Başlık için listeleme
Toplam kayıt 29653, listelenen: 20503-20522
-
Öğretmen ve Yöneticilerin Cam Tavan Algıları ile Örgüt Kültürü Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aims to examine the glass ceiling perceptions of female teachers and education administrators working in preschool, primary and secondary public schools affiliated to the Ministry of National Education (MoNE) ... -
Öğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Öneriler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)One of the most important regulations for the development of education systems is the regulations regarding teacher training and appointment. The aim of this research is to examine the regulations on teacher training ... -
Öğretmen, Öğretmen Adayı ve Öğrencilerin Sosyal Ağları Benimseme Süreçleri ve Kullanım Amaçlarının Incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Aim of this study is to investigate teachers , prospective teachers and students purposes of Facebook usage and adoption process comparatively. It was also aimed to determine predictability of items in adoption process ... -
Öğretmenler İçin Bilgi İşlemsel Düşünmeye Özelleşmiş Bir Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Tasarımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-28)The aim of this study is to design an online learning environment which has been specialized for computational thinking of teachers. An opportunity has been provided related to experiencing a process with the development ... -
Öğretmenlerde Kültürel Zeka, Yaşam Doyumu ve İş Performansı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teachers play an important role in shaping the future. It is seen that many teachers in Turkey work in different cultural contexts. It has been thought that the differences they have in their cultural intelligence ... -
Öğretmenlere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma
(TKD, 2002)Abstract: Teaching information literacy skills to the individuals of information society has a great importance. In this paper, necessity of equipping primary and secondary school teachers with information literacy skills ... -
Öğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ve Bilgi Yönetimini Gerçekleştirme Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-04)This research aims to examine technological leadership behaviors exhibited by in teachers’ use of technology and school’s knowledge management according to secondary school teachers’ views on the basis of some variables. ... -
Öğretmenlere Yönelik Üstbilişsel Stratejilere Dayalı Çevrimiçi Mesleki Gelişim Uygulamasının Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it is aimed to construct the implementation of a professional development system to support teachers' ICT usage. Research was conducted as an action research. Firstly the problems teachers face in relation ... -
Öğretmenlerin Aktivist ve Teknisyen Mesleki Kimliklerinin Psikolojik İyi Oluşları İle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The purpose of this study is to explore which professional identity teachers adopt and the relationship between the teacher professional identity adopted and pshycological well being in terms of ‘activist’ and ‘technician’ ... -
Öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma
(2004)ABSTRACT: The importance of information literacy for teachers has been recognized. Because of their mentor roles teachers should not only possess information literacy skills but also feel confident and competent in the ... -
Öğretmenlerin Bilişsel Esneklik ve Dijital Okuryazarlıklarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aiming to examine teachers’ cognitive flexibility and digital literacy scores, was carried out as a survey research of quantitative methods. Study group of the research consisted of teachers working in pre-schools, ... -
Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-20)The purpose of this study is to determine the environmental knowledge, attitudes towards the environment and environmentally friendly behaviors, i.e., the level of environmental awareness of in-service teachers and to ... -
Öğretmenlerin Dijital Hikâye Anlatımı Üzerinden Mesleki Kendini Anlayışları ve Öğretmen Adaylarınca Alımlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine the professional self-understanding processes of teachers and prospective teachers. For this purpose, firstly, six digital storytelling workshops were performed with 28 Information ... -
Öğretmenlerin Ebeveynlikte ve Öğretimde Bilinçli Farkındalıkları ile İçsel Bilinçli Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the relationships between teachers' dispositional mindfulness, mindfulness in parenting and mindfulness in teaching and their personality traits, adult parental acceptance/rejection ... -
Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses ... -
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi İle İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum Ve Görüşlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to determine the level of self-efficacy and attitudes of teachers who graduated from science education and classroom teacher departments to use creative drama method in science class, and the ... -
Öğretmenlerin İş Yükü ile İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-14)Education is the most important system that enables the development and progress of the society and builds the future of the country. The indispensable part of the education system and the person with the most important ... -
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Atılganlıkları Arasındaki İlişkide Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this study, it was aimed to know the assertiveness behavior, positive psychological capital levels and personality characteristics of teachers in public secondary schools in Tokat city center and its districts and to ... -
Öğretmenlerin Mesleki Kabul Alanlarının Öncülleri ve Sonuçları: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The focus of this comparative case study is to examine the antecedents and consequences of teachers’ zone of acceptance regarding the authority of school principals within the framework of cultural dimensions of individualism, ...