Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorSarıbaş, Hayriye Merve
dc.date.accessioned2019-04-30T06:40:27Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-01-30
dc.identifier.citationSarıbaş, H. M. (2019). 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6902
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine probabilistic reasoning skill levels of 6th, 7th and 8th grade students and to examine these skills in terms of gender, grade level and mathematics achievement. This research is a descriptive and a relational survey model. The study group consisted of 286 students in 6th, 7th and 8th grade students attending state middle schools in a province in Marmara Region. In order to determine the probabilistic reasoning levels of the students, probabilistic reasoning scale created by the researcher was used. The probabilistic reasoning skills are studied in six key concepts: sample space, experimental probability of an event, theoretical probability of an event, probability comparisons, conditional probability and independence. Descriptive statistics were used to determine the probabilistic reasoning levels of the students. In addition, the chi-square analysis was used to determine whether these levels were correlated with gender, grade level, and mathematics achievement variables. For these statistical analyses, Microsoft Office Excel and SPSS program were used. As a result of the analysis, sample space, experimental probability of an event, conditional probability and independence maximum level of 1; it was found that students had the possibility of probabilistic reasoning as maximum level 3 in theoretical probability of an event and probability comparisons. The relationship between gender variable and only sample space was found. Class level variable was found to be correlated in all concepts. In all other concepts, the relationship with mathematics achievement was found except for in experimental probability of an event and independence.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectResearch Subject Categories::MATHEMATICStr_TR
dc.subjectOlasılık
dc.subjectOlasılıksal akıl yürütme
dc.subjectAkıl yürütme
dc.subjectMatematik eğitimi
dc.subjectOrtaokul öğrencileri
dc.title6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigating 6th, 7th and 8th Grade Students’ Probabilistic Reasoning Levels In Terms Of Gender, Grade Level And Mathematics Achievementtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme beceri düzeylerinin belirlenmesi ve bu becerilerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı açısından incelemektir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama ve ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Bölgesi’ndeki bir ildeki devlet ortaokullarında öğrenim gören 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 286 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin olasılıksal akıl yürütme düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan olasılıksal akıl yürütme ölçeği kullanılmıştır. Olasılıksal akıl yürütme becerisi örnek uzay, bir olayın deneysel olasılığı, bir olayın teorik olasılığı, olasılık karşılaştırmaları, bağımlı olasılık ve bağımsızlık olmak üzere altı anahtar kavramda incelenmiştir. Öğrencilerin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin belirlenmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Ayrıca bu düzeyler ile cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı değişkenleri ile ilişkisinin olup olmadığı ki-kare analizi kullanılarak belirlenmiştir. Bu istatistiksel analizler için Microsoft Office Excel ve SPSS paket programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda örnek uzay, bir olayın deneysel olma olasılığı, bağımlı olasılık ve bağımsızlık kavramlarında en fazla düzey 1; bir olayın teorik olma olasılığı ve olasılık karşılaştırmaları kavramlarında en fazla düzey 3 olarak öğrencilerin olasılıksal akıl yürütme becerisine sahip oldukları bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni ile sadece örnek uzay arasında ilişki bulunmuştur. Sınıf seviyesi değişkeni ile tüm kavramlarda ilişki bulunmuştur. Matematik başarısı değişkeni ile bir olayın deneysel olma olasılığı ve bağımsızlık haricinde diğer kavramlarda ilişki bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster