Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKelecioğlu, Hülya
dc.contributor.authorYıldırım Kan , Nihan
dc.date.accessioned2019-07-26T08:40:48Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8099
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the cutoff scores of the test-centered and the examinee-centered methods. 11 judges took part in determining the cut-off score for Angoff Y/N and Nedelsky methods and evaluated the “English Preparatory Test” consisting of 80 multiple choice questions. For the Contrasting and Borderline Group methods, 18 judges took part and evaluated the performances of 163 students who studied English for a year. After collecting the data from the judges, the cutoff scores for each method were estimated. The lowest cutoff score was determined by Nedelsky method (40.08) while the highest one was determined by Angoff Y/N (54). No significant difference was found between the Contrasting and Borderline groups in terms of the percentage of students who were considered successful by taking points above the cutoff scores; but the differences between the other methods were significant. In addition, it was found that there is a compliance between all the other methods in terms of classifying the students as successful and unsuccessful. There is a weak (0.46) relationship between the minimum passing scores determined by the Angoff Y/N and Nedelsky methods. It was also found that there is a significant difference between the current cutoff score of the university (48) and the percentage of students who were considered successful according to the cutoff scores of other methods. Finally, it is concluded that there is a positive and high relationship between the students' end-of-year grades and the “success-failure” situations determined according to each method.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectStandart belirlemetr_TR
dc.subjectKesme puanı
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleİngilizce Hazırlık Atlama Sınavı için Kesme Puanı Belirlenmesinde Standart Belirleme Yöntemlerinin Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeComparing Standard Setting Methods While Determining Cut Point for English Proficiency Examtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, test merkezli yöntemlerden Angoff Y/N ve Nedelsky yöntemleri ve öğrenci merkezli yöntemlerden Zıt Gruplar ve Sınır Grup yöntemleri ile belirlenen kesme puanlarının karşılaştırılmasıdır. Angoff Y/N ve Nedelsky yöntemleri için kesme puanı belirlenmesinde 11 uzman görev almış ve Ufuk Üniversitesi’ne ait 80 sorudan oluşan çoktan seçmeli “İngilizce Hazırlık Atlama Sınavı” maddelerini değerlendirmiştir. Zıt gruplar ve Sınır Grup teknikleri için ise 18 uzman görev almış ve Ufuk Üniversitesi’nde 1 yıl boyunca İngilizce eğitim almış toplam 163 öğrencinin performanslarını değerlendirmişlerdir. Araştırmaya katılan uzmanlara, her bir teknik için ayrı bir form verilmiş ve görüşleri alınmıştır. Uzmanların görüşleri alındıktan sonra her bir yöntem için ayrı bir kesme puanı belirlenmiştir. En düşük kesme puanı Nedelsky yöntemine (40); en yüksek kesme puanı ise Angoff Y/N(54) yöntemine aittir. Kesme puanları üzerinde puan alarak başarılı kabul edilen öğrenci yüzdeleri bakımından, Zıt gruplar ve Sınır grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır; fakat diğer bütün yöntemler arasındaki fark manidardır. Ayrıca bütün yöntemler arasında öğrencilerin başarılı-başarısız olarak sınıflandırılması bakımından uyumlu olduğu görülmüştür. Uzmanların Angoff Y/N ve Nedelsky yöntemlerine ait belirledikleri MGP’ler arasında zayıf (0,46) bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Üniversitenin mevcut kesme puanı (48) ile diğer yöntemlerin kesme puanlarına göre başarılı kabul edilen öğrenci yüzdeleri arasında da anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Son olarak, öğrencilerin yılsonu notlarıyla, her yönteme göre belirlenen başarılı-başarısız olma durumları arasında pozitif ve yüksek derecede bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster