Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUysal Gürdal, Hacer Hande
dc.contributor.authorYılmaz, Nihan
dc.date.accessioned2019-09-16T06:10:47Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-12
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8900
dc.description.abstractThis qualitative study analyzed 47 L2 English argumentative essays written by Turkish students enrolled in the Department of English Language Teaching at Gazi University, Ankara, Turkey; in terms of the Toulmin's model of argument structure, the position of main and sub claims, the evidence types used, coherence, possible reasons that break coherence and fallacies. The results showed that participants use data and claim as the most dominant Toulmin model elements, and they use much fewer counterargument claims, counterargument data, rebuttal claims and rebuttal data. The results also showed that most participants in the study had a deductive pattern in their essays, with the main claim and sub claims in the initial position. Moreover, the evidence type that is mostly used was revealed to be logical evidence. Incoherence was found to be low and mostly at micro (paragraph) level. The major reasons behind this incoherence were found to be mentioning something totally irrelevant and wrong word choice. Finally, the fallacy that is done most was found to be amphibology. The results indicate the need for a thorough instruction on Toulmin model, evidence types and incoherence reasons for ELT students.tr_TR
dc.description.sponsorshipTÜBİTAK Doktora Bursutr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectToulmin modeltr_eng
dc.subjectToulmin's model of argument structuretr_eng
dc.subjectCoherencetr_eng
dc.subjectIncoherencetr_eng
dc.subjectEvidence typestr_eng
dc.subjectArgumentative writingtr_eng
dc.subjectArgumentative essaystr_eng
dc.subjectFallaciestr_eng
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Dil ve edebiyattr_TR
dc.titleTextual Analysis Of Argumentative Essays According To Toulmin Model, Position Of Claims, Evidence Types And Coherencetr_eng
dc.title.alternativeTartışmacı Kompozisyonların, Toulmin Modeli'ne, Savların Yerlerine, Kanıt Türlerine ve Tutarlılığa Göre Metin Düzeyinde İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu nitel çalışma, Gazi Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde kayıtlı 47 öğrencinin İngilizce yazdığı tartışmacı kompozisyonları, Toulmin'in argüman yapısı modeline göre, ana ve yardımcı savların yerine göre, kullanılan kanıt türlerine göre ve tutarsızlığa, muhtemel tutarsızlık nedenlerine ve muhakeme yanlışlarına göre metin düzeyinde incelemiştir. Sonuçlar, katılımcıların en fazla kullandığı Toulmin modeli elementinin kanıt ve sav olduğunu ve karşı argüman savlarını, karşı argüman kanıtlarını, çürütücü savlarını ve çürütücü kanıtlarını çok daha az kullandıklarını göstermiştir. Sonuçlar ayrıca, katılımcılarının çoğunun kompozisyonlarında tümdengelimci bir desen olduğunu ve ana savların ilk paragrafta bulunduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, en çok kullanılan kanıt türünün, mantıksal kanıt olduğu ortaya çıkmıştır. Tutarsızlık seviyesi düşük ve çoğunlukla mikro (paragraf) düzeyinde çıkmıştır. Bu tutarsızlığın temel nedenleri, tamamen alakasız bir şeyden bahsetme ve yanlış kelime kullanımı olarak bulunmuştur. Son olarak, en çok yapılan muhakeme yanlışı, belirsizlik olarak bulunmuştur. Sonuçlar, İngilizce öğretmenliği öğrencileri için, Toulmin modeli'nde, kanıt türlerinde ve tutarsızlık nedenlerinde sıkı bir eğitime ihtiyaç olduğunu göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-16


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster