir. Yazıda
ayrıca eğitim kurumlarının konuya yaklaşımında görülen farklılıklara değinilmekte,
intihalin önlenebilmesi için yapılması gerekenler vurgulanmaktadır. | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 24 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 705 | |
dc.identifier.endpage | 722 | |
dc.funding | Yok | |