dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:05Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:05Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/2253-4361-1-PB.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10477 | |
dc.description.abstract | Abstract
The concept of information literacy has long been debated in the literature. Because it
means lots of things to lots of people, there has been a disagreement over the concept.
There are numerous definitions of information literacy and the concept is still evolving.
Consequenlty, the result has been ambiguity concerning information literacy. The aim
of this article is to clarify the main components of the concept throught an analysis of
its various definitions, models, and standards, as well as other literacy concepts which
are closely linked to information literacy. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | TKD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı tanımları | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı standartları | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı modelleri | |
dc.subject | kavram analizi | |
dc.subject | Information literacy | |
dc.subject | Information literacy definitions | |
dc.subject | Information literacy
models | |
dc.subject | Information literacy standards | |
dc.subject | Conceptual analysis | |
dc.title | Bilgi Okuryazarlığı: Kavramsal Bir Analiz | |
dc.title.alternative | Information Literacy: A Conceptual Analysis | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | Öz
Bilgi okuryazarlığı kavramı literatürde uzun süre tartışılmıştır. Herkes için farklı bir
anlam ifade ettiğinden kavram üzerinde fikir ayrılıkları söz konusudur. Bilgi
okuryazarlığının çok sayıda tanımı yapılmıştır ve kavram hala evrilmektedir. Sonuç
olarak kavramla ilgili bir belirsizlik söz konusudur. Bu makalenin amacı, çeşitli bilgi
okuryazarlığı tanımlarını, modelleri, standartları ve bilgi okuryazarlığı ile yakından
ilgili diğer okuryazarlık kavramlarını analiz ederek kavramı oluşturan temel unsurları
belirlemektir. | |
dc.relation.journal | Türk Kütüphaneciliği | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.volume | 24 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 723 | |
dc.identifier.endpage | 747 | |
dc.funding | Yok | |