Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGültekin , Beyza
dc.contributor.authorKılıç , Seyit İhsan
dc.date.accessioned2019-09-27T11:43:54Z
dc.date.issued2019-09-27
dc.date.submitted2019-09-10
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9065
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the relationships between environmental consciousness, brand trust, and brand affect with repurchase intention and resistance to negative information in the context of brand crisis. For this purpose, the data which were collected via face to face and online survey methods from the current users of automobiles of a brand that faced a crisis situation. Partial Least Squares Structural Equation Model (PLS-SEM) was conducted to test the hypotheses. Results reveal that, in the context of brand crisis, brand trust and brand affect have positive relationships with repurchase intention. However, the relationship between environmental consciousness and repurchase intention is not significant. While brand trust has a positive relationship with resistance to negative information, brand affect does not have a significant relationship with resistance to negative information. In addition, environmental consciousness has a moderating role on brand trust and resistance to negative information relationship.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMarka krizitr_TR
dc.subjectÇevre bilincitr_TR
dc.subjectMarka güvenitr_TR
dc.subjectMarka duygusutr_TR
dc.subjectOlumsuz bilgiye karşı dirençtr_TR
dc.subjectTekrar satın alma niyetitr_TR
dc.titleMarka Krizi Çerçevesinde Çevre Bilinci, Marka Güveni, Marka Duygusu, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyetinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, marka krizi çerçevesinde çevre bilinci, marka duygusu ve marka güveninin, olumsuz bilgiye karşı direnç ve tekrar satın alma niyetiyle olan ilişkilerini araştırmaktır. Bu amaçla, daha önce kriz durumuyla karşı karşıya kalmış bir otomobil markasının 110 aktif kullanıcısından yüz yüze ve çevrimiçi anket yöntemi ile toplanan veriler, Kısmî En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, marka krizi sonrasında marka güveni ve marka duygusu, tekrar satın alma niyetiyle doğru yönde ilişkilidir. Ancak, çevre bilinci ile tekrar satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Marka güveni ve olumsuz bilgiye karşı direnç arasında doğru yönde bir ilişki varken; marka duygusu ve olumsuz bilgiye karşı direnç arasındaki ilişki, istatistiksel olarak anlamlı değildir. Ayrıca, çevre bilincinin marka güveni ve olumsuz bilgiye karşı direnç ilişkisinde düzenleyici rolü bulunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster