Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGücüm , Emine Berna
dc.contributor.authorErten Kozlu , Seren
dc.date.accessioned2019-07-26T08:38:23Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8090
dc.description.abstractRoth, who first used environmental literacy in the literature, defined environmental problems as awareness and understanding of environmental problems. Afterwards, by improving the concept of environmental literacy in the process, he defined that environmental literate individuals have knowledge, skills, attitudes, experience and responsible behaviour’s towards the environment. Later, he determined their levels and divided them into four sections as knowledge, affective tendency, behaviour and cognitive skills, and these sections were subdivided into low, functional and operational. The programs which are the basic elements of education and the teachers who implement these programs are inevitable for the contribution of educating their students as environmental literate. At this point, it has a great importance for teachers to be environmental literate individuals and they need to receive training for this purpose in their upbringing process. The aim of this study is to determine the levels of environmental literacy of pre-service teachers who are students of Hacettepe University studying science education, mathematics education, preschool education, classroom teaching .The study showed that one of the aims of teacher training programs is to educate individuals with environmental literacy. However, it is predicted that the number of environmental literate individuals in society will increase rapidly. Because it is the teachers who educate the society. Together with the study, the environmental literacy of the teachers was compared and a general profile was created based on various variables (including the programs, gender, class levels, and family education status). The levels of environmental literacy of the candidates were found to be moderate, their perceptions and attitudes and their anxiety levels were high. It was concluded that mother and father education levels do not affect the environmental literacy of the candidates. As the gender distribution in the study group was not fair, the conclusions drawn by gender were not reliable. It is one of the results of the research that teacher candidates affect the participation levels of the regions where their childhoods passed.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii İçindekiler v Tablolar Dizini vi Şekiller Dizini viii Simgeler ve Kısaltmalar Dizini ix Bölüm 1 Giriş 1 Problemin Durumu: 22 Araştırmanın Amacı ve Önemi 22 Araştırma Problemi 24 Sayıltılar 26 Sınırlılıklar 26 Tanımlar 26 Bölüm 2 Mevcut Araştırma ile İlgili Yapılan Diğer Araştırmalar 27 Bölüm 3 Yöntem 29 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 29 Verilerin Toplanması 29 Verilerin Toplama Aracı 29 Verilerin Analizi 30 Çalışma Grubu 30 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 31 Bölüm 5 Sonuç 74 Kaynaklar 76 EK-A: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 86 EK-B: Etik Beyanı 87 EK-C: Yüksek Lisans/Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 88 EK-Ç: Thesis/Dissertation Originality Report 89 EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 90tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevre okuryazarlığıtr_TR
dc.subjectÇevretr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectÖğrenim programlarıtr_TR
dc.subjectCinsiyettr_TR
dc.subjectSınıf düzeyitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.subject.meshEğitimtr_TR
dc.titleİlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Aldıkları Programlara Bağlı Olarak Çevre Okuryazarlıkları Bakımından Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe Comparison Of Environmental Literacy Of Pre-Service Teacher At The Department Of Elementary Education According To Their Programstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇevre okuryazarlığını literatürde ilk kullanan Roth, çevre sorunlarının farkına varma ve çevre sorunlarını anlama olarak tanımlamıştır. Sonrasında çevre okuryazarlığı kavramını süreç içerisinde geliştirerek çevre okuryazarı bireylerin bilgi, beceri, tutum, deneyim ve çevreye karşı sorumlu davranışlara sahip olduklarını belirtmiştir. Daha sonralarda düzeylerini belirlemiş ve bilgi, duyuşsal eğilim, davranış ve bilişsel beceri olmak üzere dört bölüme, bu bölümleri de düşük, işlevsel ve eylemsel olmak üzere alt bölümlere ayırmıştır. Eğitim-öğretimin temel unsuru olan programlar ve bu programların uygulayıcısı olan öğretmenlerin, öğrencilerini çevre okuryazarı olarak yetiştirmedeki katkısı kaçınılmazdır. Bu noktada öğretmenlerin çevre okuryazarı bireyler olmasının önemi büyük olup, yetiştirilme süreçlerinde bu amaca yönelik eğitimler almaları gerekmektedir. Bu çalışma temel olarak Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümü öğrencisi olan öğretmen adaylarının öğrenimlerini sürdürdükleri programlara bağlı olarak, Fen Bilgisi Eğitimi, Matematik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği, çevre okuryazarlık düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Yapılan çalışma göstermiştir ki öğretmen yetiştirme programlarının amaçlarından birinin çevre okuryazarı birey yetiştirmek olmasının önemi büyüktür. Bununla birlikte toplumda çevre okuryazarı birey sayısının hızla artış göstereceği öngörülmektedir. Çünkü toplumu eğiten kesim öğretmenlerdir. Çalışmayla birlikte öğretmenlerin çeşitli değişkenlere (dahil olduğu programlar,cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, aile eğitim durumları) bağlı olarak çevre okuryazarlıkları kıyaslanmış ve ortaya genel bir profil çıkartılmıştır. Adayların çevre okuryazarlık düzeyleri orta seviyede bulunmuş, algı ve tutumları,endişe seviyeleri ise yüksek seviyede tespit edilmiştir. Anne ve baba eğitim düzeylerinin adayların çevre okuryazarlıklarını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın yapıldığı grupta cinsiyet dağılımı adil olmadığı için cinsiyete bağlı çıkartılan sonuçlar güvenilir değildir. Öğretmen adaylarının çocukluklarının geçtiği bölgelerin etkinliklere katılım düzeylerini etkilediği yapılan araştırmanın sonuçlarından biridir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.mscEğitimtr_TR
dc.subject.ieeeeğitimtr_TR
dc.subject.ericEğitimtr_TR
dc.subject.jitaEğitimtr_TR
dc.subject.musicEğitimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster