dc.contributor.advisor | ABAAN, SÜHEYLA | |
dc.contributor.author | ÖZ, Gözde ÖZARAS | |
dc.date.accessioned | 2019-07-19T08:18:44Z | |
dc.date.issued | 2019-07-18 | |
dc.date.submitted | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7937 | |
dc.description.abstract | This research was conducted to determine the effect of Flipped Classroom Teaching Method on student achievement in nursing education. The sample of the study consisted of 40 students enrolled and accepted participate in the reseach in “Nursing Leadership” Çankırı Karatekin University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing in 2017-2018 Academic Year Autumn Semester. The first group of the study consisted of 20 students who were educated Flipped Classroom Teaching Method and the second group of the study consisted of 20 students who were educated Classroom Teaching. But, the study was completed with 19 students, due to personal reasons, not attending school and this course of 1 student in the classroom teaching method. “Introductory Information Form”, “Opinion Form for the Current Application”, “Determining Student Opinions About Flipped Classroom Teaching Method” and “Learning Outcomes Measurement Tools” were used as data collection tools. According to the study results, the scores of the Flipped Classroom group were found to be significantly higher than the scores of the Classroom Teaching Method for the homework, final exam and course final grade. In terms of homework and final scores, student achievement were obtained significantly higher scores in Flipped Classroom in the steps of evaluating high cognitive levels (practice-1-2, synthesis-2, analysis). Students expressed positive opinion about ”providing flexibility” and negative opinion about “system infrastructure problems.” Based on the results of the research, Flipped Classroom was shown as a valuable method that can be used for teaching concepts and can be integrated to the other nursing undergraduate courses and enhances students’ taking responsibility of self-learning and experience of learning by himself/herself. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
ONAY SAYFASI iii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iv
ETİK BEYAN v
TEŞEKKÜR vi
ÖZET vii
ABSTRACT viii
İÇİNDEKİLER ix
SİMGELER VE KISALTMALAR xiv
ŞEKİLLER xv
TABLOLAR xvi
1. GİRİŞ 1
1.1. Problemin Tanımı ve Önemi 1
1.2. Araştırmanın Amacı 8
1.3. Araştırmanın Hipotezleri 8
2. GENEL BİLGİLER 10
2.1. Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar 10
2.2. Öğrenmede Yaklaşımlar 10
2.2.1. Davranışçı Öğrenme Teorisi 10
2.2.2. Bilişsel Öğrenme Teorisi 11
2.2.3. Sosyal Öğrenme Teorisi 12
2.2.4. Hümanistik Öğrenme Teorisi 13
2.2.5. Yaşantısal Öğrenme Teorisi 14
2.3. Yapılandırmacı Yaklaşım 14
2.4. Yapılandırmacı Yaklaşım ve Ters Yüz Sınıf Öğretim Yöntemi 16
2.5. Ters Yüz Sınıf Öğretim Yöntemi 16
2.5.1. Sınıf Dışı Aktivite 17
2.5.2. Sınıf İçi Aktivite 20
2.5.3.TYSÖY’ün Avantajları 22
2.5.4. TYSÖY’ün Dezavantajları 24
2.6. TYSÖY’ün Hemşirelik Eğitiminde Kullanımı 26
2.7. TYSÖY ve Bloom Taksonomisi 27
3. GEREÇ ve YÖNTEM 30
3.1. Araştırmanın Şekli 30
3.2. Araştırmanın Yapıldığı Yer ve Özellikleri 30
3.3. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 31
3.4. Araştırmanın Hazırlık Aşaması 32
3.4.1. Eğitim Programının Oluşturulması 32
3.4.2. TYSÖY Kapsamında Öğrenme Yönetim Sisteminin
Oluşturulması 36
3.4.3. Kayıt Edilmiş Eğitim Materyallerinin, ÖğretimYönetim Sistemine
Yüklenmesi 40
3.4.4. Araştırmanın Veri Toplama Araçlarının Hazırlanması 40
3.5. Araştırmanın Uygulanması 43
3.5.1. Sınıf İçi Öğretim Yönteminin Uygulanması 43
3.5.2. Ters Yüz Sınıf Öğretim Yönteminin Uygulanması 44
3.6. Araştırma Verilerinin Değerlendirilmesi 49
3.7. Araştırmanın Etik Boyutu 50
3.8. Araştırmanın Sınırlılıkları ve Güçlükleri 50 54
4. BULGULAR 52
4.1. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerinin Tanıtıcı Özellikleri 54
4.2. TYSÖY ve SİÖY Öğrencilerinin Ders Başarısına İlişkin Bulgular 56
4.3. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerinin Öğrenim Çıktılarına İlişkin
Bulgular 64
4.4. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerinin Görüş ve Değerlendirmelerine
İlişkin Bulgular 69
5. TARTIŞMA 77
5.1. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerinin Tanıtıcı Özelliklerinin
Tartışılması 77
5.2. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerin Ders Başarısına İlişkin
Bulguların Tartışılması 78
5.3. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerin Öğrenim Çıktılarına İlişkin
Bulguların Tartışılması 87
5.4. TYSÖY ve SİÖY Grubu Öğrencilerinin Görüş ve
Değerlendirmelerinin Tartışılması 87
6. SONUÇ VE ÖNERİLER 102
6.1. Sonuçlar 102
6.2. Öneriler 104
7. KAYNAKLAR 106
8. EKLER
EK-1: Tanıtıcı Bilgiler Formu
EK-2: Mevcut Uygulamaya İlişkin Görüş Formu
EK-3: TYSÖY’e İlişkin Öğrenci Görüşlerini Belirleme Formu
EK-4: TYSÖY ve SİÖY ile Öğrenim Gören Öğrencilerin Vize ile Ölçülen Bilişsel
Öğrenme Hedefleri
EK-5: TYSÖY ve SİÖY ile Öğrenim Gören Öğrencilerin Final ile Ölçülen Bilişsel
Öğrenme Hedefleri
EK-6: TYSÖY ve SİÖY ile Öğrenim Gören Öğrencilerin Ödev İle Ölçülen Bilişsel
Öğrenme Hedefleri
EK-7: TYSÖY ve SİÖY ile Öğrenim Gören Öğrencilerin Duyuşsal Öğrenme
Hedeflerini Ölçmek için Sınıf İçi Gözlem Formu
EK-8: TYSÖY İçin Ünite Planı
EK-9: SİÖY Için Ünite Planı
EK-10: Hemşirelik ve Liderlik Dersi Vize Belirtke Tablosu
EK-11: Hemşirelik ve Liderlik Dersi Final Belirtke Tablosu
EK-12: Hemşirelik ve Liderlik Dersi Ünite Konuları
EK-13: Aydınlatılmış Onam
EK-14: Hacettepe Üniversitesi Etik Komisyon İzin Yazısı
EK-15: Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik
Bölümü İzin Yazısı
EK-16: Öğrencilerin TYSÖY ile Öğrenmeye İlişkin Olumlu Görüşleri
EK-17: Öğrencilerin TYSÖY ile Öğrenmeye İlişkin Olumsuz Görüşleri
EK-18: TYSM ile Öğrencilerin Sınıf Dışı Öğrenme Sorumluluğu Alma İle İlgili
Görüşleri
EK-19: Dijital Makbuz
EK-20: Orjinallik Ekran Çıktısı
9. ÖZGEÇMİŞ | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Liderlik | |
dc.subject | Ters-Yüz Sınıf öğretim yöntemi | |
dc.subject | Öğrenim çıktıları | |
dc.subject | Bilişsel öğrenim çıktıları | |
dc.subject | Duyuşsal öğrenim çıktıları | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE TERS-YÜZ SINIF ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma, hemşirelik eğitiminde Ters-Yüz sınıf öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde Çankırı Karatekin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, “Hemşirelikte Liderlik” dersini alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın birinci grubunu, Ters Yüz Sınıf öğretim yöntemi ile öğrenim gören 20 öğrenci, ikinci grubunu ise sınıf içi öğretim yöntemi ile öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmuştur. Ancak, sınıf içi öğretim yöntemi grubunda 1 öğrenci, kişisel nedenlerden dolayı, okula ve bu derse devam etmediğinden dolayı, çalışma 19 öğrenci ile tamamlanmıştır. Veriler, “Tanıtıcı Bilgiler Formu“, “Mevcut Uygulamaya İlişkin Görüş Formu“, Ters-Yüz sınıf öğretim yöntemine ilişkin öğrenci görüşlerini belirleme formu ve “Öğrenme Çıktılarını Ölçme Araçları“ aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ödev, final ve ders başarı notu açısından Ters Yüz Sınıf grubu puanlarının, kontrol grubunun puanlarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Ödev ve final puanları açısından, öğrenci başarısı yüksek bilişsel seviyeleri (uygulama-1-2, sentez-2, analiz) değerlendiren basamaklarda, TYSÖY’de SİÖY’e göre anlamlı düzeyde yüksek puanlar elde edilmiştir. Öğrenciler, “esnekliğin sağlanması” hakkında olumlu; “sistem alt yapısı sorunları” hakkında olumsuz görüş bildirmişlerdir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, Ters Yüz Sınıf öğretim yönteminin, öğrencilerin temel kavramları öğrenmelerinde kullanılabilecek bir yöntem olduğu ve öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme deneyimi ve sorumluluğu elde edebilmeleri için, yöntemin diğer hemşirelik lisans derslerine de entegre edilmesi önerilmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Hemşirelik Esasları | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-01-21T08:18:44Z | |