dc.contributor.advisor | Özdemir, Murat | |
dc.contributor.author | Ayyıldız, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:34:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-03 | |
dc.identifier.citation | APA 6 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8070 | |
dc.description.abstract | This current study aims at inquiring into and discovering the epistemic beliefs of
lecturers working at Educational Administration Departments through qualitative
methods. The adopted research design is descriptive phenomenology and data
collection tool is comprised of semi-structured questions posed throughout one-onone and face to face interviews to the relevant participants. These participants are 29
lecturers working at Educational Administration Departments in 3 state universities in
Ankara during the first term of 2018-19 Academic Year. The results indicate that
participants hold unique epistemic beliefs pertaining to the very field and that this is
valid for their evaluations of possibility of knowledge, truth of knowledge, justifying
knowledge and boundaries of knowledge regarding the field. In addition, it is
observed that participants’ unique epistemic beliefs in relation to the knowledge of
the field bear certain commonalities as well. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | çindekiler
Öz................................................................................................................................ii
Abstract ...................................................................................................................... iii
Teşekkür.....................................................................................................................iv
Tablolar Dizini........................................................................................................... viii
Şekiller Dizini ..............................................................................................................ix
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini .....................................................................................x
Bölüm 1 Giriş .............................................................................................................. 1
Problem Durumu ................................................................................................... 19
Araştırmanın Amacı ve Önemi .............................................................................. 24
Araştırma Problemi................................................................................................ 25
Sayıltılar ................................................................................................................ 26
Sınırlılıklar ............................................................................................................. 26
Tanımlar................................................................................................................ 26
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar.................................. 28
İlgili Terimler ve Gelişim Süreçleri ......................................................................... 28
Kuramsal Temel .................................................................................................... 48
Bölüm 3 Yöntem ....................................................................................................... 54
Araştırma Modeli ve Deseni .................................................................................. 54
Çalışma Grubu ...................................................................................................... 57
Veri Toplama Süreci.............................................................................................. 59
Veri Toplama Araçları............................................................................................ 65
Verilerin Analizi...................................................................................................... 66
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar.................................................................................. 68
Tema 1: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin İmkânı................................................ 68
Tema 2: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Doğruluğu .......................................... 80
Tema 3: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Gerekçelendirilmesi ........................... 91
Tema 4: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Sınırı ................................................ 106
vii
Değerlendirme..................................................................................................... 131
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler..................................................................... 134
Kaynaklar................................................................................................................ 143
EK-A: Gönüllü Katılım Formu ................................................................................. 203
EK-B: Görüşme Formu ........................................................................................... 204
EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ..................................................................... 206
EK-Ç: Gazi Üniversitesi İzin Yazısı......................................................................... 207
EK-D: Ankara Üniversitesi İzin Yazısı..................................................................... 210
EK-E: Hacettepe Üniversitesi İzin Yazısı................................................................ 211
EK-F: Etik Beyanı ................................................................................................... 213
EK-G: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu .................................................... 214
EK-H: Dissertation Originality Report ..................................................................... 215
EK-I: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı ................................................. 216 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Eğitim yönetimi (educational administration) | tr_TR |
dc.subject | Eğitim yönetimi alan bilgisi (knowledge in the field of educational administration) | |
dc.subject | Eğitim yönetimi öğretim elemanları (lecturers in educational administration) | |
dc.subject | Epistemik inançlar (epistemic beliefs) | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Eğitim Yönetimi Öğretim Elemanlarının Alanın Bilgisine Dair Epistemik İnançları | tr_TR |
dc.title.alternative | Epistemic Beliefs Of Lecturers Pertaining To The Knowledge Of The Field In Educational Administration | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Eğitim Yönetimi öğretim elemanlarının alanın bilgisine dair
epistemik inançlarını nitel yollar ile derinlemesine inceleyerek keşfetmektir. Çalışma
nitel desenlerden betimleyici fenomenoloji deseni ile düzenlenmiş ve araştırmada yüz
yüze bire bir görüşmeler aracılığıyla katılımcılara birtakım yarı yapılandırılmış sorular
iletilmiştir. Anılan katılımcılar, 2018-19 Akademik Yılı ilk yarıyılı itibariyle Ankara ilinde
yer alan 3 devlet üniversitesindeki Eğitim Yönetimi Bilim Dalında görev yapmakta
olan toplam 29 öğretim elemanının oluşturduğu çalışma grubudur. Elde edilmiş olan
araştırma sonuçları ile ilgili öğretim elemanlarının, alanın bilgisine ilişkin özgün
epistemik inançlara sahip oldukları ortaya çıkarılmış ve bu durumun araştırma
uyarınca kendilerinin bilginin imkânı, doğruluğu, gerekçelendirilmesi ve sınırlarını
değerlendirirlerken etkili olduğu izlenmiştir. Ayrıca katılımcıların eğitim yönetimi alan
bilgisi yönünden kişisel epistemolojileri incelendiğinde, ortak birtakım epistemik
inançları benimsemiş oldukları da görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.identifier.ORCID | https://orcid.org/0000-0002-2644-7981 | tr_TR |