Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEzici, Türeltr_TR
dc.contributor.authorBuzcu, Hasan İrfantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T11:27:41Z
dc.date.available2015-10-14T11:27:41Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1066
dc.description.abstractMemet Baydur was one of the most productive playwrights of the 20th century Turkish Theater. Not only living in many different countries for several years, but also closely following the societal and historical changes in Turkey would be the key points of his choice of the themes and also his character building approach for his plays. In his plays Baydur had goals on reaching the universal level of understanding the reality while he analyzed his own country s reality based on the reflections on the lives of individuals. In terms of writing technique, Baydur has three important common essentials: situation, time and place that he took into consideration. In his plays, while Baydur developed his characters based on those three essentials, he created a play area in the play for himself as the writer.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectMemet Baydurtr_TR
dc.subjectactor, play-life relationshipus_US
dc.subjecttheaterus_US
dc.subjectyangın yerinde orkidelertr_TR
dc.subjectoyun-yaşam ilişkisitr_TR
dc.subjecttiyatrotr_TR
dc.titleMemet Baydur Tiyatrosunda Yaşam-Oyun İlişkisinin İrdelenmesi ve Bir Eserinde Reji Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1000tr_TR
dc.contributor.departmentoldTiyatrotr_TR
dc.description.ozetMemet Baydur, 20. yüzyıl Türk tiyatrosuna sunduğu eserleriyle yaşadığı dönemin en üretken oyun yazarlarından biri olmuştur. Eserlerini verdiği süre boyunca bir yandan dünyanın farklı ülkelerinde yaşaması bir yandan da Türkiye de olup bitenleri takip etmesi, eserlerinin konu seçiminde ve karakterlerinin inşaasında belirleyici olmuştur. Baydur, oyunlarında ele aldığı konularla ülke gerçeklerini bireylerin yaşamlarına yansımaları üzerinden irdelerken evrensel olanı da yakalama kaygısındadır. Eserlerine yazım stratejisi açısında bakıldığında zaman, mekan, eylem (durumlara sıkışmış eylem) üçgeninde tasarımlar yaptığını gördüğümüz Baydur, oyun kişilerini bu üçgende var ederken -oynatırken- kendine de yazar olarak oyun oynama alanı bırakır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster