Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Tolga
dc.contributor.authorYılmaz, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-23T09:44:25Z
dc.date.available2019-10-23T09:44:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/turkkutuphaneciligi23(3)489-509.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9965
dc.description.abstractReading habit is generally gained in childhood and especially in primary school years. Although this capability is gained in primary school years, it is seen that there are some factors that affect gaining reading habit in preschool period. These factors are family, environment and preschool institutions. This study enables an insight about effects of these factors on gaining reading habit of preschool children. It also emphasizes some research results that are obtained from Hacettepe University Beytepe Preschool (HÜBA). Data are collected from peer to peer questionnaire studies with 50 children at the age of six which is the closest group to the primary school. Within the scope of the research, information is also enabled from observations of environment and structured interview with preschool educators about reading habit readiness activities of Hacettepe University Beytepe Preschool. Finally, results that are elaborated from the analyses are evaluated within the framework of the factors that have some effects on preschool children’s obtainment of reading habit and reading readiness. According to evaluations, it was seen that families have a major role on creating reading environment and providing reading readiness of children. Besides families; friends, environmental factors and instructors are other important elements for children’s reading readiness situations.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkuma Alışkanlığı
dc.subjectOkul Öncesi Çocuklar
dc.subjectHacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu
dc.subjectReading habit
dc.subjectPreschool children
dc.subjectHacettepe University Beytepe Preschool
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocuklarının Okuma Alışkanlığına Hazırlık Durumları Üzerine Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu Örneği
dc.title.alternativeA Research About the Reading Habit Readiness Situations of Preschool Children: Hacettepe University Beytepe Preschool Sample
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetOkuma alışkanlığı ilkokul yıllarında kazanılan bir alışkanlık olmasına karşın okul öncesi dönemde birçok etmen kişiyi bu alışkanlığa hazırlamaktadır. Bu çalışmada bireylerin okul öncesi dönemde okuma alışkanlığı kazanmasındaki etmenler; aile, çevre, okul öncesi kurumlar olarak ele alınmakta ve bu etmenlerin okuma alışkanlığına etkileri ile ilgili değerlendirmeler yapılmaktadır. Çalışmada Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu (HÜBA) öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmalarındaki etmenlere yönelik araştırma sonuçları yer almaktadır. Araştırma kapsamında anaokulu öğrencilerinden ilkokula başlamaya en yakın olan altı yaş grubundaki 50 çocukla birebir görüşmeler yapılarak anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve bu süreçte anaokulunda gözlemde bulunulmuştur. Araştırmada ayrıca yapılandırılmış görüşme ile anaokulu öğretmenlerinden çocukların okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik etkinlikler ve çalışmalar hakkında bilgi sağlanmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise elde edilen veriler, çocukların okuma alışkanlığı kazanmasını sağlayan etmenler açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları ailelerin, çocuklara okuma çevresi oluşturma ve çocukların okumaya hazır bulunuşluklarının sağlanması için yol gösterici role sahip olduğunu ve ailenin yanı sıra arkadaş grubunun, çevrenin ve öğretmenlerin de bu hazırlık döneminde yer alan diğer önemli unsurlar olduğunu göstermiştir.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume23
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage489
dc.identifier.endpage509
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster