Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKelecioğlu , Hülya
dc.contributor.authorÖzgürlük , Barış
dc.date.accessioned2019-07-26T08:34:47Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-17
dc.identifier.citationÖzgürlük, B. (2019). Örneklem Büyüklüğünün ve Madde Formatının Sekizinci Sınıf Abide Testlerinin Eşitlenmesine Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8072
dc.description.abstractIn this study, preservation of same distributions property (SDP) and equity properties in non-equivalent groups common-item design was investigated for true score (True_Sc) and observed score (Obs_Sc) equating. Samples of 1000, 3000 and 5000 participants selected randomly from 34000 students having participating in 2016 Eighth Grade Monitoring and Evaluating Academic Skills (MEAS) research were used for analysis. In equating A and C forms of Math and Social Studies tests to B form in MEAS research, preservation of SDP and equity properties was evaluated according to sample size, item format, sub groups of test takers, true/observed score equating and scale transformation methods (Mean-Mean, Mean-Sigma, Haebera, Stocking-Lord). Since MEAS tests were mixed-format, to evaluate the effects of item format, tests were transformed into dichotomous format by giving 1 point for maximum score and 0 point to the others. After transformation, effects of mixed-format and dichotomous format on SDP, first-order equity (FOE) and second-order equity (SOE) values were compared. The results obtained were as follows: In Math and Social Studies tests; (i) Sex of student wasn’t unidirectionally effective for preservation of SDP, FOE and SOE. (ii) Characteristic curve methods generated mostly stable results, but the smallest FOE ad SOE values were estimated in moment methods in some cases. (iii) Whether cumulative distribution functions (cdf) of the forms were similar or different prior to equating affected preservation of SDP after equating. (iv) Format affected tests differrently. (v) Effect of Obs_Sc and True_Sc equating on preservation of SDP, FOE and SOE changed according to tests.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTest eşitlemetr_TR
dc.subjectAbidetr_TR
dc.subjectDenk olmayan gruplar ortak madde desenitr_TR
dc.subjectAynı dağılım özelliğitr_TR
dc.subjectBirinci sıra eşitliktr_TR
dc.subjectİkinci sıra eşitliktr_TR
dc.subject.lcshEğitimtr_TR
dc.subject.meshEğitimtr_TR
dc.titleÖrneklem Büyüklüğünün ve Madde Formatının Sekizinci Sınıf Abide Testlerinin Eşitlenmesine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeEffects Of Sample Size And Item Format On Eighth Grade Abide Tests Equatingtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada denk olmayan gruplar ortak madde deseninde gerçek puan (Ger_Pn) ve gözlenen puan (Göz_Pn) eşitleme yöntemiyle yapılan eşitlemede aynı dağılım özelliğinin (ADÖ) ve eşitlik özelliğinin korunumu incelenmiştir. Araştırma 2016 yılı Sekizinci Sınıf Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) araştırmasına katılan yaklaşık 34000 öğrenciden seçkisiz yöntemle seçilen 1000, 3000 ve 5000 kişilik örneklemler üzerinden yapılmıştır. ABİDE araştırmasında yer alan Matematik ve Sosyal Bilgiler testinin A ve C formlarının B formuna eşitlenmesinde ADÖ ve eşitlik özelliğinin korunumu; örneklem büyüklüğü, madde formatı, testi alan alt gruplar, gerçek/gözlenen puan eşitleme ve ölçek dönüştürme yöntemleri (Ortalama-Ortalama, Ortalama-Standart Sapma, Haebara, Stocking-Lord) üzerinden değerlendirilmiştir. ABİDE testlerinin karma formatta olmasından dolayı madde formatının etkisini değerlendirebilmek için ikiden fazla kategorisi olan maddelerden alınan en büyük puana 1, kısmi puanlara 0 puan verilerek testler iki kategorili formata dönüştürülmüştür. Bu dönüştürme işleminin ardından karma formatın ve iki kategorili formatın ADÖ, birinci sıra eşitlik (BSE) ve ikinci sıra eşitlik (İSE) üzerindeki etkisi karşılaştırılmıştır. Matematik ve Sosyal Bilgiler testinde; (i) Cinsiyetin tek yönlü olarak ADÖ, BSE ve İSE üzerinde etkili olmadığı. (ii) Karakteristik eğri yöntemlerinin daha kararlı sonuçlar ürettiği, ancak en küçük BSE ve İSE değerlerinin bazı durumlarda moment yöntemlerde elde edildiği. (iii) Eşitleme öncesinde formların birikimli dağılım fonksiyonlarının (bdf) benzer ya da farklı olmasının dönüştürme sonrası ADÖ’nün korunumuna etki ettiği. (iv) Format etkisinin eşitlenen testlere göre değiştiği. (v) Göz_Pn ve Ger_Pn eşitlemenin ADÖ, BSE ve İSE’nin korunumuna etkisinin testlere göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster