Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoşar, Didem
dc.contributor.authorAydın Gülbahar, Çağrı
dc.date.accessioned2019-07-26T08:36:48Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-31
dc.identifier.citationAydın-Gülbahar, Ç. (2019). Özel okullarda görev yapmakta olan yöneticilerin yetenek yönetimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8082
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the opinions of private school administrators about talent management in Ankara. For this purpose, the thoughts of private school administrators related to talent management concept, the process of the talent management, the difficulties in this process, the required measures for the process improvement and the necessity of process were analyzed. The research was conducted via 23 selected private school administrators with maximum variety and convenience sampling method in 9 center county of Ankara during 2017-2018 academic year. Case study was designed by utilizing qualitative research technique and data were collected by using semi-structured interview form. Descriptive and content analyses were used for data analysis and the results were supported by direct quotations from the participants. As a result of this study, school administrators expressed their opinions about student success, expectations of parents, the importance of competing with other schools, using information technologies to attract talented teachers, material and physical facilities to keep teachers in their institutions, school climate, importance of corporate culture, wage policy to ensure the loyalty of teachers and career possibilities. In addition, the results of the research revealed that there are problems in the determination of the talent correctly; there is no mentoring, electronic learning and orientation activities for the development of teachers; there is no performance evaluation system based on objective criteria and the future determination and leadership development activities are not mentioned.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini viii Şekiller Dizini ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini x Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 4 Araştırma Problemi 4 Alt problemler…………………………………………………….……..………... 4 Sayıltılar ……… 5 Sınırlılıklar 5 Tanımlar … 5 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 6 Yetenek Kavramı 6 Yeteneğin tanımı…………………………………………………………….…….6 Yetenek Kavramı İle İlgili Kavramlar…………………………………………………..7 Performans ve potansiyel……………………………………………………….. 7 Beceri……………………………………………………………………………… 8 Yeterlik…………………………………………………………...…...………….. 8 Örgütler İçin Yetenek………………………………………………………………….. 8 Yetenek Yönetimi 9 Yetenek yönetiminin tanımı……………………………………...……………… 9 Personel Yönetiminden Yetenek Yönetimine Geçiş 12 Yetenek Savaşları Olgusu ve Yetenek Yönetiminin Ortaya Çıkmasında Rol Oynayan Faktörler 15 Yetenek Yönetiminin Boyutları 19 Yeteneği çekme………………………………………………………...………. 19 İşveren markası ve işgören değer önermesi……………………..………. 21 Yeteneği seçme ve yerleştirme…………………….…………………………. 23 Yetenek havuzu…………………………………………………………..…. 24 Çalışan tavsiye programı……………………………………………...……..25 Değerlendirme merkezi ve gelişim merkezi………………………..………25 Yeteneği geliştirme……………………………………………………………....26 Yeteneği tutma…………………………………………………………………...28 Eğitimde Yetenek Yönetimi .30 Yetenek Yönetimi ile İlgili Araştırmalar .34 Türkiye'de yapılan araştırmalar ……………………………………...……….. 34 Yurtdışında yapılan araştırmalar……………………………………………….36 Bölüm 3 Yöntem 39 Çalışma Grubu 39 Veri Toplama Süreci 42 Veri Toplama Araçları 42 Verilerin Analizi 43 Geçerlik ve Güvenirlik 43 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 46 Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Bulgular 46 Okul yöneticilerinin “yetenekli öğretmen”in anlamına ve özelliklerine ilişkin görüşleri …. 46 Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Bulgular 55 Okul yöneticilerinin, okul müdürlerinin yetenek yönetimi sürecinde sahip olması gereken becerilerine ilişkin görüşleri 55 Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular 65 Okul yöneticilerinin yetenek yönetimi sürecinin gerekliliğine ilişkin görüşleri …………………….... 65 Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular …………………………..72 Okul yöneticilerinin oluşan açık pozisyonları duyurmak için kullanılan yöntemlere ilişkin görüşleri 72 Okul yöneticilerinin kurumun yetenekli öğretmenleri çalışma konusunda istekli yapacak güçlü yönlerine ilişkin görüşleri 76 Okul yöneticilerinin en yetenekli öğretmen adayını seçerken kullanılan yöntemlere ilişkin görüşleri 86 Okul yöneticilerinin öğretmenlerin eğitimi ve mesleki gelişimleri için yapılan uygulamalara ilişkin görüşleri 97 Okul yöneticilerinin öğretmenlerin bağlılığını sağlamaya yönelik uygulamalara ilişkin görüşleri 106 Araştırmanın Beşinci Alt Problemine İlişkin Bulgular 117 Okul yöneticilerinin yetenek yönetimi sürecinde karşılaşılan/ karşılaşılabilecek sorunlara ilişkin görüşleri 117 Araştırmanın Altıncı Alt Problemine İlişkin Bulgular 124 Okul yöneticilerinin yetenek yönetimi sürecini başarıyla sürdürmek ve süreci geliştirmek için alınabilecek önlemlere ilişkin görüşleri 124 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 134 Kaynaklar 143 EK-A: Görüşme Formu 155 EK-B: Gönüllü Katılım Formu 158 EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 159 EK-Ç: Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü Araştırma İzni 160 EK-D: Etik Beyanı 161 EK-E: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 162 EK-F: Thesis Originality Report 163 EK-G: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 163tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYetenektr_TR
dc.subjectYetenek yönetimitr_TR
dc.subjectÖzel okultr_TR
dc.subjectOkul yöneticisitr_TR
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleÖzel Okullarda Görev Yapmakta Olan Yöneticilerin Yetenek Yönetimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalysing The Views Of Private School Administrators About Talent Managementtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Ankara ili sınırları içerisindeki özel okullarda görev yapmakta olan yöneticilerin yetenek yönetimine ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda özel okul yöneticilerinin yetenekli öğretmen özelliklerine, yetenek yönetiminin gerekliliğine, yetenek yönetimi uygulamalarına, bu süreçteki zorluklara ve yetenek yönetimi anlayışının geliştirilmesine ilişkin düşünceleri incelenmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili 9 merkez ilçesindeki maksimum çeşitlilik ve kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile seçilen 23 özel lise yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Nitel yöntem benimsenerek durum çalışması şeklinde desenlenen araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmış, analiz sonuçları doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda, okul yöneticileri öğrenci başarısı, veli beklentileri, diğer okullarla rekabet edebilmenin önemi, yetenekli öğretmenleri çekmek için bilişim teknolojilerinden yararlanma, öğretmenleri kurumlarında tutmak için maddi ve fiziki imkânlar, okul iklimi, kurum kültürünün önemi, öğretmenlerin bağlılığını sağlamaya yönelik ücret politikası ve kariyer olanakları konusunda görüş bildirmişlerdir. Bununla birlikte araştırma sonuçları, yeteneğin doğru tespitinde sorunlar yaşandığını, öğretmenlerin gelişimi için mentörlük, elektronik öğrenme, oryantasyon gibi faaliyetlerin uygulanmadığını, objektif kriterlere dayalı performans değerlendirme sisteminin olmadığını ve geleceğe yönelik yetenek belirleme ve liderlik geliştirme faaliyetlerinden bahsedilmediğini ortaya koymuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Educationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Students, Teachers, School Personneltr_TR
dc.subject.jitaJITA Classification System of Library and Information Science::Managementtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster