Başlık için listeleme
Toplam kayıt 29485, listelenen: 20412-20431
-
Öğretmenlerin Bilişsel Esneklik ve Dijital Okuryazarlıklarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aiming to examine teachers’ cognitive flexibility and digital literacy scores, was carried out as a survey research of quantitative methods. Study group of the research consisted of teachers working in pre-schools, ... -
Öğretmenlerin Çevre Bilinci Düzeyinin Belirlenmesi- Ankara Etimesgut Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-20)The purpose of this study is to determine the environmental knowledge, attitudes towards the environment and environmentally friendly behaviors, i.e., the level of environmental awareness of in-service teachers and to ... -
Öğretmenlerin Dijital Hikâye Anlatımı Üzerinden Mesleki Kendini Anlayışları ve Öğretmen Adaylarınca Alımlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine the professional self-understanding processes of teachers and prospective teachers. For this purpose, firstly, six digital storytelling workshops were performed with 28 Information ... -
Öğretmenlerin Ebeveynlikte ve Öğretimde Bilinçli Farkındalıkları ile İçsel Bilinçli Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the relationships between teachers' dispositional mindfulness, mindfulness in parenting and mindfulness in teaching and their personality traits, adult parental acceptance/rejection ... -
Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses ... -
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersinin Drama Yöntemi İle İşlenmesine Yönelik Öz Yeterlik, Tutum Ve Görüşlerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to determine the level of self-efficacy and attitudes of teachers who graduated from science education and classroom teacher departments to use creative drama method in science class, and the ... -
Öğretmenlerin İş Yükü ile İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-14)Education is the most important system that enables the development and progress of the society and builds the future of the country. The indispensable part of the education system and the person with the most important ... -
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Atılganlıkları Arasındaki İlişkide Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this study, it was aimed to know the assertiveness behavior, positive psychological capital levels and personality characteristics of teachers in public secondary schools in Tokat city center and its districts and to ... -
Öğretmenlerin Mesleki Kabul Alanlarının Öncülleri ve Sonuçları: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The focus of this comparative case study is to examine the antecedents and consequences of teachers’ zone of acceptance regarding the authority of school principals within the framework of cultural dimensions of individualism, ... -
Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmesi İle Bazı Bireysel ve Örgütsel Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The purpose of this study is to investigate the relationships between teacher professional learning and some personal and organizational variables. The sample of this quantitative and relational study consisted of 810 ... -
Öğretmenlerin Mesleklerine Adanmışlık Düzeyleri İle Değerler Eğitimi Uygulama Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The aim of this study was to analyze the relationship between the level of teachers commitment to teaching and the level of their practice in values education at primary schools in Kırıkkale. The relational screening ... -
Öğretmenlerin Öğretim Programı Okuryazarlık Düzeylerine Yönelik Algılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-28)The aim of this study was to reveal the dimensions of curriculum literacy and to determine the perception of teachers' curriculum literacy levels. This research design was exploratory sequential mixed methods design and ... -
Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Measurement and assessment is an essential part of the educational process in assessing student’s performance. It is important not only to measure student performance, but also to evaluate the functioning of the education ... -
Öğretmenlerin Örgüt İklimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02)The aim of the study is to examine the opinions of secondary school teachers working in Ankara Mamak about organizational climate. This study was conducted with the volunteer teachers who were selected from a school in ... -
Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları, Örgütsel İmaj Algıları ve Öğrenci Başarıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study aims to reveal the relationship between teacher and administratorperceptions of teachers serving at state secondary schools located in central districtsof Ankara with regard to their organizational citizenship ... -
Öğretmenlerin Özerklik Algısının Ortaöğretim Öğrencilerinin Dönem Sonu Başarı Puanını Yordama Gücü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aims to investigate the predictive power of teachers’ autonomy perception on secondary education 11th grade students’ end-of-semester success point and on its differentiation in terms of school type and field ... -
Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşme İhlali, İşe Yabancılaşması ve Üretim Karşıtı İş Davranışları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The main purpose of the study is to determine the relationship between teachers’ psychological contractviolation, work alienation and counterproductive work behaviour.In this study, the quantitative research method was ... -
Öğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Betimsel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to have information about how much the teachers know about the Zero Waste Project, their thoughts on this issue, and how much of the activities and applications that can be carried out within the ... -
Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Sosyal Sermayeye İlişkin Görüşlerine Yönelik Fenomenolojik Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-24)The purpose of this study is to examine the opinions of secondary school teachers and administrators about social capital in Ankara. In accordance with this aim, the thoughts of secondary school teachers and administrators ...