Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCodur, Müge Burcu
dc.contributor.authorBalas, Oğuz
dc.date.accessioned2019-07-26T10:51:47Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-24
dc.identifier.citationBalas, O. (2019). Uzamsal Artırılmış Gerçeklik Tekniklerinin Sergileme Tasarımında Kullanımı. Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Yüksek Lisans Tezi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8123
dc.description.abstractThe act of exhibiting, which initially arose with human impulses, has gradually become a systematic design field diversified with different methods and forms. Through the exhibition design, which can be defined as the art of storytelling or communicating environments within the space, people have sought different ways of telling stories and sharing information. Research on alternative learning theories and experiential learning processes reveal that knowledge gained through experience is learned much faster and permanent. The researchers stated that the experience created by exhibition design and learning by experience is one of the most effective forms of communication. Nowadays, with the power of developing technological and technical opportunities such as virtual and augmented reality presentations, video projection mapping technique and spatial augmented reality environments, the exhibition spaces are moving towards becoming places that teach by experiencing beyond storytelling. In the first chapter of the study, exhibition action and design are defined. Historical development and types of exhibition spaces are examined. In the second chapter, the theories of experiential learning and the role of exhibition spaces in this field are investigated. In the third chapter, the historical development of the projection device is discussed and video art is examined concordantly. Furthermore, the concepts of virtual reality, augmented reality and spatial augmented reality are defined and the video projection mapping technique is analyzed. Spatial augmented reality application examples from the historical process and today are examined. In the last chapter of the thesis, a mirror beam combiner is designed to create a spatial augmented reality environment in the exhibition areas with the application project which is called “Sacred Marriage”. The production process of the mirror beam combiner, the video mapping techniques, the application process of motion graphics and the video production stage are all explained.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSergileme tasarımıtr_TR
dc.subjectDeneyimsel öğrenmetr_TR
dc.subjectProjeksiyon cihazıtr_TR
dc.subjectVideo sanatıtr_TR
dc.subjectArtırılmış gerçekliktr_TR
dc.subjectSanal gerçekliktr_TR
dc.subjectUzamsal artırılmış gerçekliktr_TR
dc.subjectHolografitr_TR
dc.subjectVideo projeksiyon eşlemesitr_TR
dc.subjectHareketli grafiklertr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleUzamsal Artırılmış Gerçeklik Tekniklerinin Sergileme Tasarımında Kullanımıtr_TR
dc.title.alternativeUsage Of Spatial Augmented Reality Techniques in Exhibition Designtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBaşlangıçta insani dürtülerle ortaya çıkan sergileme eylemi, zamanla farklı yöntemler ve biçimler ile çeşitlenmiş, sistematik bir tasarım alanı haline gelmiştir. Mekân içerisinde hikâye anlatma sanatı veya iletişim kuran çevreler olarak tanımlanabilecek sergileme tasarımı ile insanlar hikâye anlatmanın ve bilgi paylaşımının farklı yollarını aramışlardır. Alternatif öğrenme teorileri ve deneyimsel öğrenme süreçleri üzerine yapılan araştırmalar, deneyim yoluyla elde edilen bilginin, çok daha hızlı öğrenildiği ve kalıcı olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmacılar sergileme tasarımı ile yaratılan deneyimin ve deneyimleyerek öğrenmenin günümüzün en etkili iletişim biçimlerinden biri olduğunu belirtmişlerdir. Günümüzde, sanal ve artırılmış gerçeklik sunuları, video projeksiyon eşleme tekniği ve uzamsal artırılmış gerçeklik ortamları gibi gelişen teknolojik ve teknik imkanlardan aldığı güçle, sergi mekanları hikâye anlatmanın ötesinde deneyim yaşatarak öğreten mekanlar olma yolunda ilerlemektedir. Çalışmanın birinci bölümünde, sergileme eylemi ve sergileme tasarımı tanımlanmıştır. Sergi mekanlarının tarihsel süreçteki gelişimi ve türleri incelenmiştir. İkinci bölümde deneyimsel öğrenme teorileri ve sergi mekanlarının bu alandaki rolü araştırılmıştır. Üçüncü bölümde projeksiyon cihazının tarihsel süreçteki gelişimi ele alınmış ve buna paralel olarak video sanatı incelenmiştir. Ayrıca, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve uzamsal artırılmış gerçeklik kavramları tanımlanmıştır ve video projeksiyon eşleme tekniği çözümlenmiştir. Tarihsel süreçten ve günümüzden uzamsal artırılmış gerçeklik uygulama örnekleri incelenmiştir. Tezin son bölümünde, “Kutsal Evlilik” isimli uygulama projesi ile sergileme alanlarında uzamsal artırılmış gerçeklik ortamı oluşturmak adına bir ayna ışın birleştiricisi tasarlanmıştır. Ayna ışın birleştiricisinin üretim süreci, video eşleme teknikleri, hareketli grafiklerin tasarım süreci ve video prodüksiyon aşaması tüm adımları ile açıklanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-2072-7488tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster