Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzgün, Sibel
dc.contributor.authorPınar , Melis
dc.date.accessioned2019-10-08T10:59:32Z
dc.date.issued2019-06-27
dc.date.submitted2019-06-25
dc.identifier.citationAutexier, Phillippe A. (2014). Beethoven Mutlağın Gücü, (O. Türkay, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Blom, Eric. (1955). Grove’s Dictionary Of Music And Musicians. New York: St. Martin’s Press Inc. Boran, İlke. (2015). Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Denizci, Can. (2011). Beethoven'in Piyano Sonatlarında Biçim, Karakter ve Ruhbilimsel Özellikler, Andante. Erişim 21.05.2017. https://www.andante.com.tr/tr/4560/Beethoven-in-Piyano-Sonatlarinda-Bicim-Karakter-Ve-Ruhbilimsel-ozellikler Eren, Oytun. (2010). Beethoven’de Anlatımcılık Ve Piyano Tekniği. DergiPark. Erişim: 21.05.2017. https://dergipark.org.tr/download/article-file/255299 Galachkaya, V.S. (1974). Yabancı Ülkelerin Müzik Edebiyatı. Moskova: Müzik Yayınları. Hodeir, Andre. (2003). Müzikte Türler ve Biçimler. (İ. Usmanbaş, Çev.). İstanbul: Pan Yayıncılık. Kaygısız, Mehmet. (1999). Müzik Tarihi. İstanbul: Kaynak Yayınları. Lockwood, Lewis. (2013). Beethoven. (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Rosen, Charles. (2002). Beethoven`s Piano Sonatas: A Short Companion. New Haven: Yale University Press. Rownland, David. (1993). A History of Pianoforte Pedalling. Cambridge: Cambridge University Press. Say, Ahmet. (2003). Müzik Tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. Selanik, Cavidan. (2011). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni. İstanbul: Doruk Yayınları. Uğurlar, Berna Tülay. (2010). Ludwig Van Beethoven’ın Klasik Sonat Formuna Katkıları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Müzik Anasanat Dalı. Adana.tr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9183
dc.description.abstractGerman composer Ludwig van Beethoven (1770-1827) is one of the most important piano works Op.57 F minor “Appassionata” piano sonata is known to have a special place in terms of compositional subjects and social evolution affecting the creativity of the composer. The aim of this study; comprehensive research in the piano literature in terms of form analysis, piano technique and character is aimed to contribute to the more qualified performance of the work by bringing analytical point to the comments of the pianists works.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖZ i ABSTRACT ii TEŞEKKÜR iii İTHAF SAYFASI iv İÇİNDEKİLER DİZİNİ v TABLOLAR DİZİNİ vii GÖRSEL DİZİNİ viii 1. BÖLÜM: GİRİŞ 1 1.1. Giriş 1 1.2. Besteleme Yöntemi Ve Stili 2 1.2.1. Birinci Dönem 3 1.2.2. İkinci Dönem 4 1.2.3. Üçüncü Dönem 6 1.3. Sanatını Etkileyen Toplumsal Dönüşümler 9 1.4. Müziğe Getirdiği Yenilikler 10 2. BÖLÜM: SONATIN ANALİZİ 12 2.1. Birinci Bölüm - Allegro assai 13 2.2. İkinci Bölüm - Andante con moto 20 2.3. Üçüncü Bölüm- Allegro ma non troppo 24 3. BÖLÜM: PİYANİSTİK AÇIDAN ESERİN TEKNİK ANALİZİ 29 3.1. Tonal Yapısı 31 3.2. Modülasyon Yapısı 32 3.3. Pedal Tekniği 33 SONUÇ 34 KAYNAKLAR 36 Etik Beyan 38 Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu Orijinallik Raporu 39 Master’s Art Work Report Originality Report 40 YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI 41tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectTonal yapıtr_TR
dc.subjectmüzik formutr_TR
dc.subjectModülasyontr_TR
dc.subjectPiyano tekniğitr_TR
dc.subjectSonattr_TR
dc.titleBeethoven’ın Op. 57 “Appassıonata” Başlıklı Piyano Sonatına Analitik Bakıştr_TR
dc.title.alternativeAn Analytical Perspective Of Beethoven's Op. 57 “Appassıonata” Piano Sonatatr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAlman besteci Ludwig van Beethoven’in (1770-1827) müzik yaşamında orta dönemine rastlayan başlıca klavye eserleri arasında yer alan Op. 57 Fa minör “Appassionata” piyano sonatının, bestecinin, kompozisyon konusundaki yaratıcılığını etkileyen toplumsal dönüşümler, müziğe getirdiği yenilikler, besteleme yöntemi açısından özel bir yere sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada; kapsamlı bir araştırma yapılarak, piyano literatürünün çok sevilen ve çok çalınan söz konusu eserin form analizi, piyano tekniği ve karakteri açısından incelenerek, piyanistlerin yorumlarına analitik bakış getirilerek eserin daha nitelikli icrasına katkı sağlanması amaçlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess