Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBerki, Osman Türevtr_TR
dc.contributor.authorKoçaslan, Giraytr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T11:07:59Z
dc.date.available2015-10-14T11:07:59Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1047
dc.description.abstractPossibly the most disputed feature which even keeps theorists in a dilemma, on Brahms’s second piano concerto, opus 83, is the formal structure of the last movement, Allegretto grazioso: “Sonata-rondo or sonata-allegro?” An interesting case at this point is the existence of a similar dilemma on sonata-rondo itself. Yet, there have been theorists formulating the form in a large range of diversity as well as some disregarding the existence of the form. Such a frame forms the launchpad of this study and an analysis suggesting the formal structure of Allegretto grazioso precisely is aimed.As a result of the analysis consisting of five main dimensions and detecting every single unit from phrase to section on each layer thoroughly, the following main results have been carried out:• The movement is not a sonata-allegro, but a sonata-rondo.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.subjectBrahmsus_US
dc.subjectopus 83us_US
dc.subjectallegretto graziosous_US
dc.subjectform analysisus_US
dc.subjectform analizitr_TR
dc.titleBir Form İkilemi: Brahms , Opus 83, IVtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2233tr_TR
dc.contributor.departmentoldMüzik Teorileritr_TR
dc.description.ozetBrahms’ın Opus 83 piyano konçertosunun, üzerinde belki de en çok tartışılan, hatta teorisyenleri ikileme düşüren özelliği, dördüncü ve son bölümü olan Allegretto grazioso’nun biçimsel yapısıdır: “Sonat-rondo mu, yoksa sonat-allegro mu?” Burada ilginç olan husus, benzer bir ikilemin, sonat-rondonun kendisi için de geçerli oluşudur. Zira, formu bambaşka şekillerde formüle eden teorisyenler olduğu gibi, sonat-rondoyu yok sayan görüşlere de rastlanır.Böylesi bir tablo, bu çalışmanın çıkış noktasını teşkil etmiş ve Allegretto grazioso’nun formunu net biçimde ortaya koyan bir analiz gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Beş ana boyuttan oluşan ve bölmeden cümleye dek farklı düzeylerde form öğelerinin saptandığı analiz sonucunda, aşağıdaki temel sonuçlara ulaşılmıştır: • Bölüm, bir sonat-allegro değil, sonat-rondodur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster