Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArtan, İsmihan
dc.contributor.authorÖnder Demirbaş, Özgül
dc.date.accessioned2019-09-20T12:15:39Z
dc.date.issued2019-09
dc.date.submitted2019-08-20
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8975
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the experiences of child developmentalist who working as teacher, about childrens sexual behaviors and their reactions to these behaviors. The study was carried out with the phenomenology method, which is one of the qualitative research methods, and eight child developmentalist were involved in the study group. Within the scope of the research, interviews were made with audio recordings and then these audio recordings were analyzed. The data were grouped into themes using descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that the level of education, experience and having sex education were effective in displaying the appropriate approach about sexual behaviors, the child developmentalists needed help most in the classroom on masturbation behavior, and they needed more education and material about sexual development.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ONAY SAYFASI iii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iv ETİK BEYAN v TEŞEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT viii İÇİNDEKİLER ix SİMGELER VE KISALTMALAR xii TABLOLAR xiii 1. GİRİŞ 1 1.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi 2 1.2. Temel Problem 3 1.3. Alt Problem 4 1.4. Varsayımlar 5 1.5. Sınırlılıklar 5 2. GENEL BİLGİLER 6 2.1. Cinsel Gelişimle İlgili Tanımlar 6 2.2. Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim 7 2.2.1. Bebeklik Döneminde Cinsel Gelişim 8 2.2.2. Okul Öncesi Dönemde Cinsel Gelişim 8 2.3. Cinsel Gelişim Teorileri 9 2.3.1. Psikoanalitik Teori 10 2.3.2. Öğrenme Teorileri 22 2.3.3. Bilişsel Gelişim Kuramı 24 2.4. Erken Çocukluk Döneminde Görülen Cinsel Davranışlar 25 2.4.1. Cinsel Sorular 28 2.4.2. Cinsel Oyunlar 31 2.4.3. Birbirinin Vücutlarını İzleme 32 2.5. Cinsel Gelişime Etki Eden Faktörler 33 2.5.1. Cinsel Gelişimde Anne – Babanın Rolü 33 2.5.2. Cinsel Gelişimde Okulun, Öğretmenin ve Çocuk Gelişimcinin Rolü 38 3. GEREÇLER VE YÖNTEM 41 3.1. Araştırmanın Modeli 41 3.2. Araştırmanın Çalışma Grubu 42 3.3. Veri Toplama Aracı 44 3.4. Veri Toplama İşlemi 44 3.5. Verilerin Analizi 45 4. BULGULAR 46 4.1. Katılımcıların Aldıkları Cinsel Gelişimle İlgili Eğitime İlişkin Bulgular 46 4.2. Katılımcıların Cinsel Davranış Tanımları 49 4.3. Katılımcıların Cinsel Davranışlarla İlgili Deneyimleri 51 4.3.1. Katılımcıların Cinsel Sorularla İlgili Deneyimleri 52 4.3.2. Katılımcıların Cinsel Oyunlarla İlgili Deneyimleri 57 4.3.3. Katılımcıların Birbirinin Cinsel Organını Gözetleme Davranışına İlişkin Deneyimleri 60 4.3.4. Katılımcıların Çocukların Öğretmenin Vücuduna Dokunması Davranışına İlişkin Deneyimleri 64 4.3.5. Katılımcıların Mastürbasyonla İlgili Deneyimleri 67 4.3.6. Katılımcıların Önceki Deneyimlerinin Sonraki Deneyimlerine Etkisi 77 4.4. Katılımcıların Cinsel Davranışlarla İlgili Yardıma İhtiyaç Duyma Durumları 78 4.5. Katılımcıların Çalıştıkları Kurumda Cinsel Gelişim ve Eğitimle İlgili Gördükleri Eksiklikler 82 4.6. Katılımcıların Cinsel Davranışlarla İlgili Önerileri 85 4.6.1. Katılımcıların Milli Eğitim Bakanlığı’na önerileri 85 4.6.2. Katılımcıların Cinsel Davranışlarla İlgili Okul İdarelerine Önerileri 88 4.6.3. Katılımcıların Öğretmenlere Önerileri 90 4.6.4. Katılımcıların Cinsel Davranışlarla İlgili Velilere Yönelik Önerileri 92 5. TARTIŞMA 95 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 103 7. KAYNAKLAR 109 8. EKLER EK 1. Etik Komisyon Onayı EK 2. Demografik Bilgi Formu EK 3. Bilgilendirilmiş Onam Formu EK 4. Bireysel Görüşme Formu EK 5A. Orjinallik Raporu - Dijital Makbuz EK 5B. Orijinallik Raporu 9. ÖZGEÇMİŞtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuk Gelişimitr_TR
dc.titleOkul Öncesi Kurumlarda Çalışan Çocuk Gelişimcilerin Sınıftaki Çocuklarda Gözledikleri Cinsel Davranışlar ve Bunlara Verdikleri Tepkilerin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan çocuk gelişimcilerin sınıflarında karşılaştıkları cinsel davranışlarla ilgili deneyimleri ve bu davranışlara olan tepkilerinin incelenmesidir. Yapılan araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji yöntemiyle gerçekleştirilmiş olup, çalışma grubunda sekiz çocuk gelişimci yer almıştır. Araştırma kapsamında, katılımcılarla ses kaydı alınarak görüşmeler yapılmış, daha sonra bu ses kayıtları çözümlenmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi kullanılarak temalar halinde gruplandırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, eğitim düzeyinin, tecrübenin ve cinsel eğitim almış olmanın cinsel davranışlarla ilgili uygun yaklaşımı sergileyebilmede etkili olduğu, katılımcıların sınıf içinde en çok mastürbasyon davranışı konusunda yardıma ihtiyaç duyduğu, katılımcıların cinsel gelişimle ilgili daha fazla eğitime ve materyale ihtiyaç duyduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-20T12:15:39Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster