Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorElçin, Melih
dc.contributor.advisorDieckmann, Peter
dc.contributor.authorSarmasoğlu, Şenay
dc.date.accessioned2019-09-27T12:22:41Z
dc.date.issued2019-09
dc.date.submitted2019-09-20
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9085
dc.description.abstractCommunication breakdowns make significant contributions to medical errors and adverse events in health care. Speak up about patient safety creates a safe atmosphere which is vital to keeping patients safe, preventing errors, and improving the quality of care. Intern doctors are junior medical staff in healthcare institutions, and they experience difficulties in addressing situations that threaten patient safety. This study aims to explore intern doctors' likelihood of speak up for patient safety and identify factors that affect intern doctors' speak up decisions. A qualitative design was used in this study. Purposeful sampling was used as a sampling technique, and a sample of this study consists of nine intern doctors who were enrolled in the 6th Year regular Medical Doctor (MD) program at Hacettepe University Faculty of Medicine in 2017-2018 Spring Semester. Data was collected with face to face semi-structured interviews using semi-structured questions on June 2018. Thematic analysis was used to interpret the data. The results of the study revealed that intern doctors frequently witnessed medical errors during internship and they attempted to speak up at least once before. However, intern doctors are reluctant to speak up about issues that threaten patient safety. Individual, relationship, situational, decision making, consequence related and cultural barriers are preventing intern doctors to speak up. Further, the essential motivator behind the decision to speak up in circumstances that threaten patient safety is feeling empathy for the patient and their relatives. The hierarchical status of the person was decisive in their way of speaking. Interns are supportive and grateful to speak up, and superiors' reactions are often suppressive, sometimes punitive. In line with the results of the research, recommendations were offered at the institutional and national level to improve the records of medical errors, to make arrangements to increase intern doctors' speak up, and to internalize the safety culture of all health care team.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPatient safetytr_TR
dc.titleIntern Doctors’ Likelihood of Speakıng Up For Patient Safetytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİletişim problemleri, sağlık hizmeti sunumunda yaşanan tıbbi hatalara ve olumsuz olaylara önemli katkılar sunmaktadır. Dillendirme ya da konuşma, hastaların güvende olması, tıbbi hataların önlenmesi ve bakımın kalitesinin artması için güvenli bir ortam yaratılması konusunda hayati öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, intörn doktorların hasta güvenliğini tehdit eden durumları konuşmaya yönelik yaklaşımlarını araştırmak ve konuşma kararlarını etkileyen faktörleri açıklamaktır. Nitel araştırma deseni kullanılan araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden yararlanılmış ve araştırmanın örneklemini 2017-2018 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 6. Sınıfa kayıtlı dokuz intörn doktor oluşturmuştur. Veriler 2018 yılı Haziran ayında yarı yapılandırılmış görüşme sorularının kullanıldığı yüz yüze görüşmelerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçları intörn doktorların çok fazla tıbbi hataya şahit oldukları ve en az bir kez konuşmaya çalıştıkları bulunmuştur. Bununla birlikte intern doktorların hasta güvenliğini tehdit eden durumları dillendirme konusunda isteksiz oldukları belirlenmiştir. Bireysel, ilişkisel, durumsal, karar verme ile ilgili, sonuç ile ilgili ve kültürel olmak üzere pek çok faktörün intörn doktorların hasta güvenliğini tehdit eden durumları dillendirmelerini engellediği bulunmuştur. Ayrıca intörn doktorların hasta güvenliğini tehdit eden durumları konuşmalarının en büyük motivatörlerinin hastaya ve hasta yakınına duyulan empati olduğu, intörnlerin konuşma yollarının karşılarındaki kişinin hiyerarşik konumdan etkilendiği, konuşma durumunda intörn doktorların birbirlerine karşı destekleyici ve minnettar, kıdemlilerin ise intern doktorlara karşı çoğunlukla baskılayıcı bazen de cezalandırıcı tepkilerde bulunduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, tıbbi hata kayıtlarının iyileştirilmesine, hizmet içi eğitimlere, tıp fakültesi eğitimi programına ve güvenlik kültürünün geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentTıp Eğitimi ve Bilişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-27T12:22:41Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster