Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Esed
dc.contributor.authorÇarıkcıoğlu, Merve
dc.date.accessioned2019-09-16T06:08:56Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-19
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8889
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the problems of the problems confronted in English language teaching at secondary school instituons in Çankırı. The students and English teachers from secondary schools that have English lessons as a foreign language took part in this study. The research used qualitative method. Student and language teacher’s interviews and the derived data was administered by content analysis. In this study, students and language teachers were asked open ended questions prepared in advance. The questions are categorized as school administration, student, teacher, course materials, learning environment and second language curriculum. In consideration of the data, some preventative and analytical suggestions were made. It is aimed that this study will participate in-depth data about this matter. At the end of this study, it is aimed that the problems in ELT in Turkiye is going to be solved in the light of the data derived from Çankırı. At the end of this study, it is concluded that teachers are not satisfied with students’ motivation and course books and they are majorly pleased with foreign language policy and school administration. It is pointed out that students are aware of learning English but they have difficulty in using target language in their daily lives. Some soluitons are expressed for these problems in this study. It is emphasized on teachers’ participation to process of choosing course book and technological equipment. Also, it should be created an effective learning environment for students in their daily lives.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 2 Araştırmanın Amacı ve Önemi 8 Araştırma Problemi 9 Sayıltılar 10 Sınırlılıklar 10 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 11 Yabancı Dil Öğretimini Etkileyen Faktörler 11 Öğrenme Araç-Gereçlerinden Kaynaklanan Sorunlar 12 Öğrenme- Öğretme Ortamından Kaynaklanan Sorunlar 13 Öğretmen Niteliğinden Kaynaklanan Sorunlar 17 Öğrenciden Kaynaklanan Sorunlar 18 Yabancı Dil Öğretim Programının Ülkemizdeki Gelişimi 19 Programda Yapılan Değişiklikler 21 İlgili Araştırmalar 24 Yurt içi Araştırmalar 24 Yurtdışı Araştırmalar 32 Bölüm 3 Yöntem 37 Araştırma Yöntemi 37 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 38 Veri Toplama Süreci 41 Veri Toplama Araçları 41 Verilerin Analizi 42 Verilerin Güvenilirlik ve Geçerlik Analizleri 43 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 44 Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 44 İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 49 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 60 Sonuç ve Tartışma 60 Öneriler 66 Kaynaklar 69 EK-A: Öğrenciler Anket Formu 80 EK-B: Öğretmen Anket Formu 81 EK-C: Öğretmen Görüşme Formu 82 EK-Ç: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 83 EK-D: MEB Etik İzin 84 EK-E: Çalışma İzni 85 EK-F: Etik Beyanı 86 EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 87 EK-H: Thesis Dissertation Originality Report 88 EK-I: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 89tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectİngilizce öğretimitr_TR
dc.subject2018 yabancı dil öğretim programıtr_TR
dc.subjectÇankırı ortaöğretim kurumlarıtr_TR
dc.subjectYabancı dil öğretimitr_TR
dc.subjectYabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlartr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.title2018 Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Çankırı ilinde ortaöğretim kurumlarında, 2018 yılında yenilenen İngilizce öğretim programının uygulanmasında yaşanan problemleri, öğretmen ve öğrenci perspektifinden ortaya koymaktır. Araştırma, Çankırı merkez ilçede yer alan ortaöğretim kurumlarından seçilen İngilizce öğretmenleri ve öğrencilerle yürütülmektedir. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemi birlikte kullanılmaktadır. Nitel veriler, öğretmenlerle yapılan görüşmelerle toplanmış ve görüşme formunda bulunan açık uçlu sorular kullanılarak kodlar belirlenmiş ve sonrasında bu kodlar temalar şeklinde düzenlenmiştir. Nicel veriler ise öğretmenler ve öğrenciler için ayrı ayrı hazırlanmış olan beşli likert tipi anketler yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizi için frekanslar ve yüzdeler belirlenmiştir. Karşılaşılabilecek sorunlar; araştırmanın alt problemlerine paralel olacak şekilde okul idaresi, öğrenci, öğretmen, okulun fiziksel ortamı, ders materyalleri ve yabancı dil öğretim programı olarak kategorilendirilmiştir. Araştırmanın sonunda, yaşanan sorunları ortadan kaldırabilecek ve yaşanabilecek muhtemel sorunları önleyecek öneriler sunulmaktadır. Araştırma, 2018 yabancı dil öğretim programının uygulanmasında yaşanan sorunları nicel ve nitel veriler yardımıyla ortaya koyarak alanyazına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin; öğrencilerin motivasyon eksikliği ve ilgisizliğinden, ders kitaplarından büyük ölçüde memnun olmadığı; okul idaresinin katkılarından ve yabancı dil politikasındaki gelişmelerden ise genel olarak memnun olduğu görülmüştür. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun ise İngilizce öğrenmenin gerekliliğinin farkında olduğu ancak İngilizceyi günlük yaşamda kullanma alanlarının kısıtlılığından yakındıkları görülmüştür. Bahsi geçen sorunlarla ilgili olarak araştırmanın sonunda önerilere yer verilmiştir. Öğretmenlerin yaşadığı sorunlarla ilgili olarak, ders kitaplarının seçiminde öğretmenlerin söz sahibi olması gerektiği, teknolojik donanımın sağlanması ve öğrenci motivasyonuna olumlu katkı sağlayacak etkinliklerin öğretim programına eklenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Öğrenciler için ise hedef dili günlük hayatlarında daha fazla kullanabilecekleri ortamlar yaratılması gerektiği belirtilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-16T06:08:56Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess